Irritante Verkopers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wij hebben ook een muziekzaak in t dorp. Het mooi is is dat hij een klein beetje verstand heeft en niks in huis. Als hij t niet weet kijkt ie naar de adviesprijs en gooit er 10% vanaf. Kijk dan ben je eerlijk. Durfen toegeven dat je niet weet wat t is.

hey dat van johnnybusca kreeg ik ook n beetje maar dan toen ik n SCSI kaart wilde kopen voor de pc. "Meneer tegenwoordig zijn er betere manieren om een CDrom aan te sluiten". -t is voor een sampler. Die man stil....wilde nog iets zeggen....deed het wijselijk maar niet.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik naar een computerzaak voor een SCSI zip drive voor mijn MPC2000xl. Ik: "Hebben jullie een externe SCSI zip drive?" Hij: "Meneer, u kunt beter USB gebruiken...." Ik: "Mijn sampler heeft geen USB." Hij: "Dan is u systeem verouderd..." Ik: "Tot ziens!" hmmmm

Ik leef met je mee!!!=(

LOL!

Of een verkoper uitleggen dat er 64Mb geheugen in je synth gaat. Hij vond dat nogal vreemd want hij kwam tot geheugen op je soundblaster met soundfonts en dan was 16Mb toch wel de top. (sukkel)

Ach joh, de domme gebruiker uithangen en hem dan totaal onderuit halen met een paar scherpe opmerkingen blijft altijd leuk. Met name in computerwinkels is het vaak prijs. Hadden ze maar een vak motten leren. :)

NO MERCY!

maar er zijn ook goede uitzonderingen! zo is er zowaar een forumlid verkoper bij feedback! ;)

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
maar er zijn ook goede uitzonderingen! zo is er zowaar een forumlid verkoper bij feedback! ;)

Olaf

Twee zelfs.

Wat ik irritant vond is het volgende:
Ik:" goeie dag meneer, ik zoek een synthesizer.
Meneer:" hoeveel heeft u te besteden?"

Als dat geen geldwolf is??

Nou ik moet toegeven dat ze bij MH in Utrecht toch wel verstand hebben van het spul! Ze weten niet alles, maar ze weten wel een hoop, al is het even wennen aan de manier van verkopen daar...

Je hebt ook muziekfreaks die bij computerzaken werken!

Jaja, ik ben er ook één! Om het nog bonter te maken, er lopen bij ons in de zaak een stuk of 5 mensen rond die echt actief zijn met het maken van muziek en verstand hebben van zaken naast computers...

Origineel geplaatst door wiener303
Wat ik irritant vond is het volgende:
Ik:" goeie dag meneer, ik zoek een synthesizer.
Meneer:" hoeveel heeft u te besteden?"

Als dat geen geldwolf is??

ik vind dat helemaal geen vreemde vraag. Dan weet die verkoper tenminste in welke prijsklasse je iets zoekt....weinig zin om je een andromeda te laten zien als je niet meer als 1000 euro wil uitgeven.

Heb ik ook wel eens gedaan maar dan voor telescopen. Iemand van de "universiteit" kwam met een heel lul verhaal. Prijs moest ie navragen want die veranderde door de koers van de dollar of zoiets. Prijs stond gewoon op internet (wist ik allang). Hij prees mij vanalles aan wat nieteens meer in de nieuwe lijn met telescopen stond.
Je hebt nooit wat aan die verkopers.

Waar gebeurd in een muziekwinkel :

Klant : "Zeg eens, die allernieuwste harddisk recorder van Roland die heeft toch een 80 Gb harddisk ? "

Verkoper : " Ik dacht het wel, maar ik weet het niet helemaal zeker, ik kan het wel even voor je nagaan als je wilt"

Klant : " Nee, hoeft niet want ik heb op internet gelezen dat ie een 40 Gb harddisk heeft !"

Er is voor een verkoper niets zo irritant als dit soort mannetjes die eerst een hele week een apparaat gaan zitten bestuderen en dan naar de winkel gaan met het idee de verkoper eens even een lesje te leren.

Korting zit er dan NOOIT maar dan ook NOOIT meer voor je in, begrijp dat HEEL GOED !!!

groeten

Basicsys

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik ben getriggerd door een andere post..

Ik wordt altijd zoo moe van die vervelende verkopers die zitten te zeiken over een product wat ver-schrik-ke-lijk goed is volgens hem..

Anderen hier ook soortgelijke ervaringen??

Arv

nu je het zegt. Wat voor foute synths heb ik eigenlijk gekocht in de loop der jaren*D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BasicSystem
Waar gebeurd in een muziekwinkel :

Klant : "Zeg eens, die allernieuwste harddisk recorder van Roland die heeft toch een 80 Gb harddisk ? "

Verkoper : " Ik dacht het wel, maar ik weet het niet helemaal zeker, ik kan het wel even voor je nagaan als je wilt"

Klant : " Nee, hoeft niet want ik heb op internet gelezen dat ie een 40 Gb harddisk heeft !"

Er is voor een verkoper niets zo irritant als dit soort mannetjes die eerst een hele week een apparaat gaan zitten bestuderen en dan naar de winkel gaan met het idee de verkoper eens even een lesje te leren.

Korting zit er dan NOOIT maar dan ook NOOIT meer voor je in, begrijp dat HEEL GOED !!!

groeten

Basicsys

Tsja als verkoper had je gewoon moeten weten wat er in zat. :engel:

En weer klant minder.

Je laat je dan wel heel snel uit het veld slaan. Want een goede verkoper heeft niet last van een ego, die wil gewoon omzet halen en dus provisie verdienen. En zal er nog steeds op in gaan om het apparaat als nog voor een goede prijs te verkopen.

En ja, ik ben d'r ook zoeen. :mexico:

Origineel geplaatst door fuse

Tsja als verkoper had je gewoon moeten weten wat er in zat. :engel:

En weer klant minder.

Je laat je dan wel heel snel uit het veld slaan. Want een goede verkoper heeft niet last van een ego, die wil gewoon omzet halen en dus provisie verdienen. En zal er nog steeds op in gaan om het apparaat als nog voor een goede prijs te verkopen.

En ja, ik ben d'r ook zoeen. :mexico:

Nee.... als verkoper moet je weten wanneer je iets wel of niet weet, en dan is het niet erg als je de details van apparaten niet allemaal weet, je kunt nooit alles weten (je moet dus geen lulkoek gaan ophangen als je het niet weet, klant stelt het op prijs als jij bereid bent dingen voor hem uit te zoeken). Zolang jij je klant kunt vertellen wat hij eraan heeft en samen MET de klant kunt bepalen wat hij nodig heeft, dan is er echt niets aan de hand als je bepaalde details op moet zoeken.

Er zijn trouwens niet zoveel bedrijven meer in de detailhandel die met provisie werken, is trouwens ook heel moeilijk toe te passen bij zulke zaken.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw

Nee.... als verkoper moet je weten wanneer je iets wel of niet weet, en dan is het niet erg als je de details van apparaten niet allemaal weet, je kunt nooit alles weten (je moet dus geen lulkoek gaan ophangen als je het niet weet, klant stelt het op prijs als jij bereid bent dingen voor hem uit te zoeken). Zolang jij je klant kunt vertellen wat hij eraan heeft en samen MET de klant kunt bepalen wat hij nodig heeft, dan is er echt niets aan de hand als je bepaalde details op moet zoeken.

Er zijn trouwens niet zoveel bedrijven meer in de detailhandel die met provisie werken, is trouwens ook heel moeilijk toe te passen bij zulke zaken.

Yeps .... ben ik helemaal met je eens !!

Het enigste waar ze naar mijn weten met provisie werken is in de verzekerings branche (die adviseurs die bij je thuis willen komen) En die telefoon gasten die je opbellen met allerlei vragen.
En verkopers wel provisie krijgen .... kan je volgens mij niet veel goeds verwachten !!

Oh, dus jullie vinden ook dat de verkopers de klanten beter kunnen helpen en dat ze er zo makkelijker met hun keuze kunnen helpen? Ook al weten ze niet alles.

Dat soort verkopers zijn er bitter weinig hoor.

Als ik in een zaak iets vraag over bijvoorbeeld modulaire systemen dan krijg ik ook vaak geen zinnig antwoord terug, omdat de vragen vaak veel te specifiek zijn. Dat wil niet zeggen dat die verkoper niet enorm goed is. Misschien weet ie wel alles over een SIDstation of over een Fantom VS Karma of een MachineDrum vs Rackattack. Je kan gewoon niet alles weten. Daarom moeten we blij zijn met een forum waar zoveel verschillende muziekanten op zitten. Lekker vragen stellen, antwoord krijgen, naar MusicHouse toe rijden en kopen! Lekker toch.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back