Wous
Stamgast
hmmm.. Ik heb zojuist een sambabal er bij gehaald en zo'n twee tonige salsa fluit. Iemand nog ergens wat congo's te koop??
(ik weet het, ik rook veel)
(ik weet het, ik rook veel)Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(ik weet het, ik rook veel)
)Origineel geplaatst door gemmetje
eigenlijk vind ik seq/midi not done in een live-band, maar da's persoonlijk...
Kun je per bak niet gewoon alle instellingen saven als een (zoals roland het noemt) performance ?
Je synth aan (laten) sturen door een drummer is wel weer cool
Maar hoe gaan we dit doen. Het moet analoog. Onze drummer heeft net een nieuw huis gekocht en kan voorlopig niet met de V-drums aan de slag (hij moet dan weer perse de allerduurste/beste want die voelt nog het meest "echt" aan. Whatever..
). Aniewees, hou wie gonna do det??Origineel geplaatst door Wous
Maar hoe gaan we dit doen. Het moet analoog. Onze drummer heeft net een nieuw huis gekocht en kan voorlopig niet met de V-drums aan de slag (hij moet dan weer perse de allerduurste/beste want die voelt nog het meest "echt" aan. Whatever..
). Aniewees, hou wie gonna do det??
Origineel geplaatst door Sjaak
Kan inderdaad, deed ik vroeger ook zo...maar heeft wel nadelen:
- iedere synth moeten meestal een ander global midi channel hebben
- je kunt niet altijd je controlers gebruiken vanaf je master keyboard en daarmee andere synths aansturen, bv sustain of pitch benders want die werken vaak ook op het global midi channel
Origineel geplaatst door gemmetje
eigenlijk vind ik seq/midi not done in een live-band, maar da's persoonlijk....
Origineel geplaatst door Hover
Als je bedoelt dat iemand gewoon op "play" drukt, dan kan ik je volgen maar ... zonder MIDI is het niet zo simpel als je een gans rack vol midi-spullen moet aansturen.