[Track] Erazotropa - Cosmic Realisation

Erazotropa

Incubating Cell
Sinds een tijdje geleden ben ik totaal overgestapt op hardware, software bleek mij niet echt te liggen.

Heb om een beetje te proberen een Yamaha RM1X aangeschaft, Wat waarschijnlijk nu toch wel een RS-7000 gaat worden. ;)

In de dagen dat ik ziek thuis zat, had ik mooi de gelegenheid om eens goed freaken met dat apparaat..

Dit is nog een volledig kale track zonder breaks e.d. geen compressie hier en daar, en geen FX op wat reverb na dan.
Heb alleen de basis even opgenomen..

Volgende Instrumenten zijn gebruikt:

Virus C
Yamaha CS6R
Mijn eigengebouwde 9090, 909 kloon.

Track

Owjah!

Ik ben nog maar een n00b lol.

Maar ik hep eens goed naar die track geluisterd en op mn eigen keyboardje meegespeeld, en volgens mij zitten nummers eigenlijk vrij simpel in elkaar: Een aantal leuke melodietjes verzinnen en die op een goeie manier met elkaar mixen en effects toevoegen.

Klopt dit ofniet?

Nogmaals, ik vind het een geweldige track, ik luister em nu ook :) zoals ik al meerdere keren per dag doe ;)

Origineel geplaatst door ThndR
volgens mij zitten nummers eigenlijk vrij simpel in elkaar: Een aantal leuke melodietjes verzinnen en die op een goeie manier met elkaar mixen en effects toevoegen.

:dubbel:

uit: Musiceren voor dummies.

? wat bedoel je? is dat een citaat uit een boek?!?!? :confused:

nee, dat niet.
ik vind gewoon dat je op een geweldige manier "de techniek van het muzieken" in 1 zin samengevat hebt. :D

Danke Danke voor alle leuke reacties! :)

Ik heb de hele track overgenomen in SX en ben hem daar helemaal compleet aan het maken..
Zal hem binnenkort posten..

Gr. Eraz

Hier alvast een kijkje..

Redelijk verbouwde opbouw.. maar het zelfde idee..

Track

Moet hier en daar nog wat getweaked worden, en er moet nog een mooi einde aan..

Laatst gewijzigd:
Wouwie! :)

Klinkt nog steeds super gaaaaaaaaf :halleluja

Het grootste verschil is tog de drums, kicks zijn veranderd hoor ik, meer hihats ofniet?

Beetje korter, sneller 'to the point', maar nog steeds gu-wel-dug! :D

Kan nie wachte op de uiteindelijke versie :)

Btw, gister was ik de hele dag weg, kep die 1e versie op cd gebrand en de hele dag geluisterd! :)
Zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalug!!!!! ;)

Hep je nog meer van dit soort tracks? :dj:

Hey B,

Ik vind het weer p-muziek, daaarom zit iedereen hier blijkbaar daar waar de zon niet schijnt :D

Zonder grollen en dollen, het genre doet me niks, dat weet je, maar het is wel weer een grappige track. Je moet alleen wat aan die drums doen man. Die OH staat echt te dik in de mix, zeker in het eerste deel... En dan nog wat, probeer ff wat minder galm. Of iig niet zo'n hele dikke overal overheen... Dan geef je alles wat meer ruimte en krijgt het net wat minder die verzamelaarssound ;)

Overigens vind ik die geluidjes waar je mee begint beter dan je leads, die zijn een beetje erg :Z

Maar al met al, als ik trance ga luisteren, dan maar Eraz :okdan:

Ik ben nu 14 jaar en speel al zo'n 5 jaar keyboard........

Ik ben hier nog niet zo lang maar als ik een synth aan zou schaffen dan zou het ook een RM1X worden. Allemaal geweldige reacties, lage prijs (zelfs binnen mijn budget), en deze geweldige track van jou, wat wil je nou nog meer?

Maar....... Het blijft tog nog een behoorlijke smak geld, daar zit ik wat mee.......

Iemand ideeën? ;)

erm, volgens mij komen er maar weinig van de sounds uit de rm1x en heeft ie voornamelijk de sequencer ervan gebruikt, gezien de virusC en 909 kloon die worden genoemd.

mbt de track. hi hats moet ik me bij aansluiten, leads beetje cheesy (maar goed, dat is genre impliciet). maar als geheel heeft het arrangement zelf wel leuke elementen, alleen de sound/volume mix zou nog wat aan geschaafd kunnen m.i.

Ik ben het volledig met jullie eens, ik ben zelf ook absoluut niet tevreden over die beat... het klinkt voor geen meter.. veelste hard en veelste overheersend..

Ik heb de 9090 vervangen voor NI Battery met wat samples.. ik denk dat ik weer terug ga over op mijn 9090..

Ik heb de RM1X alleen gebruikt als sequencer, heb geen enkel geluid gebruikt uit de RM1X

Ok, Thnx

Maar wat is die 909 kloon dan precies?

Is een replica van de TR-909 alleen dan zonder sequencer.. zie mijn signature voor mijn website..

Back