Oud nummer

De ingredienten nog niet helemaal aanwezig.

- Ik zou als eerst de baslijn een boost geven en anders laten lopen. Meer afwijkend van de baspartij die je met de piano doet.

- De drums denk ik niet gequantized? Klinkt nogal rommelig. Op de een of andere manier heb ik ook een beetje een rock-n-roll gevoel.

- Ik zou er een deep house of Hed kandi plaat van proberen te maken. Hed kandi is nu helemaal hot in UK en is vaak afgeleid van dergelijk muziek als Soul, Latin en Jazz.

- Die solo kun je vetter maken d.m.v. je pitch control te gebuiken. Ik zou dus het de begin noten kort pitchen (Pitch van links naar centraal toe, dus zo'n vette aanzwaai wat je vaak bij sax solo's hoort :D )

Dus als je het mij vraagt:
Geef het een zwoele diepe zwingende beat. Vette Baslijn erin, wat strings erbij en dan een Elektrisch Rhodes met een Wah effect . Die Gitaar mag ook wel een beetje meer funky sound krijgen. Ook daar Wah wederom vet. Synth Strings erbij en je hebt een number one hit in The UK :D :D :D

Tja het is ook niet af.

7 jaar geleden in snel in elkaar geflanst en laten liggen.

De drums lijken niet zo stark door de tamboerijn die ik met de microfooon heb opgenomen. Di eklopt niet helemaal.

Ja die Tambour is juist wel tof. Alleen is misschien idd wat moeilijk om te q'en als je hem Live inspeeld via Mic :D

Het was ook allemaal niet bedoeld als negatief. Eigenlijk eerder positief. Je kunt hier makkelijk een trendy dendy song van bouwen. Het is motown achtig. Tegenwoordig wordt alles mateloos gecoverd, flinke beat eronder en klaar. Doordat je nu je eigen motown nummer hebt, blijf je 100% origineel!

Vet eigenlijk je eigen nummer coveren.. He he he :D

:eureka: Goed idee trouwens.. als zeg ik het zelf

:peukie:

Origineel geplaatst door Wous
Ja die Tambour is juist wel tof. Alleen is misschien idd wat moeilijk om te q'en als je hem Live inspeeld via Mic :D

Het was ook allemaal niet bedoeld als negatief. Eigenlijk eerder positief. Je kunt hier makkelijk een trendy dendy song van bouwen. Het is motown achtig. Tegenwoordig wordt alles mateloos gecoverd, flinke beat eronder en klaar. Doordat je nu je eigen motown nummer hebt, blijf je 100% origineel!

Vet eigenlijk je eigen nummer coveren.. He he he :D

:eureka: Goed idee trouwens.. als zeg ik het zelf

:peukie:

Tja het is maar een probeersel ik vroeg me af of ik het moest weggoien.
Ik heb wel tig onafgemaakte dingen liggen.

Op het forumpje knallen plz :D :D

Gewoon even weer oppakken en een andere stijl van maken. 9 van de 10 heb je dan zoiets van: Hee zo is ie echt cool

Misschien kun je er een paar combineren?

Cheers

De eerste gedachte die ik had was:

:maffia: " I make you an offer you can't refuse " :maffia:

Past zo in de film. Dit is moeilijker om er nummer van de Tegewoordige Tijd van te maken. Ik denk eigenlij zelfs dat je zoiets niet zou moeten doen. Even die geluiden een beetje upgraden. Ik vind het iets te Midi klinken.

Wel leuk, is weer es wat anders dan wat ik tot nu toe gehoord heb hier.
Ik zal strax thuis nog es een keer je nummers over mijn eigen boxen gooien, want zo'n laptop geeft toch niet altijd een juist beeld (zacht uitgedrukt)

Origineel geplaatst door Wous
De eerste gedachte die ik had was:

:maffia: " I make you an offer you can't refuse " :maffia:

Past zo in de film. Dit is moeilijker om er nummer van de Tegewoordige Tijd van te maken. Ik denk eigenlij zelfs dat je zoiets niet zou moeten doen. Even die geluiden een beetje upgraden. Ik vind het iets te Midi klinken.

Wel leuk, is weer es wat anders dan wat ik tot nu toe gehoord heb hier.
Ik zal strax thuis nog es een keer je nummers over mijn eigen boxen gooien, want zo'n laptop geeft toch niet altijd een juist beeld (zacht uitgedrukt)

Ik was ook niet van plan dit nummer in een modern jasje te steken hoor.
Althans nummer het is meer nog een intro.

lache man!! :D Een tekst erop bedenken, inzingen en klaar is Exzit.

Die melodie komt me wel bekend voor. (sommige stukjes dan, ze hebben gewoon je nummer gejat)

Hij mag wel iets langer worden, als ik jou was zou ik hem nog een beetje restylen, niet te veel effecten erover, vind ik niet horen bij dit nummer.. (dan krijg je naar mijn menig zo'n standaard nummer dat tegenwoordig gemaakt wordt)
Ik zou hem zeker verder maken

Succes verder.

Ik begin dement te worden geloof ik.
Mijn PC was gecrashed alles opnieuw geinstaleerd en een paar CD-roms gevonden met oude nummers..
Niet dat ik weet maar het kan zijn dat ik me vergist heb hoor.

Back