Yamaha CS-5

Hooihuis

Acta est fabula
Lieden,

Op Marktplaats staat een CS-5 te koop, waar ik enige interesse in heb gezien de specs en de "looks". Het apparaat is mij verder echter niet bekend; het is dan ook absoluut geen synth met een legendarische status of zo.

Heeft iemand ervaring met deze CS-5 en zo ja, wat is hij gemiddeld ongeveer waard?

Groetjes,

Erwin

Hij is zo'n 200 E waard
Het is een aardige synth, maar met 1 VCO, VCF (niet self-osc), LFO & EG
Ik geloof ook nog een ext in, maar weet het niet helemaal zeker

CV is hz/V en gate is switch, dus je hebt een evt MIDI-cv converter nodig die dat specifiek aankan

Ik persoonlijk vind het CS geluid mooi

Voor mij zelf is de CS-15 (en evt de CS-30) de meest veelzijdige "oude" yamaha synth omdat die 2 VCO+2VCF+2EG (BP,LP & HP) heeft een daardoor veel flexibeler & krachtiger zijn dan de CS-5 of CS-10

Groet
Joost

Ik heb er een gehad,

Hij heeft maar 1 Osc, niet erg vol geluid dus...filter klinkt erg vlak...

Absoluut niet meer waard dan 200 Euro...

Okee, bedankt voor de info! Absoluut handig zo'n forum, echter ik heb het idee dat ik wat mensen heb wakker gemaakt want de biedingen gaan ineens wel erg snel ;{

Nou ja, des te beter voor de verkoper!

Waar ben je aan het zoeken ??????
Niet dat ik opzoek ben naar een CS05 , een vriend van me heeft al een CS20M, maar zelf vindt ik het gaaf om de prijzen te volgen wat gekken , sorry freaks, er voor over hebben...
Ben zelf opzoek naar een SH1 , SH2 of SH09......

ik heb er eentje gehad en em heel snel weer weggedaan. ik kreeg altijd maar 1 van de octaven van het toetsenbord fatsoenlijk gestemd, die andere ontstemden weer hiertegen. en het geluid was niet geweldig. korg MS10 is veel vetter!

Origineel geplaatst door synthmann
korg MS10 is veel vetter!

Ja dat is wel waar; ik heb vorig jaar voor 235 een MS-10 kunnen kopen en dat was een veel betere deal

Prima synth, mooi geluid. Ik heb nog een CS-5 track ergens online, maar kan em niet vinden.
200 euro is prima! Externe ingang is gaaf. Je kan dan de LFO met de filter erop los laten.
Depeche Mode gebruikte em op een paar albums.

Origineel geplaatst door Maik
Waar ben je aan het zoeken ??????
Niet dat ik opzoek ben naar een CS05 , een vriend van me heeft al een CS20M, maar zelf vindt ik het gaaf om de prijzen te volgen wat gekken , sorry freaks, er voor over hebben...
Ben zelf opzoek naar een SH1 , SH2 of SH09......

Nou Maik, ik ben niet echt zoekende naar een specifiek item hoor. Maar er is wel heel veel wat ik interessant of mooi vind en als ik het te koop zie staan dan ga ik toch altijd even kijken, in dit geval dus ook met de CS-5. Ik denk dat dit een ziekte is die heel veel mensen op dit forum hebben en het heet synthesizerkoorts. Valt ook weinig tegen te doen heb ik me laten vertellen :)

Ja, die SH-09 lijkt mij ook erg okee. Ze ziet hem ook niet zo heel erg vaak en het heeft nog heel erg die oude Roland-uitstraling (metaal). Stond er laatst wel een te koop op het forum trouwens.

Origineel geplaatst door Maik
Heb je het over de CS05 of de Roland Sh babes

In eerste instantie over die CS-5; heb ook twee keer een SH-2 gehad & die kon me ook niet echt boeien
Voor mij persoonlijk is de voorkeurslijst

Korg MS-10/20
Yamaha CS-05/15
....
Roland SH-09/02

Vergeet ook de korg pre-MS serie niet; bv 770, 800DV
Zijn m.i. erg mooi klinkende synths

Hier staat trouwens al een tijdje een CS-10 te koop
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38091&item=3741694242&rd=1&ssPageName=WD2V

Origineel geplaatst door levka
In eerste instantie over die CS-5; heb ook twee keer een SH-2 gehad & die kon me ook niet echt boeien
Voor mij persoonlijk is de voorkeurslijst

Vergeet ook de korg pre-MS serie niet; bv 770, 800DV
Zijn m.i. erg mooi klinkende synths

helemaal mee eens ; de 800 dv die ik heb gerolen met een cs 30 is nog steeds een [???] verlies[je],...[ de cs 30 is ook erg ok met zn seq-]
wat kon dat ding scheuren ,...en niet te veel geld ,...
volgens mij probeert die jongen uit sittard hem nog steeds te verkopen voor -/+500
dat ding scheurt veel meer dan een ms20 ,of welke arp/korg dan ook ergt obscure electronics
dv 800 = 2x 700s in een kast dus 2 ringmodulatoren die je met elkaar weer kan moduleren ,.reken maar uit !!

Ben zelf in het bezit van PULS maar deze nodigt je niet echt uit om even lekker aan de knoppen te gaan draaien. Maaar misschien komt het ook doordat ik de laaste tijd weer terug ben in de electro/disco/synthi-pop scene , waar de meest boven genoemde synths/babes werden gebruikt.
By the way kennen jullie deze site al http://www.frostwave.com/index.html ??? IN combinatie van deze effect boxjes kan zelfs de meest eenvoudige synth nog beter gaan klinken.

Back