uhm... ik kom er niet bepaald uit.... help???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ambi

Nieuwkomer
Als vervolg op mijn vraag hoe ik mijn roland xp10 op mijn pc aansluit met reason 2.0:
Ik heb inderdaad de handleiding erop nageslagen: ik zie 2 manieren om het aan te sluiten: 1 is via een seriele kabel. Dit werkt alleen als reason hier compatible mee is... en dat kan ik dus niet erugvinden of dat zo is. De andere via een midi interface board.
Ik gebruikte hiervoor altijd een evolution mk149, gewoon aansluiten op de gameport van de geluidskaart, en hij werkte. Als ik hetzelfde snoer nu aansluit, lijkt het mij zo dat het ook zou moeten kunnen. Dat lukt echter niet.
Deze manier staat niet in de handleiding, dus wie weet probeer ik wel iets stoms. Ik heb geen idee...
Verder, staat ook niet in de handleiding, bergreep ik dat het via usb kan...

Ik ben geen technicus wat betreft deze dingen, dat zeg ik er al bij. Dat is nu juist de reden waarom ik advies vraag van jullie...

euh, de XP-10 heeft toch gewoon Midi In en Out poorten? Die moeten in principe werken met zo'n "gamepoort" adapter kabel.

die seriele interface daar zul je in de praktijk weinig aan hebben want alle programmatuur werkt met midi I/O, al dan niet via een USB verbinding.

klopt, ik heb het eerder gehad. Om 1 of andere vage reden werkt het niet. En die oude rammel-evolution wel... maar ja, die toetsen zijn inmiddels afgebroken....

Maar usb is dus eigenlijk wel vaste prik: werkt sowieso wel?
Want dan ga ik zo'n ding halen en kijk ik het even aan

Origineel geplaatst door ambi
Maar usb is dus eigenlijk wel vaste prik: werkt sowieso wel?
Wat bedoel je? Een midi interface die via usb werkt? Die zijn er genoeg en de meesten zijn prima. Kijk bijvoorbeeld een naar een midiman 2x2 ofzo, heb ik zelf ook en werkt prima.

weet je wat het is, denk ik,

mijn oude keyboard, die evolution mk149, die paktie gewoon. "t is net alsof ik mijn signaal mijn xp10 niet uitkrijg....

Ik... uhm... ja
ik snap er niks van...

maar ik denk dat ik de instelling op die xp10 niet snap....

iemand out there die er iets van weet?

Origineel geplaatst door ambi
weet je wat het is, denk ik,

mijn oude keyboard, die evolution mk149, die paktie gewoon. "t is net alsof ik mijn signaal mijn xp10 niet uitkrijg....

Welk signaal bedoel je?

Komt er geen Midi-signaal in je computer of ... (nee hè, laat het niet waar zijn) ...er komt geen audio-signaal in je computer?

Welke kabels hangen er nu tussen jouw XP-10 en jouw computer? Op welke aansluitingen heb je ze nu steken?

He he, hahaha

Nee, tuurlijk geen audiokabels! Mijn midikabelje. is een Midi-out kabeltje naar eengameport plug. Ik heb via Midiox even gecheckt of er wel midi mijn pc inkomt. Met die mk149 dus wel... maar die is kapot, dus vandaar die xp10. Ik heb de handleiding al doorgespit om mijn transmitkanaal te stellen naar wat volgens midiox dus kanaal 2 moet zijn. Zo gezien, zo gedaan...
en nog niks....

't frustrerend, dat wel....

audiokabels... wel leuk.... maar zo dom ben ik nou ook weer niet

midi signaal

midi signaal

ok,.. mischien is het zout na de maaltijd,. maar je midi signaal testen kan heel eenvoudig naar mijn idee..

installeer de goedkoopste versie van cubase en daar zie je heel eenvoudig of er midi signaal binnen komt op je consooltje..

als dat geen optie is,.. dan kijk je eerst of je andere synth WEL signaal ontvangt van je xp10...

ook zou je kunnen kijken of je xp10 signaal ontvangt van je computer... (ff midi in/uit omdraaien... (het zou ook best aan je kabletje kunnen liggen...

:D succes

je bedoelt toch niet dat dat midikabeltje dan speciaal voor die evolution zou gemaakt zijn? Zouden ze zo lullig zijn bij evolution?....en dat een ander apparaat er niet mee werkt?

Istie weer... onze technicus.....

Istie weer... onze technicus.....

Ik heb mijn midi-gamepoort-snoertje inmiddels vervangen door een yamaha ux16 usb-midi interface....
En raad het 's....

Ik raak de wanhoop nabij...

Wat doe ik toch niet goed? Is er iemand hier die ervaring heeft met de Roland XP-10? Iemand die mij kan vertellen hoe ik het moet instellen?

heb je alle midikanalen wel goed op elkaar afgestemd? Is de midi-out van je synth met de midi-in van je pc verbonden? Heb je al een andere midikabel geprobeerd?

laat maar....

het helpt al als je de mid in en out verwisselt!

Maar goed, iedereen hartstikke bedabnkt voor het aanhoren van mijn noodkreten!
Alles werkt en hopelijk binnenkort mijn eerste resultaten online!

Thx allemaal!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back