uhm... ik kom er niet bepaald uit.... help???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ambi

Nieuwkomer
Als vervolg op mijn vraag hoe ik mijn roland xp10 op mijn pc aansluit met reason 2.0:
Ik heb inderdaad de handleiding erop nageslagen: ik zie 2 manieren om het aan te sluiten: 1 is via een seriele kabel. Dit werkt alleen als reason hier compatible mee is... en dat kan ik dus niet erugvinden of dat zo is. De andere via een midi interface board.
Ik gebruikte hiervoor altijd een evolution mk149, gewoon aansluiten op de gameport van de geluidskaart, en hij werkte. Als ik hetzelfde snoer nu aansluit, lijkt het mij zo dat het ook zou moeten kunnen. Dat lukt echter niet.
Deze manier staat niet in de handleiding, dus wie weet probeer ik wel iets stoms. Ik heb geen idee...
Verder, staat ook niet in de handleiding, bergreep ik dat het via usb kan...

Ik ben geen technicus wat betreft deze dingen, dat zeg ik er al bij. Dat is nu juist de reden waarom ik advies vraag van jullie...

euh, de XP-10 heeft toch gewoon Midi In en Out poorten? Die moeten in principe werken met zo'n "gamepoort" adapter kabel.

die seriele interface daar zul je in de praktijk weinig aan hebben want alle programmatuur werkt met midi I/O, al dan niet via een USB verbinding.

klopt, ik heb het eerder gehad. Om 1 of andere vage reden werkt het niet. En die oude rammel-evolution wel... maar ja, die toetsen zijn inmiddels afgebroken....

Maar usb is dus eigenlijk wel vaste prik: werkt sowieso wel?
Want dan ga ik zo'n ding halen en kijk ik het even aan

Origineel geplaatst door ambi
Maar usb is dus eigenlijk wel vaste prik: werkt sowieso wel?
Wat bedoel je? Een midi interface die via usb werkt? Die zijn er genoeg en de meesten zijn prima. Kijk bijvoorbeeld een naar een midiman 2x2 ofzo, heb ik zelf ook en werkt prima.

weet je wat het is, denk ik,

mijn oude keyboard, die evolution mk149, die paktie gewoon. "t is net alsof ik mijn signaal mijn xp10 niet uitkrijg....

Ik... uhm... ja