Portamento bij PlastiCZ

gdewilde2001

Ingeburgerd
Hallo,

In de handleinding van PlastiCZ staat mooi hoe je de portamento-tijd kan instellen, maar hoe zet je die portamento gewoon AAN eigenlijk?

Thanxxx!

Ik vind bij de midi-lijst in de handleiding gn controller voor portamento on/off hoor. Het valt me ook op dat geen van de presets portamento laten klinken. Mss doe ik iets mis in mijn sequencer???

Polyfonie op 1, portamento-tijd ergens halverwege, voldoende toonhoogte-interval... Dan MOET ik toch resultaat horen?
Niemand die ook PlastiCZ heeft?

=(

het is gewoon een standaard CC en aangezien je apparaat ook een Porta Time heeft kun je dus ook de Portamento ansich aan switchen... zie hier:

Control Change 65 (dec), 41 (hex)

totale CC-string ziet er dan zo uit:
Bc, 41, 00

c = midi kanaal (0 - F)

voorbeeld, het midi-kanaal = 5

CC-string ziet er zo uit:
B4, 41, 00

Okee, cc 65 had ik al zonder resultaat geprobeerd. Wat betekent die "41" in je voorbeeld?

BTW, Ik zit te prutsen in Cubase 5.1.

Origineel geplaatst door gdewilde2001
Okee, cc 65 had ik al zonder resultaat geprobeerd. Wat betekent die "41" in je voorbeeld?

BTW, Ik zit te prutsen in Cubase 5.1.
met cubase moet het so wie so lukken... grid/key edit en dan CC selecten en instellen...

met "41" bedoel ik niets anders dan de waarde in hexadecimaal...

Ik had een grote knop met 'glide' linksboven zitten op mijn CZ-3000. Dat hielp meestal wel.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik had een grote knop met 'glide' linksboven zitten op mijn CZ-3000. Dat hielp meestal wel.
maar zo aan het plaatje van de sofsynth zelf te zien zit ie er niet direct op... dus zal het toch echt via midi moeten...

ben nog steeds benieuwd wat de heer gdewilde nu pcies in cubase heeft ingesteld dan...

Attachments

• plastic.jpg
    plastic.jpg
    58,7 KB · Bekeken: 112
Nu snap ik er niks meer van...

Als ik de portamaneto van een andere softsynth met cc65 wil aan of afzetten, lukt dat ook niet, terwijl alle andere controllers het wél doen!

=(

Back