General Midi en QS300

Vox

Ingeburgerd
Ik heb sinds jaren een QS300 van Yamaha. Door de jaren heen heb ik hier onnoemelijk veel nummers mee gecomponeerd. Weet er iemand of het mogelijk is deze midi-files als leesbaar formaat voor eender welke cubase te saven? Ik zo heel graag een aantal van mijn oude tracks in een nieuw jasje stoppen.

Thanx!!!

Re: General Midi en QS300

Origineel geplaatst door Vox
Weet er iemand of het mogelijk is deze midi-files als leesbaar formaat voor eender welke cubase te saven?

Dan heb ik goed nieuws voor jou. Elke versie van Cubase (Atari, Apple, Windows) leest namelijk probleemloos jouw midi-files in, zowel SMF type 0 alsook 1. :okdan:

Als ik een van mijn disketjes in de PC stop herkent cubase deze files niet als midi. Nu ik ben niet echt een PC kenner, ik werk voornamelijk zelf op Mac maar ben nog niet geïnstalleerd voor muziek op dit platform (zal binnen de week opgelost zijn hehehe).

Enig idee waaraan dit kan liggen?

Vox

Origineel geplaatst door Vox
Als ik een van mijn disketjes in de PC stop herkent cubase deze files niet als midi. Nu ik ben niet echt een PC kenner, ik werk voornamelijk zelf op Mac maar ben nog niet geïnstalleerd voor muziek op dit platform (zal binnen de week opgelost zijn hehehe).

Enig idee waaraan dit kan liggen?

Vox

Misschien heb je je songs niet als een midifile bewaard maar in bv ESEQ formaat. Dat formaat kan enkel gelezen worden door andere Yamaha sequencers en compatible synths.

Maar je kan je songs ook gewoon bewaren als midibestanden. In Disk mode kan je dit aangeven via de Format optie (keuze uit ESEQ, SMF, en SMF+multi)

Kies SMF als je de songs op een andere synth gaat herwerken, kies SMF+multi als je op de QS300 gaat herwerken. SMF+multi voegt gewoon ook sysexboodschappen e.d. aan het bestand toe, enkel je QS300 kan daar iets mee aanvangen, een andere synth heeft aan die sysexboodschappen ... geen boodschap :D

Daarna moet je deze zonder problemen in Cubase kunnen inlezen.

hey, dat lijkt mij een goed idee. THX! ik had geen idee dat dat kon, ik schaam mij rot ik heb die bak al bijna 13 jaar.:o:
Uren durende life sets mee gemaakt, jaren is dat ding de basis van mijn midi set-up geweest...

heel erg bedankt!

Vox

Back