novation ks4/5, ms2000b of virus b/c

Bazz

Stamgast
goeiendag,

ik heb me al enkele maanden verdiept in het aanschaffen van een synth en bijkomstigheden etc...
en ik moet zeggen dat ik me in deze 3 synths hierboven erg interreseer. Helaas kan ik er maar 1 tegelijk kopen, niet dat ik 3 VA's wil kopen, maar ik vraag me af aan welke synth ik nu het meest zal hebben...ok tuurlijk..de meesten zullen zeggen VIRUS C natuurlijk..logisch, maar ik ben geen fulltime synth gebruiker, sample ook wel eens dingen in mijn muziek, en maak hiphop achtige beats.
welke van de 3 kunnen jullie mij aanraden?
de novation lijkt me wel een leuk ding om mee te beginnen als eerste synth...tevens glimlacht het prijskaartje me lief aan.
de ms2000b vind ik gewoon een mooie bak, en toen ik hem getest heb klonk ie erg goed vond ik
de virus heb ik nog nooit getest, maar hoor van velen dat het een zeer goede synth is die zo'n beetje alles wel heeft...alleen ja de prijs is dan weer wat hoog
iemand een goed advies?

Groetjes

:duivels: Nordrack 2 :duivels: (ook altijd lekker)

Novation valt zowiezo af, als je echt into the hiphop bent.

Misschien dat je iets beter je muziekstyle kunt toelichten.

Je maakt hiphop beats, neem aan dat je hiphop maakt dan!:confused:
Hiphop beats kun je ook iets versnellen en in een andere style gooien bijv.

Maar ik neem aan dat je hiphop maakt, dus dan lijkt me iets analoogs wel iets voor je,
of een karma / triton achtig iets.

In ieder geval voor hiphop beats is een synth niet echt nodig.

Of wil je echt van die freaky wierdo shit gaan maken?

nou ja eigenlijk maak ik de laatste tijd niet echt meer 'standaard' hiphop, ik wil juist iets nieuws, nieuw geluid zegmaar
drum n bass vind ik ook leuk om te maken...
ik experimenteer veel en met samples kan je vaak veel minder dan met een synth...
ik gebruik nu absynth als softsynth, die bevalt me prima, maar ik wil nu ook wel eens echte knoppen voelen :)

en hoezo valt de ks4 dan meteen af?

iig bedankt

Daar zit echt zo'n trance gelei over heen zeg maar,

Zet maar is een trance cd op, en luister daarna maar eens naar een Novation.

Ik heb hem zelf ook een Novation......
En de specs zijn ook niet echt WOW te noemen.

Maar ik denk ook dat een Nord 2(x) beter voor je is.

Weer een met poep in de oren;)

De supernova(novation) ks lijkt me ook is uitermate geschikt voor dodelijke subbassen en D&B. Ik snap niet dat Novation een stempel heeft als trance bak,ligt volgens mij meer aan de gebruiker dan de synth zelf. Mischien dat je ergens een supernova1 2ehands kan kopen,zeer zeker ook geschikt voor hiphop,weet wel dat snoopdog de ms2000 gebruikt. Ik denk dat de meeste VAs wel geschikt zijn,just a mather of taste.

Re: novation ks4/5, ms2000b of virus b/c

Origineel geplaatst door Bazz
iemand een goed advies?

Ja... naar de winkel en ze daar uitproberen. Da's het meest verhelderende.

Mijn novation ksrack (ks4&5 dus) heeft inderdaad volop trance presets maar het is toch de bedoeling dat je zelf tot het juiste geluid weet te komen door middel van knoppen draaien. Wat dat betreft is presets geen argument om een synth wel of niet te kopen.

Het prijskaartje echter wel.. ik zou denk ik voor de ks4 of 5 gaan, liefst zelfs 2dehands.. rond de 350/400 euro geloof ik. Bijna de helft van een tweedehands Virus en die heeft dan ook nog eens geen toetsen.

Als het je eerste synth is, je maar één softsynth gebruikt en multitembraliteit en polyfonie (dus?) een rol spelen valt de MS200b af. Maar dat wist je toch al, aangezien je één van de vragensteller was van deze thread? :confused:

hehehe ja dat wist ik zekers
ik heb me meer georienteerd en weet meer...:) maar het blijft een lastige zaak denk ik om in 1x een synthesizer aan te schafefn die je goed bevalt. de polyfonie van de ms2000b is echter het enige nadeel waarom ik zo over de aanschaf van deze synth twijfel, vandaar dat ik verder ben gaan kijken en op de novation uitkwam, maar toen ik deze testte in de winkel werd ik niet echt vol overtuigd...ook zei de verkoper dat het een beetje een klote bak was, vooral voor trance enzo...en ja toen ben ik naar de duurdere dingen gaan kijken en kwam op de virus C dusssjaa het blijft lastig
de gedachte van een klein bakje op mijn bureau gekoppeld aan mijn mastkeyboard, waar ik zo(bijna) elk geluid mee kan maken (in dit geval de virus C ) vind ik ook erg mooi :)

Back