de naam van programma's die VST ondersteunen

dvdyck1

Stamgast
Hallo,

Ik heb eerst zitten zoeken op deze forum maar kreeg toch niet wat ik zocht.

Ik heb verschillende VST (demo) programmatjes in dll formaat die moeten geopend worden.

Welke programma's kunnen dat en zijn dit VST plugins of VST adapter ?

Schiet me niet dood indien dit een stomme vraag is (ik kan het ook niet helpen).

Gegroet,
dvdyck

A VST 2 format host program is required to use the plug-in. VST 2 host programs include selected versions of:

Ableton Live
AudioMulch
BUZZ
Cakewalk Project 5
Cakewalk VST-DX Adapter
Celemony Melodyne (2.0 or higher)
DSound RT Player
Emagic Logic (4.2 or higher)
FL Studio (4.0 or higher)
Fruity Loops (3.0 or higher)
FXpansion’s SVH (Simple VST Host)
Magix Samplitude (7.0 or higher)
Multitrack Studio
Plogue Bidule
Steinberg Cubase SX
Steinberg Nuendo
Steinberg WaveLab (3.0 or higher)
Synapse Orion / Orion Pro / Orion Platinum
SynthEdit

inderdaad

bij mij niets dan miserie met cubase. maar daarover begin ik wel een nieuwe thread.

FL is wel ok voor vst's, maar vlug memory-leaks en cpu is vlug overbelast, alhoewel ik een P4 met Hyper threading heb.

Ik zou ook FL nemen, als je een beetje op het internet zoekt vind je 't wel ;), desnoods een demo-versie :engel:

Als je ook maar iets over VST gedoe wilt weten is http://www.kvr-vst.com dé aangewezen site om dingen te zoeken.

En ook heel erg fijn dat je zelf al aangaf dat je gezocht had maar het niet kon vinden.

Origineel geplaatst door waxx
adobe audition ondersteunde toch ook vst's of heb ik het mis

inderdaad

ik heb mij gisteren voor de eerste keer serieus beziggehouden met ableton en man wat een vet programma.

Die timestretching is zo fokking handig, en het geluid blijft toch vrij goed klinken.

Nog een vraagje over die vst's. In Ableton 4 kan ik volgens mij enkel FX-vst's gebruiken. Klopt dat of moet je instrumenten via een apart menu invoeren?

Origineel geplaatst door waxx
adobe audition ondersteunde toch ook vst's of heb ik het mis

Audition ondersteund vst-plugins, maar geen vst instruments zoals bv korg legacy collection.

greets

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

Nu kan ik echt gaan beginnen !!

Groeten,
dvdyck

Back