microkorg

mc_kwok

Proffessjonel Zeezoogdier
een nieuwe microkorg kost bij musicstorekoeln.de nog maar 350 eurootjes. En naar ik zag geen verzendkosten ook!

Ik kon me nog net inhouden.

Had ik toch bijna via marktplaats....

die VA's zijn zo heerlijk waardevast! :)

rare is, ik kocht er een jaar terug ofzo een onder de 300, en toen lagen alle 2e hands prijzen voor micokorgs rond die prijs, toen ineens gingen ze allemaal weer rond de 350....

ik zou er wel weer een willen, dan zou ik m zeker in duitsland nieuw kopen ipv van 2e hands hierzo...

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
rare is, ik kocht er een jaar terug ofzo een onder de 300, en toen lagen alle 2e hands prijzen voor micokorgs rond die prijs, toen ineens gingen ze allemaal weer rond de 350....

ik zou er wel weer een willen, dan zou ik m zeker in duitsland nieuw kopen ipv van 2e hands hierzo...

ik kocht die van mij nog voor 459 pleuro's... meteen toen ie op de markt kwam,.. maar als ie nu voor onder de 200 euro 2de hads wordt aangeboden,.. dan hou ik hem liever in mijn set up.. neemt niet veel plaatst in,.. en komt altijd wel weer eens van pas bij iets... (gebruik helaas te weing op het moment...)

Poe hé, da's wel heel weinig....

Heb er gisteren eentje te koop gezet op het SF voor 350 (heb er ook het volle pond voor betaald toen..), met het idee dat ik wel afzak naar 300, maar als je ze al zo goedkoop nieuw kan krijgen.....

Dat vind ik toch wel balen, sommige gear "behoudt" zijn waarde nog een beetje (bijvoorbeeld ook oudere VA's, niet alleen analoge gear)

Ik ben in ieder geval niet van plan om m'n Microkorg voor 150 euro te verkopen, omdat de prijzen nu ineens zo laag zijn.:frons:

Aan de andere kant is het alleen maar goed natuurlijk, zo kunnen ook mensen met minder budget toch leuke spullen kopen! :okdan:

tis ook wel te bedenken dat mensen als jij en iedereen die een microkorg voor de volle prijs gekocht hebben hun verkoop thread sluiten en 'm liever houden. ik denk dat we voorlopig weinig 2e hands microkorgs gan zien.

daar tegen kopen best wel wat mensen dadelijk micorkorgs voor de lage 335 prijs, als die dan weer gaan verkopen zal de 2e hands prijs naar 250 gaan ofzo.

dit is eigenlijk wel slecht voor het imago van een instrument en voor mensen die een investering doen. de prijs van een 2e hands apparaat wordt beinvloed door prijsstunters en de daarop volgende 2e hands verkopen.... waardoor instrumenten geen waardebehoud meer hebben....

Toch blijft die microkorg m.i. een hele leuke synth, wat je er ook voor betaald hebt

Het klinkt gek, maar ook als masterkeyboard(je) vind ik hem prima;
Lekker klein voor op je buro, en de arpeggiator kan je makkelijk via midi uitsturen
Via een externe filterbank heb je ook een dijk van een monosynth

groet
Joost

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ik ben in ieder geval niet van plan om m'n Microkorg voor 150 euro te verkopen, omdat de prijzen nu ineens zo laag zijn.:frons:

Hoe langer je wacht, hoe verder de prijs 2de hands zal kelderen natuurlijk ...

Ik heb indertijd ook m'n MS2000 verkocht toen die nieuwe eraankwam en de prijzen al aan het zakken waren. 2 maand later was de 2de handsprijs gemiddeld € 150 minder.

Eigenlijk voor zo'n lage prijs is die microkorg zo slecht nog niet. :D

tof dat je het zo opvat Synthax :okdan:

Hoe langer je wacht, hoe verder de prijs 2de hands zal kelderen natuurlijk ...

dat hoeft niet perse toch? 303 was ook 0 waard.. Nu maar hopen dat die microkorg ook zo bagger intern is.. hehe :)

Origineel geplaatst door division_by_0
tof dat je het zo opvat Synthax :okdan:

Tja, ik heb er in ieder geval 1 ding uit geleerd, je kunt beter even wachten met gear kopen die net nieuw uit is, want de prijs zakt toch altijd wel na een tijdje. Probleem is vaak dat ik me laat meeslepen en dan word ik zo enthousiast dat ik hem meteen MOET hebben..... (maar dat is een bekend probleem denk ik ;) )

Ik had laatst een nieuwe voor 250 euro, maar dat was eenmalig!!!!!

Phochos:D

Dat zo'n ding nieuw in waarde daalt is dan jammer, maar ikzelf vind 250 euro voor een 2e hands billijk, ik zou ze zelf niet voor veel minder aanbieden. Dat de nieuwprijs zakt, heeft nog niet te betekenen dat de 2e hands prijs ook drastisch moet zakken.
Die dingen zijn behoorlijk populair, er zijn er denk ik best veel van verkocht en er staan er dus ook aardig wat weer 2e hands te koop. Dan moet je als winkelier wel de nieuwprijs verlagen, anders kom je er niet meer vanaf. Maar over een tijdje vindt je ze nieuw niet meer, en dat corrigeert ook de 2e hands prijs. 225 - 250 euro lijkt me alleszins redelijk. Niet?

Back