D&r

Modulair is zeker een voordeel ik merk het zelf bij mijn mackie deze is nu ruim drie
weken weg en kan geen productie meer maken.
De slijtage heeft zeker invloed op het geluid maar of dit voor een
leek hoorbaar is weet ik niet , natuurlijk hoor je wel kraak en tikgeluiden als
de faders vuil worden..

Laat het duidelijk zijn dat zelfs ik weet dat mechanische delen slijten...

Er werdt toch echt geopperd dat een tafel veeeel minder gaat klinken na 10 jaar. Dat gaat er bij mij niet in, waarom koopt iemand dan een Soundcraft, Trident of een Amek van 20 jaar oud? Niet omdat de opamps zo slecht zijn denk ik.

Zelfs ik als leek weet dat bepaalde electronische onderdelen de tand des tijds niet altijd even goed doorstaan. Je kan dus wel heel erg tegen deze opmerking aanschoppen, maar als je een Amek koopt van 20 jaar oud, dan dien je er wel rekening mee te houden dat zo'n ding stevige service nodig gaat hebben.

Overigens ben ik het niet met de stelling eens dat een tafel na 10 jaar minder gaat klinken. Dat kan absoluut het geval zijn, maar het is zeker niet altijd zo...

Origineel geplaatst door Nolet
Vet, stof, vocht, hitte, koude elk metalen onderdeel slijt. Auto's gaan toch ook niet 100 jaar mee.

als dat zo is, waarom klinken synths uit de jaren 70 dan nog steeds zo goed?

Ik heb geen zin om te diskuzeuren over slijtage in mixers, maar heb één opmerking: wel eens een nieuwe professionele tafel (zoals een Dayner) horen kraken? Ik nog nooit.

Back