Studiootje inrichten [iemand tips?]

Zoidsity

Go with the flow..
Ik zit er steeds meer aan te denken om mun studiootje van de 2e slaapkamer naar beneden te verplaatsen.
Alleen zit ik nog een beetje te peinzen over de indeling benee.. Voornamelijk dan: waar monitors, waar de 'tafel' met gear, e.d.
Heb een globaal plattegrondje gemaakt (het grijze vlak kan ik als studiootje ombouwen)

O ja, ik ben niet echt van plan om met "zwevende vloeren" en bergen isolatie te gaan werken. 't Gaat me meer om de plaatsing van de spullen (vooral ivm de ramen..)

Afmetingen zijn +/- 3 meter (raamkant) bij zo'n 3,5 meter ('keuken'kant)

Dus heren/dames:
Laat uw fantasie de vrije loop!

:biertje: (alvast bedankt)

:( Sorri, maar kreeg 'm niet anders hier dan een Zip-file-tje..

:( Deze dus.....

Aangepast..

O ja, tussen woonkamer en grijs vlak zit géén afscheiding, loopt dus gewoon door.

Attachments

• kamer (met deuren).zip
    6,7 KB · Bekeken: 112
Laatst gewijzigd:
Hihi, ik ben precies de omgekeerde weg aan 't bewandelen, van beneden naar boven dus..

OP je plattegrond staan geen deuren aangegeven, dat maakt het zowat onmogelijk om iets zinnigs te zeggen over je nieuwe inrichting. ;)

updated.. [zie boven]

Staat de zon vaak op die ramen? In dat geval kun je denk ik beter je gear aan die andere, lange, muur zetten, anders brand je gear zo weg denk ik.

Nee, zon komt nooit op die ramen te staan, gelukkig.

Beneden blijft 't ook een stuk koeler in vergelijking met boven.

Da's tevens 1 van de redenen dat ik 't misschien naar benee wil verplaatsen.

Da's mooi. Wat voor gear komt er allemaal te staan? Mixer + synths + rack + PC? Ik zou de mixer voor het raam zetten, dan heb je de blinde wand vrij voor rackjes en synths (en kun je nog naar buiten kijken en heb je nog wat licht :)).

Gear, uhhm.. mixertje, een aantal desktop bakken (HD-rec.,RS7k, e.d.), wat toetsen, (nu nog) 1x 19" rackje, een Synth-forum-pc (= PC voor i-net, en niet voor Muziek), monitors (komen nog..). Dat is 't globaal.
Zal dus tochwel iets met een 'tafel' worden voor mixer+desktop-zooi.

Voor 't raam.. Dat IS wel een idee; alleen moet ik dan de tuin een keer gaan doen: is nu meer een... sja.. :D

Licht is niet zo'n probleem. Ga tochwel met lampen werken..

Maar meer tips WELKOM!! Meer=beter!! :dubbel:

Oude gear zooi foto, maar dan zie je alvast een beetje wat voor zooi.
Nogmaals tnx, Blinx voor 't aanpassen v/d foto!!

Attachments

• studiozoid.jpg
    studiozoid.jpg
    41,4 KB · Bekeken: 95
Als ik jou was zou ik de kans grijpen om mijn studiootje grondig te herwerken...

1> 2 sequencers/grooveboxen is wat overkill. Ik zou de beste van de 2 (RS700) houden.
Eventueel als je de klanken zou missen kan je een Roland JV of XV 19"-module kopen.
2> 2 semi-master klavieren zou ik vervangen door 1 degelijke MIDI controller naar keuze.
3> Een degelijke 19" rack waar je het meeste van je gear in kan hangen.
Eventueel zelfs met een gekanteld gedeelte zodat je zelfs je Virus en je mengerd
erin kan hangen. Dit oogt niet alleen professioneler, dit werkt ook ergonomischer.

Zodoende heb je 1 degelijke midi controller en blijven alleen je 2 Yamahas en je Korg MS op je tafel staan. De rest is overzichtelijk geracked. Just my 2 cents...

Back