Virus c probleempje

Synthetic. K

info@futurecore.org
L.S,

Weet iemand hoe het komt dat als ik 16 sporen in cubase vst5.0 afspeel met mn indigo2
ik 1 spoor in mn synth verander en alle 16 staan ze op hele andere presets met name als ik 1 en 11 wil veranderen

Ook gebeurd het wel eens dat als ik het afspelen stop ik ineens een grote chaos ten gehore krijgt (soms wel kicke)
als of ie door loopt

of ik laat hem afspelen en hoor ineens niets

(ik heb een midex3)

virus c probleempje

virus c probleempje

Weet misschien iemand,

Waarom kan ik onder het afspelen in multi single mode niet switchen met de presets
??????????? secencer cubase 5.0 midex3 access indigo2
met name midi kanaal 1 en 11 als ik deze verander veranderen de andere 14 kanalen ook in een soort van basis
presets of zo
Dit gebeurd ook als ik hem niet laat afspelen maar gewoon een willekeurige preset wil veranderen
heeft dit met het store (opslaan te maken) van de kanalen?

thanx

Laatst gewijzigd:
Dit probleem ken ik niet erg vaag ook, misschien ff proberen te resten.

Zelf heb ik ook rare problemen met dat ding (en dat ook altijd in multi/single mode). Soms stopt ie er helemaal mee of er komt een zwaar overstuurd geluid uit alle 6 de kanalen. Is dan altijd op te lossen door hem aan en uit te doen, maar dat schiet ook niet echt op.

(sorry moets ik ff kwijt)

Re: Virus c probleempje

Origineel geplaatst door Synthetic. K
L.S,

Weet iemand hoe het komt dat als ik 16 sporen in cubase vst5.0 afspeel met mn indigo2
ik 1 spoor in mn synth verander en alle 16 staan ze op hele andere presets met name als ik 1 en 11 wil veranderen

Ook gebeurd het wel eens dat als ik het afspelen stop ik ineens een grote chaos ten gehore krijgt (soms wel kicke)
als of ie door loopt

of ik laat hem afspelen en hoor ineens niets

(ik heb een midex3)

dat komt omdat je wellicht programchanges verstuurt omdat je die hebt aangevinkt bij je trackeigenschappen

Re: virus c probleempje

Re: virus c probleempje

Weet misschien iemand,

Waarom kan ik onder het afspelen in multi single mode niet switchen met de presets
??????????? secencer cubase 5.0 midex3 access indigo2
met name midi kanaal 1 en 11 als ik deze verander veranderen de andere 14 kanalen ook in een soort van basis
presets of zo
Dit gebeurd ook als ik hem niet laat afspelen maar gewoon een willekeurige preset wil veranderen
heeft dit met het store (opslaan te maken) van de kanalen?

thanx

nee, dit heeft niet te maken met store.

P.S. misschien kun je in het vervolg proberen om je vragen wat duidelijker te structureren, dat leest makkelijker

Origineel geplaatst door metatron
Dit probleem ken ik niet erg vaag ook, misschien ff proberen te resten.

Zelf heb ik ook rare problemen met dat ding (en dat ook altijd in multi/single mode). Soms stopt ie er helemaal mee of er komt een zwaar overstuurd geluid uit alle 6 de kanalen. Is dan altijd op te lossen door hem aan en uit te doen, maar dat schiet ook niet echt op.

(sorry moets ik ff kwijt)

zwaar overstuurd geluid kun je wellicht oplossen door het patchvolume op een part wat lager te zetten.

welke operatingsystem versie heb je? als je nog op versie 5.0 draait dan is het verstandig om te upgraden naar 5.5 of hoger, omdat in de OSversies na 5.0 nogal wat bugs zijn opgelost.

Re: Re: Virus c probleempje

Re: Re: Virus c probleempje

Origineel geplaatst door Roel
dat komt omdat je wellicht programchanges verstuurt omdat je die hebt aangevinkt bij je trackeigenschappen

Die programchanges waar moet ik die in zoeken in de virus of in cubase?
In ieder geval wel bedankt voor de reactie

ik zal voortaan wat duidelijker zijn.

Re: Re: Re: Virus c probleempje

Re: Re: Re: Virus c probleempje

Die programchanges waar moet ik die in zoeken in de virus of in cubase?

ik denk dat je in cubase moet zijn. in je *track eigenschappen* kun je volgens mij het midi banknummer en programnummer aanvinken; als die aanstaan, en je reset je sequencer naar tijd 00:00:00, dan vertstuurt ie die nummers, en staat je apparatuur dus ineens op dié nummers.. kijk eens of je dat kan vinden ? ik heb geen cubase zelf :).

zwaar overstuurd geluid kun je wellicht oplossen door het patchvolume op een part wat lager te zetten.

welke operatingsystem versie heb je? als je nog op versie 5.0 draait dan is het verstandig om te upgraden naar 5.5 of hoger, omdat in de OSversies na 5.0 nogal wat bugs zijn opgelost.

Ik heb de verste OS er in zitten
Trouwens als je een zwaar chaotisch geluid hoord dat niet uitzich zelf weg gaat (blijft hangen )
Kun je inplaats van em telkens uit te zetten en op nieuw op te starten ook gewoon de 2 transpose knoppen in gedrukt houden (panic ) staat er onder

Re: Re: Re: Re: Virus c probleempje

Re: Re: Re: Re: Virus c probleempje

ik denk dat je in cubase moet zijn. in je *track eigenschappen* kun je volgens mij het midi banknummer en programnummer aanvinken; als die aanstaan, en je reset je sequencer naar tijd 00:00:00, dan vertstuurt ie die nummers, en staat je apparatuur dus ineens op dié nummers.. kijk eens of je dat kan vinden ? ik heb geen cubase zelf :).

Ik zal is ff kijken of ik dat kan vinden in cubase misschien is dat de oplossing
bedankt

Back