Openingsceremonie Olympische Spelen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bass

Gepokt en gemazeld
..nu bezig op TV...

op zich een interessante en leuke gebeurtenis...
Een Olympische aangelegenheid met broederschap voor vele landen.
Erg mooi om te zien :)
Athene 2004....

maargoed, helaas worden de beelden weer teniet gedaan door de platte commerciele trens van :kont: Triesto!! :duivels:
te plat voor woorden!
:stupid

SORRY hoor, maar zo'n grote gebeurtenis op dit niveau verdient gewoon GOEDE muziek ! en niet van die platte top 40 trens!

De componist van het themanummer voor het WK 2002 voetbal in Korea/Japan, die leek me toch wel iets geschikter en het is nog een Griek ook :)

Kon Vangelis niet een mooi lang nummer componeren ???

Inderdaad, ik zit/zat de hele tijd te wachten op iets moois van Vangelis.
Doet hij helemaal niets voor deze Olympische spelen? (als er toch iéts toepasselijks zou zijn...)

En ik vind het leuk voor Thijs hoor, maar dat hele trancegebeuk slaat toch hardstikke plat in in zo'n stadion?
Ik hoor de hele tijd alleen maar 'n vette (onbedoelde) delay...

Ik had ook uit diverse richtingen begrepen dat Vangelis iets zou doen voor deze olympiade....
we houden vol........

August 12th 2004 from techcomforces.com

No Vangelis for Opening or Closing Olympic Ceremonies. While it is certain that Vangelis will not perform, many people look to Vangelis as one of very few who brought the games to Athens after a ceremony he conducted for the 1997 Athletics championships and several promotional concerts. But it looks as though Vangelis wouldn't have had the time for it anyhow, Alexander, due out on November 5th seems to be keeping him very busy these days. A TCF rumor control update.

en

Three albums dedicated to the Olympic Games released
13 July, 2004
"Fos," "Unity," and "Harmony" are the three official Olympic Games albums which were released worldwide on Monday and which were also presented at a press conference held by the record company EMI on the same day in Athens.

"Fos" (Light) is the Greek album, wherein 16 leading Greek singers perform songs written by Mikis Theodorakis. According to EMI Managing Director Margarita Matsa the idea for the album belongs to producers Elias Benetos and Achilleas Theofilou.
"History is written by events and people that must not be for-gotten; one such person is Mikis Theodorakis," Benetos said. Maria Farantouri, George Dalaras, Haris Alexiou, Yiannis Parios, Marinella, Dimitris Mitropanos, Alkistis Protopsalti and Paschalis Terzis are among those singers performing on the album.

The second album "Unity" is the Olympic Games' pop album with artists, such as Avril Lavigne, Destiny's Child, Earth Wind & Fire, Tiziano Ferro, Jamelia and others contributing.
"The Olympic Games are an opportunity for people to come closer together during a difficult time," artist Macy Gray, present at the press conference, said.

Finally, "Harmony" is the third album featuring classical music and artists such as Maksim, Adiemus, Sarah Brightman, Nigel Kennedy, Vanessa Mae, Kiri Te Tanawa, Placido Domingo, Maria Callas, Vangelis and others.

"These Olympic Games are special, since they are returning to the place where they belong," Croat pianist Maksim said during the press conference. Matsa thanked Athens 2004 for its trust and explained that a portion of the albums' sales will be donated to UNICEF in the fight against AIDS among children in Africa.

1005905.jpg

22:15...

het gaat maar door en door die trens dreun!

=(

Een beetje OT maar hoort toch een beetje bij het onderwerp.

Google is anders ook in de juiste stemming.

summer2004_opening.gif

Wat ik reeds vermoedde: Vangelis heeft geen nieuw nummer gecomponeerd. Als echte Vangelist hoor ik zoiets te weten:

een blik op de tracklist van het album schept duidelijkheid:

1. Olympic Dream-Maksim
2. Adiemus 1-Adiemus [Dela Airlines]
3. Time To Say Goodbye-Sarah Brightman
4. Adje Jano-Nigel Kennedy
5. Qui Radames Verra / Aida-Maria Callas
6. Romeo And Juliet Theme-Andre Rieu
7. Maria Elena / Corazon, Corazon / Fina Estampa-Placido Domingo
8. Voca Mei-Libera
9. Chariots Of Fire-Vangelis
10. Happy Valley - The 1997 Re-Unification Overture-Vanessa-Mae
11. Po Karekare Ana-Kiri
12. Mull Of Kintyre-The Celtic Tenors
13. Pie Jesu-Charlotte Church
14. Handel / Saraband-Julia Thornton
15. Song Of Our Homeland-Izzy
16. Agnus Dei / The Armed Man-Karl Jenkins
17. Auld Lang Syne-Helmut Lotti

Nummer 9 is zeker geen onbekende en trouwens erg toepasselijk gekozen (wie heeft de film niet gezien) maar is niet 2004 maar wel 1981. Tenzij je natuurlijk kan stellen dat Vangelis meer dan 20 jaar geleden reeds wist dat die compositie ook nog voor de echte Olymische Spelen zou worden gebruikt, en dan nog in Athene notabene. Het lijkt wel een Hollywoodscenario.

Nummer 17 is anders ook geen onbekende :okdan: maar dat is natuurlijk niet moeilijk als je boezemvriend Dr Jacques Rogge heet ;)

Whatever, LET THE GAMES BEGIN

wil ff me gal spuien in deze thread over tiesto die daar ook stond te faken...

vind het ronduit schandalig dat hij daar staat. Zeker uniek maar vind het dus echt niet kunnen eigenlijk. Hij is niet eens een muzikant want hij draait alleen een paar vinyle schijfjes aan elkaar meer niet. En dan dat interview wat ik in de voorbeschouwing zag... Ja ik heb speciaal voor deze gelegenheid dit stuk zelf geschreven... die gast kan nog geen een noot aanslaan zonder dattie vals klinkt... Echt erg gewoon.

En dan idd de reverbs van dat stadion zullen dus wel ze kaastrance ten goede komen. Vroeg me af of hij nummers droog gebruikte bedoel anders galmt het nog erger ;)

naja wel goed dat jacq er lekker doorheen zat te leute zoals ik vernomen had (toen hij op kwam stond ik onder de douche bij te komen van de enorme stortbui...)

Origineel geplaatst door Slipperman
wil ff me gal spuien in deze thread over tiesto die daar ook stond te faken...

vind het ronduit schandalig dat hij daar staat. Zeker uniek maar vind het dus echt niet kunnen eigenlijk. Hij is niet eens een muzikant want hij draait alleen een paar vinyle schijfjes aan elkaar meer niet. En dan dat interview wat ik in de voorbeschouwing zag... Ja ik heb speciaal voor deze gelegenheid dit stuk zelf geschreven... die gast kan nog geen een noot aanslaan zonder dattie vals klinkt... Echt erg gewoon.

En dan idd de reverbs van dat stadion zullen dus wel ze kaastrance ten goede komen. Vroeg me af of hij nummers droog gebruikte bedoel anders galmt het nog erger ;)

naja wel goed dat jacq er lekker doorheen zat te leute zoals ik vernomen had (toen hij op kwam stond ik onder de douche bij te komen van de enorme stortbui...)

Afgezien of de muziekstijl passend was bij de opening of niet:

Dj Tosti is daar ingehuurd OMDAT ie juist plaatjes aan elkaar kan draaien, niet omdat ie een afgestudeerde conservatorium toetsenist is. Daar kun je heel makkelijk over praten, maar ikke doe het m niet na.

En hij zal toch wel IETS goed kunnen, gezien zijn successen.

Was hij niet de eerste plaatjesdraaier die een concert met alleen maar eigen "werk" ten gehore bracht??

Nee, dan de performance van bjork...=(

Bericht door een moderator:
Prima allemaal, maar we hebben het niet over Tiesto, de persoon.
Houd het een beetje on-topic; te weten de openings ceremonie.

Hahhhaha... De tracks kwamen gewoon niet door in het stadion. Ik hoorde voornamelijk alleen beats en vage melodien,niet echt een succes nee.. en daar was Bjork.

Ach mensen we kunnen wel lopen zeiken maar wij worden er niet beter van. Moet zeggen dat ik de opening nie heb gezien maar vond het bar tegenvallen,had persoonlijk vuurwerk verwacht. Hele stadion los..

Tsja als ie nou nog wat gevarieerde muziek had gedraaid, dat kan toch ook wel 's... passende muziek bij de (grote) landen die voorbij kwamen bijvoorbeeld...... maar nee, hij kent natuurlijk nix anders dan z'n eigen kinderliedjes en andere zouteloze plaatjes die in dat stadion echt allemaal hetzelfde klonken.

Ach mensen we kunnen wel lopen zeiken maar wij worden er niet beter van.

Wel! Onderzoek heeft aangetoond dat zeiken, ergeren, spuien en dergelijke een positieve uitwerking op ons gemoed hebben :D

Over de opening. Ik vond ook dat het werk van Tiesto eigenlijk niet goed te horen was.
Ik had ook wel een beetje het idee dat hij daar een beetje voor joker stond. Ik kreeg niet de indruk dat het veel deed bij de aanwezigen, maar goed ik was er niet bij.

Ze hebben trouwens in Athene wel realtime negatieve reverb, vooral bij de toespraken goed te horen.;)

Evengoed wel jammer dat Vangelis niet participeerde. Ik zat er onbewust toch voortdurend op te wachten.

groet

Tom

Als Tiesto plaatjes draait die hij niet zelf geproduced heeft dan moet de gene die ze wel geproduced heeft erg blij zijn! toch?

Trouwens, ik hoor nog liever Tiesto draaien dan Bjork... want dat is echt de grootste crap die er bestaat... beetje random bleeren op hier en daar wat geluidjes en ritmes (totaal niet in de maat). Vraag dan iemand die kan zingen.

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Prima allemaal, maar we hebben het niet over Tiesto, de persoon.
Houd het een beetje on-topic; te weten de openings ceremonie.
volgens mij gaat het Bass daar helemaal niet om...
het lijkt op een positieve inleiding maar de kern van het verhaal zit hem in het staartje (Bass kennende) ;)

Origineel geplaatst door Christov
of tiesto nu kutmuziek maakt of niet is het punt niet in mijn ogen, het gaat erom dat bij iets van zulke belangijk je geen dansmuziek gaat draaien, ik wil dr ook geen hiphop, metal, punk, drum en bass watever horen...

wat dan wel? klassiek? volksliederen? Speciaal door mij gecomponeerde werken? (ze hebben me gevraagd maar het is zúlk lekker weer ) ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back