LP's opnemen met een Audiophile 2496?

bjodero

<turboprutser>
Ik probeer hier met Adobe Audition (Cool Edit) een LP over te zetten naar MP3. Ik heb m'n draaitafel versterkt met zo'n klein kastje. Vanuit dat kastje heb ik tulpjes in de Audiophile geplugd. Lekker geluidje wel, maar zodra de muziek iets gelaagder wordt, begint het zaakje als een bezetene te oversturen. Zelf denk ik dat dit komt omdat het signaal te hard binnen komt. Weet iemand hoe ik dit kan afregelen? Met m'n ouwe Creative'je ging dat allemaal heel simpel, maar de Audiophile heb ik na ruim een jaar nog steeds niet door...

Dus: welke input en output moet ik selecteren in de setup van de Audiophile, en welke in Audition? HELP!

Groet,

Bjodero, Grunn.

waarschijnlijk stuurt je RIAA preamp nogal hard uit, en heb je de inputs van je audiophile op -10 staan......in de control-panel van de audiophile kan je allerlei dingen instellen, probeer de audio inputs van de audiophile eens naar een andere ingangs-gevoeligheid te switchen....bv +4.... of juist andersom, tis hier warm ;)

Ehm... Switchen? Waar dan? :confused:

En nog wat: als ik de schuifjes naar beneden trek, blíjft Audition met hetzelfde volume opnemen. Het is mij één groot raadsel, dat Audiophile-apparaat...

Origineel geplaatst door bjodero
Ehm... Switchen? Waar dan? :confused:

En nog wat: als ik de schuifjes naar beneden trek, blíjft Audition met hetzelfde volume opnemen. Het is mij één groot raadsel, dat Audiophile-apparaat...

je moet niet bij de schuifjes zijn maar bij een tabje verder, waar je bv ook de latency instelt...daar kan je de gevoeligheid van de ingangen instellen met 3 radiobuttons (+4, consumer, -10)

hier het scherm waar ik het over heb, neem aan dat de audiophile dat ook heeft omdat ie van de delta range is......

MAudioDelta.jpg

Laatst gewijzigd:
Dat heeft de mijne dus niet... Ik kan alleen kiezen tussen Consumer en -10 dB voor de output. Verder niks... Wat nu?

Phono preamp op je UB 802 aansluiten, en die weer op de input van je geluidskaart. kun je gewoon het volume regelen toch?? niet te moeilijk denken... :)

Origineel geplaatst door bjodero
Dat heeft de mijne dus niet... Ik kan alleen kiezen tussen Consumer en -10 dB voor de output. Verder niks... Wat nu?

hmm..een mixertje tussen de phono pre-amp en je geluidskaart lijkt me dan de enige oplossing....zodat je het signaal wat zachter kunt maken voordat ie de geluidskaart inkomt... (ik herken het wel hoor, veel pre-amps hebben een nogal harde output)

OK, de mixer hangt ertussen, maar nog steeds hetzelfde probleem... Ik vrees dat ik gewoon een k*t-preamp heb (een HQ...). Iemand tips voor een goede vervanger? Liefst 1 met volumeregeling...

Of misschien kan ik niet goed met m'n mixer omgaan? Ik heb ooit geleerd dat je eerst de gain moet opendraaien, tot 'ie net niet peakt, en dan het channel-level afregelen. Het master-level heb ik half open staan. Is dit OK? Ik hoor het graag!

Groet,

Bjodero.

Als je een preamp met volumeregelaar wil kom je al snel weer op een dj-mixertje terecht, maar dat hoeft ook niet zo duur te zijn.

de gain kan trouwens gewoon op 0. dan de kanaalfader open. als ie dan al vervormt binnen komt dan ligt het waarschijnlijk aan je preamp.

suc6

Origineel geplaatst door Remmelt
Als je een preamp met volumeregelaar wil kom je al snel weer op een dj-mixertje terecht, maar dat hoeft ook niet zo duur te zijn.

de gain kan trouwens gewoon op 0. dan de kanaalfader open. als ie dan al vervormt binnen komt dan ligt het waarschijnlijk aan je preamp.

suc6

idd..en ff afluisteren direct op de mixer, dus niet via de geluidskaart, om te checken waar je probleem ligt..

Back