Origineel geplaatst door Pjotr G hey dat van johnnybusca kreeg ik ook n beetje maar dan toen ik n SCSI kaart wilde kopen voor de pc. "Meneer tegenwoordig zijn er betere manieren om een CDrom aan te sluiten". -t is voor een sampler. Die man stil....wilde nog iets zeggen....deed het wijselijk maar niet.
ik kan het je nog erger vertellen:
ik vroeg een keer om een scsi-kabel, en de meneer achter de toonbank had absoluut helemaal geen idee waar ik het over had!!! ik ben toen zonder iets te zeggen weg gegaan, want dat trok ik ff niet!
Toch moet ik even een belachelijke ervaring kwijt hier:
STicKX loopt staffhorst binnen.
Verkoper: "meneer, kan ik u helpen?"
STicKX: "Ja, ik vroeg me af of jullie de RS7000 van yamaha hebben staan."
Verkoper: "RS7000?"
STicKX: "uuhm, ja je weet wel de opgevoerde RM1X met sampling mogelijkheid."
Verkoper: "uuuuh, volgens mij is die nog niet uit."
STicKX: :confused:
weet je wat veel irritanter is?
wanneer je opstraat loopt er zon figuur naar je toe komt die vraagt" of ik wel weet wat jezus voor me kan betekenen" .
stom gedoe
Origineel geplaatst door EDP weet je wat veel irritanter is?
wanneer je opstraat loopt er zon figuur naar je toe komt die vraagt" of ik wel weet wat jezus voor me kan betekenen" .
stom gedoe
Ik ga hier niet slechte of domme verkopers verdedigen. Maar er komt behoorlijk wat kijken als je in een muziekwinkel werkt:
Vraag: "kunt u mij zo'n midi laten horen?"
Vraag: "hebben jullie hoeksnoeren?"
Vraag: "waarom is zo'n synthesizer niet waterdicht?"
Vraag: "op welke akkoorden reageren kinderen het beste?"
Vraag: "is hij multimembraan?
Vraag: "is dat ding professioneel?"
Vraag: "heb je een lambada-soundje?"
Vraag: "kun je niet effe een kopietje (Cubase) draaien?"
Opmerking: "ja maar ik ga zo'n handleiding toch niet lezen!"
Opmerking: "jij hebt geen verstand van synthesizers!"
Opmerking: "toen hij het nog deed, was er niets aan de hand."
Opmerking: "als ik dat basgeluid polyfoon bespeel, klinkt het nergens naar, dat klopt niet!"
Opmerking: "bij de Kijkshop is zo'n ding veel goedkoper"
Opmerking: "ik wil de beste!" Gevolgd met: "veel te duur!"
Conversatie opgevangen tussen twee klanten: "als je met naar bed gaat (twee mannen waren dit!) krijg je die synth van me" (ging om een Korg Z1) "Als je me pijpt, krijg je die boxen er ook bij." Ik kon alleen maar reageren met: "nou, dat is snel verdiend!"
Dit heb ik allemaal gehoord gedurende 16 jaar verkoop bij Nederland Muziek. Inmiddels werk ik al weer twee jaar als webmaster, dus ik heb nog weinig met de verkoop te maken.
Regel 1:
Een verkoper weet in principe minder van een apparaat af dan de eindgebruiker die er al een tijdje op werkt.
Regel 2:
De meeste verkopers gaan in hun vrije tijd niet uitpluizen hoe iets werkt; tenzij de baas betaalt.
Origineel geplaatst door Pim Ik ga hier niet slechte of domme verkopers verdedigen. Maar er komt behoorlijk wat kijken als je in een muziekwinkel werkt:
Vraag: "kunt u mij zo'n midi laten horen?"
Vraag: "hebben jullie hoeksnoeren?"
Vraag: "waarom is zo'n synthesizer niet waterdicht?"
Vraag: "op welke akkoorden reageren kinderen het beste?"
Vraag: "is hij multimembraan?
Vraag: "is dat ding professioneel?"
Vraag: "heb je een lambada-soundje?"
Vraag: "kun je niet effe een kopietje (Cubase) draaien?"
Opmerking: "ja maar ik ga zo'n handleiding toch niet lezen!"
Opmerking: "jij hebt geen verstand van synthesizers!"
Opmerking: "toen hij het nog deed, was er niets aan de hand."
Opmerking: "als ik dat basgeluid polyfoon bespeel, klinkt het nergens naar, dat klopt niet!"
Opmerking: "bij de Kijkshop is zo'n ding veel goedkoper"
Opmerking: "ik wil de beste!" Gevolgd met: "veel te duur!"
Conversatie opgevangen tussen twee klanten: "als je met naar bed gaat (twee mannen waren dit!) krijg je die synth van me" (ging om een Korg Z1) "Als je me pijpt, krijg je die boxen er ook bij." Ik kon alleen maar reageren met: "nou, dat is snel verdiend!"
Dit heb ik allemaal gehoord gedurende 16 jaar verkoop bij Nederland Muziek. Inmiddels werk ik al weer twee jaar als webmaster, dus ik heb nog weinig met de verkoop te maken.
Regel 1:
Een verkoper weet in principe minder van een apparaat af dan de eindgebruiker die er al een tijdje op werkt.
Regel 2:
De meeste verkopers gaan in hun vrije tijd niet uitpluizen hoe iets werkt; tenzij de baas betaalt.
Origineel geplaatst door korgkonijn ik kan het je nog erger vertellen:
ik vroeg een keer om een scsi-kabel, en de meneer achter de toonbank had absoluut helemaal geen idee waar ik het over had!!! ik ben toen zonder iets te zeggen weg gegaan, want dat trok ik ff niet!
Bij Feedback ging ik 2 maanden terug voor een Nord Modular keyboard, ik kwam daar en zag dat de lead2 ook dezelfde prijs had.. dus ik wil um ff horen.. ik freaken op dat ding.. leuk spul, maar de modular keys heb ik meer aan in een minimale gear situatie. dr zit ook een audio-in op wat ik graag wou.. "dus doe de modular maar!" dus hij loopt naar een stapeltje.. waren het MICRO-modulars! terwijl ik duidelijk in duurdere klasses aant kijken was. "nee meneer de verkoper,de modular keys"en wees naar hun vergaarde demo model.. "oei"zegt ie, "moet ik ff kijken of die nog op voorraad is.. hij pielen op zn PC.. "tja, als je een week eerder gebeld had dan had ik dr een voor je"ja, daar hebben we nu geen zak aan. en stond dr op dat ik dr een moest hebben,want die reis ga ik niet nog een keer maken met het OV. toen smeerde ie me een KS5 aan.. leuk ding maar ik zocht een synth met zwaar rauwe en zgn (vaak vallende omschrijving daaro) Moddervette sounds.. heb um maar gekocht maar moest daar voor wel een kwartier wachten voordat ie me verder hielp, omdat ie ff iemand bij de (tja,hoe noem je die?) non-synth-normale-keyboards wat moest demonstreren.. al met al, die gasten daar smeren je ook van alles aan.. want nu zit ik in principe met een trancesynth(een beetje improvisatie en het lukt dr ook wel mee).. maar kan nog leuk worden als ik straks een RS7000 en een Beheringer 2222FX ga halen..
Ehmmmm.... dat die verkoper je alsnog wil helpen (op zijn eigen specifieke manier) is tot daar nog toe. Maar dat jij dan toch maar een KS5 koopt vind ik nou niet bepaald wat je zegt handig dan. Nou ja, als je er blij mee bent.....
Ik heb bij Feedback totaal geen problemen. Sterker nog, ik vind het de beste muziekwinkel in de regio Den Haag. (ik heb het hier over FB R'dam)
En over 'aansmeren' kan ik kort zijn: je bent er toch zelf bij??
Als je klaagt dat je iets hebt gekocht dat je niet wilde hebben dan ben je zelf een eikel dat je 'ja' hebt gezegd..
en.. een verkoper kan meestal niet ruiken wat een klant in zijn koppie heeft.. en vaak (doe ik zelf ook) wisselen ze van gedachte gedurende de koop... hehe
Als je iets gekocht hebt waar je later toch spijt van krijgt heb je altijd nog 8 dagen om terug te gaan en het weer in te leveren tegen het aankoopbedrag. (mits hij nog in orginele staat is natuurlijk)
Maar veel winkels vinden dit niet leuk en gaan dan moeilijk doen. Dan is het een kwestie van nog moeilijker doen.
Ik was vergeten te vermelden dat die modular keys 1,5 week later gewoon weer op voorraad was.. en hij melde mij dat ze gewoon niet meer kwamen.. dus zodat ik direct misschien iets anders zou halen..
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.