hoeveel is mijn Novation Supernova II R waard ?

Nova 2 :

Nova 2 :

novation_nova_2.jpg

Heb er een paar jaar geleden op gepield bij Feedback, dus ja hij is in productie geweest.

De SuperNova2r moet je voor rond de 1000 toch zeker wel kwijt kunnen. Anders is 't toch wel zonde, vind ik.

Een SupernovaII is echt een hele veelzijdige synth.

Kijk zijn specs er maar op na (3 osc`s 3 Env`s 2 LFO`s Syncing, FM en formants etc).
Je kan er heel diep in duiken en bijna alles is te automatiseren en met midiclock te synchroniseren (Midi en Sysex).
De toetsenversie lijkt me helemaal ideaal, maar daar heb ik nu iets te weinig plek voor ;)
Ok, het klinkt dan mischien niet zo vet als een minimoog, maar een 24 stemmige moog met 8 x 5 voudige effectprocessor zou onbetaalbaar zijn.

Trouwens er is ook een hele flexibele I/O routering voorhanden, alsook 3 pedal en sustain inputs (hoezo performance power)

Hij kostte destijds 4300 pietermannen, maar dat is ie echt wel waard geweest......

Voor mindar dan 1200 EURO verkopen is eigenlijk zonde. Dan kan je beter doorsparen en hem lekker houden!

Hier wordt ik natuurlijk niet veel wijzer van; de meningen zijn blijkbaar té verdeeld... :erm:

Ik kan (hoogstwaarschijnlijk) een dezer dagen mijn SNII ruilen voor een Oberheim OB-Xa (6-voice, of 8-voice waarvan er maar 6 werken; voor de rest in perfecte technische staat & enkele krassen op het hout vanwege live gebruik).

En oh ja: MIDI retrofit kit inbegrepen (!).

Is dit een faire en verstandige deal ? Of moet ik nog geld bijvragen ?

ik sluit me bij Septic aan, ik zou de SNII houden. Ik heb de Nova en hoewel de mogelijkheden miscchien een beetje beperkt zijn in verhouding tot iets als een virus verbazen de geluiden die je eruit krijgt me toch iedere dag weer. Wat een vette bak. Houden!

Zou die ruil voor een Oberheim OB-Xa met MIDI dan niet heel interessant zijn ? De OB-Xa is toch ook een van de betere polyfone vintage analogs, niet ?

Heb geduld, en biedt hem op zoveel mogelijk sites aan.
Heb je de Xchange van www.interface.nl al gehad?
2ehands.nl, marktplaats.nl, minimarkt.nl, www.musicgear.de etc etc

Ik heb ook maanden met een prophecy in mijn maag gezeten, en die heb ik toen op kleinanzeigen gezet op thomann.de.
Binnen een week was ik hem kwijt, voor een goeie prijs.

Het plaatsen van een geluidsdemo in mp3 (wel een goeie natuurlijk) wil ook wel helpen bij de verkoop.

-C-

als je hem nieuw gekocht hebt, voor veel geld, is het inderdaad zuur en zou je hem misschien beter even opzij kunnen zetten en na een tijdje weer 's pakken en er in duiken. net of je een nieuwe synth hebt. die supernova is bepaald niet verkeerd toch (hangt een beetje af van wat je ermee wilt). ruilen voor een obxa, tja. had je vooraf ook al zin in die oberheim, of is dit ook zoiets van: nou ja, die dan maar..... (zo doe ik het zelf ook vaak hoor, maar of het de beste oplossing is??)
dat de nova zoveel minder waard is dan de nieuwprijs, zal ongetwijfeld te maken hebben met de hoge nieuwprijs en de prijs/kwaliteit verhouding. het is hier al gezegd: goedkopere synths kunnen hetzelfde of meer. en inderdaad hebben ze heel erg er zelf aan meegewerkt door de introductie van goedkopere alternatieven, software en het stoppen van de nova-produktie. tja, zij moeten mee met de markt en het interesseert ze natuurlijk geen reet dat jouw supernova ineens een stuk minder waard is. en het begint natuurlijk al als zo'n firma een idee uitmelkt met de introductie van een versie II (of A B en C), dan zie je het origineel in waarde kelderen, zomaar van de een op de andere week. En zij hebben zogenaamd weer iets nieuws en sterk verbeterds op de markt, net een wasmiddel.
een gewone nova koop je al snel onder de 500 euro en een II vind je ook echt voor rond de 600. da's gewoon even slikken.

Ruilen voor een 8 stemmige synth waarvan er maar 6 meedoen?

Nooit ruilen tegen kapotte spullen. Je moet natuurlijk niet raar opkijken als er na 3 mnd meer defect is dan 2 voices.....

Origineel geplaatst door Septic
Ruilen voor een 8 stemmige synth waarvan er maar 6 meedoen?
Ben ik niet zeker van; kan ook gewoon een 6-voice zijn - ik moet de synth nog gaan bekijken.
En als het een gewone 6-voice OB-Xa blijkt te zijn, zou het dan niet interessant zijn om hem te ruilen voor mijn Supernova II R ? Of is dit echt te weinig ?
Ik vind nl. niets meer aan die SNII, en de Oberheim OB-Xa stond heel hoog op mijn verlanglijstje.

:confused: :confused: :confused:

Origineel geplaatst door THM
Ben ik niet zeker van; kan ook gewoon een 6-voice zijn - ik moet de synth nog gaan bekijken.
En als het een gewone 6-voice OB-Xa blijkt te zijn, zou het dan niet interessant zijn om hem te ruilen voor mijn Supernova II R ? Of is dit echt te weinig ?
Ik vind nl. niets meer aan die SNII, en de Oberheim OB-Xa stond heel hoog op mijn verlanglijstje.

:confused: :confused: :confused:

De klank kerel,de klank! De rest is gewoon bijzaak,waarom wordt er zoveel synths terug verkocht?Eerst met open ogen in de val van nieuwigheid,mogelijkheden,reklame gelopen,pas achteraf beseft dat het niet jouw ding is(geluid).Dat bepaalt waarom ieder van ons zijn synth de beste vindt.Gewoon het subjectiefste wat er is;muziek:de geluiden.Net zoals jij vindt dat zij het mooiste meisje is van het heelal en een ander vindt dat zij de lelijkste is.Wie heeft gelijk?Iedereen en niemand!

Back