Irritante Verkopers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Maleh
Ik was vergeten te vermelden dat die modular keys 1,5 week later gewoon weer op voorraad was.. en hij melde mij dat ze gewoon niet meer kwamen.. dus zodat ik direct misschien iets anders zou halen..

sorry hoor maar je bent gewoon raar als je voor een nord modular naar de muziekwinkel gaat en vervolgens met een KS5 naar buiten loopt, om vervolgens te gaan zeiken over de verkoper....... je wilde toch een nord modular, geen KS5? tis niet eens dat die dingen met elkaar te vergelijken zijn..... ga dan minstens eens rondbellen naar andere winkels of ze daar wel zo'n nord modular hebben of voor je kunnen bestellen....duh! :duivels: :stupid

Ik was vergeten te vermelden dat die modular keys 1,5 week later gewoon weer op voorraad was.. en hij melde mij dat ze gewoon niet meer kwamen.. dus zodat ik direct misschien iets anders zou halen..

Tja sorry hoor, maar je gaat toch niet zomaar iets kopen omdat hetgeen waar je voor komt er niet is? Kijk je toch ergens anders, of 2dehands ofzo. En dan vervolgens zeuren dat het je aangesmeerd is terwijl je iets anders zoekt. Pfoeh, jij staat wel heeeeeel erg zwak in je schoentjes als ik dit zo hoor.

Ik heb ook nog wat spullen te koop, kom maar even langs dan. En neem wel genoeg cash mee :Z

Feedback R'dam is in mijn ervaring helemaal niet pushy. In tegendeel, ik krijg af en toe het gevoel dat ze het werkelijk waar geen ene fuck interesseert of je er koopt of niet, want daar draaien ze toch te goed voor.

Kheb op zich ook wel de indruk dat je bij feedback rotterdam het beste van te voren al moet weten wat je wilt gaan kopen of waar je voor wilt gaan kijken (wat ik zowieso het fijnst vind, internet is er niet voor niets en je wilt toch met het goede thuiskomen). Want personeel heeft nauwelijks tijd voor je ivm onderbezetting en het is ook niet een omgeving om even rustig te gaan brainstormen wat nu de beste oplossing is. Het is meer een warenhuis sfeer dan the-shop-around-the-corner sfeer.

Ook wilde ik aan deze thread nog even toevoegen dat mensen niet de verkoper moeten afrekenen op het gebrek aan kennis over een specifiek onderwerp.
Het liefst heb ik een verkoper die alleen dingen verteld die ie zeker weet en een aanvulling kunnen zijn op het gesprek dan een overdreven lul verhaal. Ook de overdreven vriendelijke verkoper of de arrogante kwast zit ik niet op te wachten.

Een verkoper moet accepteren dat ik weken bezig ben geweest, (middels o.a. internet) ieder schroefje en elk lettertje uit de gebruikershandleiding uit m'n kop te leren voordat ik bij hem ben aanbeland. En dan niet om hem de les te lezen, integendeel, juist om mezelf ervan bewust te maken de juiste keuze te hebben gemaakt. Ook moeten verkopers accepteren dat een klant die voor weinig geld iets kleins koopt net zo goed z'n uitgebreidde aandacht verdient, omdat de week erna hij wellicht nog een duurder item in de zaak kan komen afnemen.

:mexico:

Origineel geplaatst door olafmol
daar wel zo'n nord modular hebben of voor je kunnen bestellen....duh! :duivels: :stupid [/B]

Het heeft een lange tijd geduurd voordat ik weer een hoop knaken op mn rekening had en zat al zwaar te twijfelen welke synth ik voor dat geld zou halen.. 2 dagen dr voor kwam ik op die modularkeys en heb die 2 dagen en nachten niks anders dan het i-net afgestruimd naar info over het bakkie.. dat was allemaal ok.. eindelijk toen het geld dr was, vol enthousiasme dr naar toe en was zo'n beetje de eerste klant die daar binnen stapte.. het is gewoon dat ik vol verheuging dr kom en verwacht van die zaak wel dat ze um op vooraad hebben(feedback,kom op hey.. t'is net als correct,als ie het niet heeft vergeet het dan maar!). tja , en als dan in "1 knop" wordt verteld dat ze um niet meer hebben, sta ik daar met een bek vol tanden en vingers die toch heel snel een aantal knoppen wilt draaien.. dat punt noemen ze ook wel eens disorientatie.. sta je daar met tig synths en maar een paar in je prijsklasse.. ik ben een inpulsieve koper , ik kan niet wachten, ik kom daar om een synth te halen en denk niet na over consequenties.. maar goed, ik heb dr ondertussen goed van geleerd.. :engel:

Ik hoor hier 'alleen maar' die verkoper deed dit en die verkoper deed dat.

Maar een beter milieu begint bij jezelf.

Je moet natuurlijk wel duidelijk aangeven wat je wilt.

Bijv, je wilt een goed advies omdat je bijv, niet veel van synths af weet ....
Ga dan niet op zaterdagmiddig huilend de deur uit omdat je maar 10 minuten
geholpen bent. Je weet dat het druk kan zijn bij feedback. Wat doe je dan ....
je belt even om een afspraak te maken ..... vraag waneer het de verkoper
uitkomt/het rustig is.

En zo zijn er legio voorbeelden te noemen voor een goed verloop in een winkel
alleen gaat dat niet 123 vanzelfsprekend !!!!

Dus hou toch eens op met dat simpele geklaag en kom hier met voorbeelden van
irritante verkopers ....en niet met verhalen van irritanten klanten .

:doei:

Het heeft een lange tijd geduurd voordat ik weer een hoop knaken op mn rekening had en zat al zwaar te twijfelen welke synth ik voor dat geld zou halen.. 2 dagen dr voor kwam ik op die modularkeys en heb die 2 dagen en nachten niks anders dan het i-net afgestruimd naar info over het bakkie.. dat was allemaal ok.. eindelijk toen het geld dr was, vol enthousiasme dr naar toe en was zo'n beetje de eerste klant die daar binnen stapte.. het is gewoon dat ik vol verheuging dr kom en verwacht van die zaak wel dat ze um op vooraad hebben(feedback,kom op hey.. t'is net als correct,als ie het niet heeft vergeet het dan maar!). tja , en als dan in "1 knop" wordt verteld dat ze um niet meer hebben, sta ik daar met een bek vol tanden en vingers die toch heel snel een aantal knoppen wilt draaien.. dat punt noemen ze ook wel eens disorientatie.. sta je daar met tig synths en maar een paar in je prijsklasse.. ik ben een inpulsieve koper , ik kan niet wachten, ik kom daar om een synth te halen en denk niet na over consequenties.. maar goed, ik heb dr ondertussen goed van geleerd.. :engel:

volgens mij is feedback clavia importeur(eigenlijk teunissen en verhagen maar dat hoort bij elkaar geloof ik). lijkt me dan een beetje raar dat juist hun niets meer hebben

:bekdicht: :frons:

Ik houd me muil voorlopig wel ff, en ga maar eens werken...

nah ik heb ook leuke ervaringen met verkopers.

Vandaag nog bij tierollf. Had midi kabel nodig van metertje of 5. Hij wist niet eens hoe zo'n ding eruit zag... Had em dus moeten uitleggen dat het 5 polig DIN is...

En ook nog bij van gorp in de krokusvakantie... had sustainpedaaltje nodig voor de sequencer. Nah wat een sequencer was wisten ze dus niet. Ik zeg dus van nah geef maar gewoon sustainpedaal. vergeet de sequencer. Zij van ja past dat allemaal wel en dit en dat. denk jezus verkoop jij nu ook die karma's enzo als je niet eens weet wat een sequencer is...

schandalig gewoon denk ik...

Origineel geplaatst door EDP
volgens mij is feedback clavia importeur(eigenlijk teunissen en verhagen maar dat hoort bij elkaar geloof ik). lijkt me dan een beetje raar dat juist hun niets meer hebben

Niet meer.

Mworks is nu de Clavia importeur. Feedback moet net als iedere andere winkel hun Clavia spulletjes bij hun bestellen.

Ehmmm...... ik denk dat het ook met vertrouwen heeft te maken.

Je vraagt aan die verkoper niet omdat je het zelf zo goed weet (nou ja, er zijn ook masochisten onder ons natuurlijk) maar omdat je zelf twijfeld. (of niet dan!?)
En als die persoon (bijna nooit een vrouw eigenlijk, maar da's een andere discussie) al bij de meer gangbare zaken al afhaakt dan wekt dat geen goed vertrouwen natuurlijk. En dan zul je minder snel geneigd zijn om je over te laten halen.
Een goede verkoper kan de klanten dat vertrouwen geven ook al weet zij niet de details enzo kan hij toch door er moeite voor te doen (bijv het opzoeken in de catalog of even bellen) dat vertrouwen versterken.
Het is dus gewoon een vak waarvoor je talent moet hebben. Sommige mensen hebben dat gewoon niet en horen daar ook niet op die plek te staan. Maar dat hebben ze dan niet door. En als hun baas dat al dan helemaal niet door heeft dan is die baas ook bezig haar eigen ruiten in te gooien door hem niet eruit te kicken.

Hoi Basicsys.

en waar denk je dat Mworks van is? rara....

Origineel geplaatst door drswitch
Hoi Basicsys.

en waar denk je dat Mworks van is? rara....

Valt onder dezelfde holding als Feedback.

Maar het is niet zo dat Feedback een voorkeursbehandeling krijgt als ze bij Mworks bestellen. En ook geen betere prijzen dan andere winkels.

maar het velt wel op dat feedback veel spullen van m works en T&V in de winkels en in de folder hebben staan.

Maar ja, dat heeft rockpalace ook natuurlijk ( BMI ) en onze vrienden in Almere, Nederand muziek ook.

En das ook niet erg....maar het valt wel op.....

Ik heb eigenlijk het liefst dat zo'n verkoper gewoon z'n kop houdt en mij lekker laat spelen met die dingen. Ik bedoel: ik kom óf om te kijken wat er allemaal is tegenwoordig, óf om iets te kopen. In het eerste geval wil ik gewoon proberen en heb ik geen verkooppraatjes of uitleg nodig, en in het tweede geval heb ik op internet al ontzettend veel opgezocht en ben langs fora geweest en weet ik er dus technisch al genoeg van, en wil ik nou gewoon de types die in aanmerking komen uitproberen. Ook geen verkoper bij nodig dus. Het enige wat die kan weten en wat nog interessant is, is wat gebruikers tegenkomen (vooral beperkingen dan, want daar komen de mensen voor terug), maar dat is ook beter te halen op fora.

Maar ja, ik houd er dan ook niet van als mensen tegen me praten. :walker:

Feedback Rdam vin ik nog steeds erg goed. Je moet gewoon eerlijk zijn, en zeggen wat je wilt, en wat je budget is. En de rest is aan jou om te beoordelen!

Origineel geplaatst door bambamstudio
....en onze vrienden in Almere, Nederand muziek....

Ik wist het wel! Wij zijn vriendjes! Kun je me 100 Euro lenen?:engel:

Origineel geplaatst door Arv
Feedback Rdam vin ik nog steeds erg goed. Je moet gewoon eerlijk zijn, en zeggen wat je wilt, en wat je budget is. En de rest is aan jou om te beoordelen!

Feedback Rotterdam is echt wel ok vind ik behulpzaam.
Echter Feedback Utrecht hangt voor mijn gevoel een wat rare sfeer in zaak kan ik niet goed uitleggen.
Ik voel me daar minder op mijn gemak.

internet en prijzen.

internet en prijzen.

Hoe lame is het ni als shops prijzen op hun site vermelden die ze dan ni toepassen: vb:
Onlangs stond ik op het punt een 24 sporen daw te kopen(heb ik nu) en ik was aan het kijken naar de akai dps24 en roland 2480(HD). Daar de akai toen nog niet zo sterk in prijs gedaald was kwam ik eerst bij de roland uit. Op de site van Key-musicland stond die voor 4000 euro. Dus ik mail naar Key-music in belgië met de vraag of ze de vs2480 HD nog in stock hadden. Dat was geen probleem MAAAAAR die zou mij 4800 euro kosten :confused:! dat er een tax verschil is tussen Ned en belgië wist ik maar dit vond ik toch wat overdreven zeker aangezien die vs2480HD net vervangen werd door de CD versie. Toen ik een mailtje terugstuurde met de vriendelijke vraag vanwaar het prijsverschil kwam kreeg ik niet eens antwoord. Dus schreef ik twee dagen later een mailtje naar de algemene dienst verkoop en niet meer naar de verkoper(afdeling recording) waar ik eerst contact mee had. Daar op kreeg ik een supper kort mailtje terug van de shop manadger met de vraag of ik "hem" eens wou bellen om een en ander uit te klaren. Toen ik effectief belde (ja ik wou nu toch wel eens weten of men mij nu gewoon in't zak probeerde zetten) had die manadger niet eens 5 min tijd. Hij brabbelde iets over het fijt dat hij niets wist van die advertentie op het nederlandse deel van hun site en dat ik maar eens naar de opendeurdag moest komen. Stel je voor ik stond op het punt 4000 euro uit te geven en niuet eens een deftige uitleg, hij gaf zelfs echt de indruk dat ik dat van die ad verzonnen had en dat ik lef had die vraag te stellen. Voor mij was de zaak al lang duidelijk, zeker aangezien ik ondertussen die vs 2480hd al ko kopen voor 3800 wat nog eens 200euro goedkoper is dan in nederland bij key. Maar aangezien ik echt wel op mij tenen getrapt was stuurde ik de link naar die ad. op de site door naar die manadger met de vriendelijk gestelde point dat het taxverschil toch niet zo groot kon zijn. Krijg ik me daar toch niet een supper onbeschofte mail terug, dat het schandalig was dat ik zo durfde mailen:confused: ??
Stel je voor ik was steeds vriendelijk gebleven..... Je kan wel raden dat mijn volgend mailtje net iets minder vriendelijk was en dat ze mij daar nooit meer terug zien. BTW ik heb dan maar de dps24 van akai gekocht (vele beter) bij feedback in nederland voor 3400euro ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back