Telefoon geluiden (was: help)

TouchTone

oe! knopjes
hey peeps

Ik weet dat het al weer een tijdje terug is dat ik iets gepost heb, maar hier ben ik dus weer met een vraag voor assiestentie. Kan iemand me helpen met samples van een touch tone telephone? weet je wel de toets geluiden.
ook zou het lekker zijn om een plugin te verkijgen die voice dus danig kan verkloten dat het klinkt alsof het door een telefoon komt.

alvast bedankt..

Peez

TT

Origineel geplaatst door jrs
Bedoel je DTMF tonen? Dan kun je deze met cooledit maken... daar zit die functie in..

bedankt voor de tip, echter heb ik geen cool edit en heb alleen maar beschikking over gratis wave editors

iemand anders?

Bericht door een moderator:
Topictitel aangepast en topic verplaatst naar het juiste subforum.
Let hier AUB op bij het plaatsen van een nieuw bericht?

Origineel geplaatst door Tron
bedankt voor de tip, echter heb ik geen cool edit en heb alleen maar beschikking over gratis wave editors

iemand anders?

Er is/was ook een gratis versie van Cool Edit, Cool Edit 2000 ofzo.

Die DTMF tonen kun je ook met soundforge 6 of 7 maken! sound forge

Stemmen door de telefoon kun je op diverse manieren nabootsen. Met een gewone equaliser, met een parametrische gaat het alweer wat beter en laatst zag ik dat een vocoder het ook redelijk kan...

Ik heb je even een plezier gedaan en de dtmf.mp3 weer geupload. De screenshot die ik er bij had heb ik niet meer gevonden; maar download de editor en dan zie je 't ook in volle glorie.

Tja, gewoon kwestie van sinussen stapelen en je aan de maximale lengte houden... en voor een telefoonstem idd de EQ gebruiken, misschien zelfs een klein beetje bitcrushen. Alles afkappen wat niet in stembereik ligt.

Back