Tranformator voor een MS20

Astro

Nieuwkomer
Hallo!

Zopas een geweldig speeltje aangeschaft; een Korg MS20.
Nu, heel leuk allemaal maareuh, ik ben opzoek naar wat informatie over zijn energie verbruik.
Deze synth werkt op een stroom van 125V aan 12Ampére, althans dat is wat er op de stekker te lezen is, maar ik zit zo te denken dat er vast ook verschillen zijn in frequentie van de stroom toevoer (in Hertz dus).

Kan iemand me hierbij helpen?
Ik zou ook graag de originele (Singaporese :W ) stekker behouden omdat de schaar erin zetten mij niet zo goed lijkt.

Alvast bedankt! :halleluja

Peter

Wat op de stekker staat is meestal het vermogen (spanning x stroom) waarvoor DIE stekker maximaal gebruikt kan worden, zonder dat het plastic van de metalen componenten brandt.
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de Korg MS-20 zo'n 1500 watt gebruikt. Wel handig in de winter.;)

LoL!

Heb mij een tranformatortje aangeschaft.
Het wattage schijn niet zo van belang te zijn, enkel als het wattage van het toestel hoger ligt dan wat de transformator kan geven.
De mijne gaat naar 45 watt en 110Volt aan 50Hz.
De spanning (Ampére) staat er niet op vermeld dus denk ik dat dit minder van belang is.
Maar ik kan mij vergissen.:stupid

Peter

Origineel geplaatst door Astro

De spanning (Ampére) staat er niet op vermeld dus denk ik dat dit minder van belang is.

ff stukkie basis-electronics:

P = U x I

P = vermogen (in Watt)
U = spanning (in Volt)
I = stroomsterkte (in Ampère)

duss..... als je de spanning en het (opgenomen) vermogen van je bak weet, is de stroomsterkte makkelijk te berekenen.

:)

Vervelend dat hier in Europa geen enkele MS20 meer te krijgen is en je er helemaal voor naar Singapore moet:duivels:

MonoPoly heeft gelijk hoor: gewoon een converter kopen...

Origineel geplaatst door mono-poly
Blijf aub met je handjes van de ms20 voeding.
Ga naar de electronicaboer en koop een 110 naar 220 converter van ongeveer 30 watt.

Zou je niet een 220v naar 110v nemen?? ;)

Erazotropa
Zou je niet een 220v naar 110v nemen??

VVVV

Origineel geplaatst door Astro
LoL!

Heb mij een tranformatortje aangeschaft.
Het wattage schijn niet zo van belang te zijn, enkel als het wattage van het toestel hoger ligt dan wat de transformator kan geven.
De mijne gaat naar 45 watt en 110Volt aan 50Hz.
Maar ik kan mij vergissen. :stupid

Peter

Zo heb ik er dus eentje en alles is naar wens. :kimono:

Peter

Euh...
gekocht in Singapore.. en 110 V... die combinatie klopt volgens mij van geen kant.

................. stink naar de misdaad ??..........

Origineel geplaatst door Achelousje
Euh...
gekocht in Singapore.. en 110 V... die combinatie klopt volgens mij van geen kant.

Wel is van ebay etc gehoord?
Of denk je dat die ff bij een amerikaan ingebroken heeft? :confused:

Origineel geplaatst door Achelousje
Euh...

Volgens mij probeert Achelousje te vertellen dat ze in Singapore 220 V gebruiken, wat inderdaad klopt.

Maar wat dit nu met misdaad te maken heeft? Ach, het zal wel met de warmte te maken hebben. 8)

Wel, de verkoper heeft blijkbaar een grootse handel in MS20's.
Hij verkoopt er meerdere en al maandenlang op ebay.
De mijne ziet er in ieder geval uit alsof ie gisteren van de fabrieksband kwam.
Ik kan er mijn haar in kammen. *D

Wat maakt het uit waar die vent mijn synth vandaan haalt... alstie maar klinkt.

Peter

Back