[track] Wonderstar

Bedankt voor je verhelderend antwoord Nolet.

Als ik het zo allemaal uitgeschreven lees, schort er inderdaad nog wat. Ik ga eens kijken wat ik eraan kan doen ...

wat me opvalt is het derde akkoord, klinkt niet helemaal lekker? misschien een fout nootje?

verder denk ik dat dit echt iets is voor de orgeltjesliefhebber :)

leuke sweeps vanaf 1:00 :D

Sorry, maar ik ben het met Nolet eens! Ik vind dat er érg weinig gebeurt. Het klinkt allemaal erg goed, sonisch gezien, maar ik zit de hele tijd te wachten tot er 'iets' gebeurt: een melodie, een echt ander stuk, iets. Inderdaad heb je nu twee stukken, maar aangezien de leadsound, het ritme en het tempo niet veranderen sorteert dat weinig effect. Die extra sweeps helpen mij niet genoeg.

Misschien dat het al helpt als je het eerste stuk één of twee keer herhaalt met een melodie er overheen? (tweede keer met variatie op melodie van de eerste stuk) Het tweede stuk (vanaf 0:45) kan dan hetzelfde blijven en wordt een soort toegift, vergelijkbaar met een herhaling met modulatie, maar dan een betere variant. :)

Oh ja: misschien kun je ook beginnen met het loopje (dat korte helemaal aan het begin) en dan de drums en de rest in laten vallen. Nu klinkt het erg abrupt, terwijl dat loopje suggereert dat het solo een mooi begin zou zijn.

Ik zou wat meer lage tonen erin knallen... Zodat het hele sepctrum benut word. Het klinkt nu nogal kaal... Misschien bij die string ook wat meer laag erin gooien?
Maar een aparte basslijn erin (zoals al eerder werd genoemd) zou volgens mij al veel kunnen helpen. Daar kun je wat energie mee in het nummer zetten (ook al is het nummer gemaakt om te chillen)
Succes

Bedankt voor de heel erg nuttige commentaar iedereen. Omdat ik nu al een jaar met dit nummer bezig ben, is het moeilijk om de fouten te horen.

Zoals Cheimoon en Nolet opgemerkt hebben, zit de structuur niet helemaal goed in elkaar. Dat is het eerste punt waar ik ga op werken.

En op velen verzoek komt er een basslijntje bij, want het klinkt inderdaad iets te kaal.

Ik ga maar weer aan de slag ... :okdan:

k heb m beluisterd zonder enige voorgaande kritiek te lezen, dus helemaal onbevooroordeeld en fris:

- ik vind zelf de string pad iets te 'vol' (resonantie). Ook wat afwisseling in klank wellicht?
- op gegeven moment een pakkende, mooie diepe bas lijn zou imo goed werken. (ik kan m zo horen...)
- de klank effecten vind ik geslaagd.!

Voor de rest vind ik het een schitterende track. Met zeggingskracht.
-

Het klinkt goed in balans. Dromerig, en naar mijn mening gebeurd er genoeg om het nummer interessant te houden.

Misschien is het je bedoeling om het zo kort te houden als het nu is, maar eigenlijk zou ik een diepe baspartij (een echte bas en beetje speelse baspartij) met begeleidende scherpe (veel hoog) en kort (ingehouden) klinkende drums wel passend vinden na wat momenteel het einde is van het nummer. Als ‘snare’ lijkt me een Rimshot erg lekker.

Maar doe vooral wat je zelf het best vind ;)

Back