Irritante Verkopers

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Pim
Ik ga hier niet slechte of domme verkopers verdedigen. Maar er komt behoorlijk wat kijken als je in een muziekwinkel werkt:

Vraag: "kunt u mij zo'n midi laten horen?"
Vraag: "hebben jullie hoeksnoeren?"
Vraag: "waarom is zo'n synthesizer niet waterdicht?"
Vraag: "op welke akkoorden reageren kinderen het beste?"
Vraag: "is hij multimembraan?
Vraag: "is dat ding professioneel?"
Vraag: "heb je een lambada-soundje?"
Vraag: "kun je niet effe een kopietje (Cubase) draaien?"

Opmerking: "ja maar ik ga zo'n handleiding toch niet lezen!"
Opmerking: "jij hebt geen verstand van synthesizers!"
Opmerking: "toen hij het nog deed, was er niets aan de hand."
Opmerking: "als ik dat basgeluid polyfoon bespeel, klinkt het nergens naar, dat klopt niet!"
Opmerking: "bij de Kijkshop is zo'n ding veel goedkoper"
Opmerking: "ik wil de beste!" Gevolgd met: "veel te duur!"

Conversatie opgevangen tussen twee klanten: "als je met naar bed gaat (twee mannen waren dit!) krijg je die synth van me" (ging om een Korg Z1) "Als je me pijpt, krijg je die boxen er ook bij." Ik kon alleen maar reageren met: "nou, dat is snel verdiend!"

Dit heb ik allemaal gehoord gedurende 16 jaar verkoop bij Nederland Muziek. Inmiddels werk ik al weer twee jaar als webmaster, dus ik heb nog weinig met de verkoop te maken.

Regel 1:
Een verkoper weet in principe minder van een apparaat af dan de eindgebruiker die er al een tijdje op werkt.

Regel 2:
De meeste verkopers gaan in hun vrije tijd niet uitpluizen hoe iets werkt; tenzij de baas betaalt.

Regel 3:
Een verkoper kan in de baas zijn tijd niet uitpluizen hoe iets werkt, want de baas denkt dan dat zijn personeel zit te "freaken". Er moet gewerkt worden! Poetsen en schoonmaken mag weer wél.

Het is een mooie wereld...

heeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar...

tja ben ook wat jaren verkoper geweest.....

Re: internet en prijzen.

Re: internet en prijzen.

Origineel geplaatst door nIQ
Hoe lame is het ni als shops prijzen op hun site vermelden die ze dan ni toepassen: vb:
Onlangs stond ik op het punt een 24 sporen daw te kopen(heb ik nu) .....

ff een tipje.

Gebruik wat meer alinea’s
Dan is het leesbaarder en wordt het ook gelezen.

Orgineel geplaatst door Pim Regel 2: De meeste verkopers gaan in hun vrije tijd niet uitpluizen hoe iets werkt; tenzij de baas betaalt.
:confused: Raar, ik zou 't zelfs GRATIS doen!

Het enige waar ik me aan erger bij verkopers is als ze OVERAL 'ja' opzeggen (bij ons in 't dorp is zo'n zaak..). Of als ze je niet serieus nemen en geen tijd aan je besteden.. Maar 't kan druk zijn.
FB R'dam is idd een beetje warenhuis-sfeer, maar dat went wel; info gewoon vantevoren opzoeken, dus..
FB utreg hangt idd een 'apart' sfeertje! Raar!
Maar goed, boeie!

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
:confused: Raar, ik zou 't zelfs GRATIS doen!

Het enige waar ik me aan erger bij verkopers is als ze OVERAL 'ja' opzeggen (bij ons in 't dorp is zo'n zaak..). Of als ze je niet serieus nemen en geen tijd aan je besteden.. Maar 't kan druk zijn.
FB R'dam is idd een beetje warenhuis-sfeer, maar dat went wel; info gewoon vantevoren opzoeken, dus..
FB utreg hangt idd een 'apart' sfeertje! Raar!
Maar goed, boeie!

FB Apeldoorn doen ze geen moeite,beetje suf.

Wat ik eerst doe is, iedereen z'n kop hier gek zeuren op 't forum over iets, daarna kijken of 't 2e hands is.
Demo'tjes luisteren, en als ik het nieuw wil, bestel ik 't online.

Laatst bij feedback gedaan, en beviel me prima, geen contact gehad met verkopers, en ben de deur niet uitgeweest
(heb geen pleinvrees ofzo hoor). En ben nog steeds tevreden.
Alles wat ik hier heb staan is via internet gekocht (maar ja ik heb dan ook niet zoveel).

Wel heb ik de roland mkb-200 uit huizen opgehaald (ook via internet gespot).

Zelf wordt ik altijd zo'n zenuwelijer in een winkel, als ik iets interresant zie dan moet ik ook ff pielen, en dan moet ik alles in een keer weten. Daarom check ik nu het forum als ik iets moet hebben.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back