Welcome dude! Nette, aardige, geschikte kerel, vrouwtje, 2 kids, huis ziet er van buiten niet uit (welk huis in Belgie wel

) van binnen keurig netjes in orde. Hij is een toetsenist uit de ouwe Belgische scene, noemde wat namen van mensen die ik ook via via ken. Ouwe prog rocker zeg maar. Hij had ze beide opgesteld in de woonkamer, geen studio gezien, wastie volgens mij aan het verbouwen.
Ik heb nog een akkefietje met hem gehad achteraf waar ik verder niet op in wil gaan maar daar zijn we ook keurig uitgekomen.
Ik zit te denken of ik er nog meer over weet... ja, het "Prophet 5" was van het naamplaatje op de voorkant af, beetje ruk voor een bak die er verder als nieuw uitziet, maar Wine Country verkoopt ze. Er zit midi op maar niet de meest ingewikkelde (alleen in geloof ik). En om het kraken iets aan te zetten, het was net iets te erg naar mijn zin. Om nou in een "gloednieuwe" Prophet waar je de hoofdprijs voor betaald meteen 4 nieuwe knoppen te moeten zetten... ach waarom ook eigenlijk niet
Ik waag me niet teveel aan het rev 2 vs rev 3 verhaal, er zijn geloof ik een paar mensen op het forum die veel meer weten dan ik over Prophets en beide versies thuis hebben (gehad). Ik kan alleen zeggen dat m'n eerste real life Prophet ervaring in 29 jaar niet zo heftig was als ik verwacht had. Weet sinds ik aan de MOTM ben iets meer over "what a difference a chip can make" en ik geloof het in ieder geval HEEL graag. Je leest het echt heel vaak, altijd. En het is niet alleen SSM/CEM wat eraan veranderd is...
De keuze Prophet/Andromeda is wat mij betreft wel heel makkelijk. P5! P5! P5! Ik zit net Koediman te mailen dat ik er achteraf spijt van heb dat ik niet 10 jaar eerder voor de AMERIKAANSE all time klassiekers ben gegaan en m'n tijd heb weggegooid met jappen bakken kopen en verkopen. (Ken je de " Japanse synths maken geluid, Amerikaanse muziek" uitspraak, CS80 en Jup 8 daar gelaten...) Tuurlijk, Andromeda kan van alles, maar wat mij betreft is het op Poly vlak vanaf hier alleen nog maar SCI, OB en Mmmmoog (staat ook een memory op ebay

met midi)
Maar dat is natuurlijk HEEEEEL persoonlijk