problemen met mergen (midiman merge 2x2)

Croaton

Infected with the virus!!
mijn huidige setup is qua midi als volgt:

- creamware luna II midi out naar Access virus Rack xl midi in
- access virus rack xl midi thru naar jomox airbase midi in
- midi keyboard midi out naar creamware luna II midi in.
- en een usb midi controller

dit werkt allemaal perfect. alleen ik wil ook van mijn virus data (sysex en cc) naar mijn creamware kunnen sturen zonder kabels te verwisselen en nog meer spaghetti te maken dan er al is. oplossing: midi merger. ik heb hiervoor de midiman merge 2x2 aangeschaft. alleen vanmiddag probeer ik alles goed aan te sluiten en stuit tegen de volgende problemen:

- als ik in cubase zit en ik sluit mijn midikeyboard aan op de merger en de merger op de creamware en wanneer ik dan een toets aansla geeft cubase geen inkomend signaal. wanneer mijn midikeyboard direct op de creamware zit aangesloten geeft cubase wel een inkomend signaal
- als de virus ook is aangesloten op de merger geeft cubase bij het aanslaan van een toets (midikeyboard) wel eeninkomend signaal
- wanneer ik een toets aansla op midikeyboard (wanneer virus er ook inzit) en cubase staat op kanaal van jomox dan veranderd deze ineens van drumkit. net of het midikeyboard ineens een controller is geworden....

al met al lukt het vooralsnog niet om te mergen zoals ik wil mergen....

wie kan mij hulp bieden. adviezen in de richting van: koop een usb midi patchbay ofzo heb ik niets aan. ik heb immers de midiman merge 2x2 aangeschaft

alvast bedankt

nog iets:

wanneer ik toetsen van midikeyboard aansla. geeft de virus het de ene keer als "noot" aan en de andere keer als "controller" dit mag wederom alleen "noot" zijn.

en ik btw het simpelste midikeyboard wat er kan zijn. met maar 3 soorten toetsen:
- witte
- zwarte
- en de aan en uit knop

1 ingang voor de adapter
1 midi out

Re: problemen met mergen (midiman merge 2x2)

Origineel geplaatst door Croaton
mijn huidige setup is qua midi als volgt:

- creamware luna II midi out naar Access virus Rack xl midi in
- access virus rack xl midi thru naar jomox airbase midi in
- midi keyboard midi out naar creamware luna II midi in.
- en een usb midi controller

dit werkt allemaal perfect. alleen ik wil ook van mijn virus data (sysex en cc) naar mijn creamware kunnen sturen zonder kabels te verwisselen en nog meer spaghetti te maken dan er al is. oplossing: midi merger. ik heb hiervoor de midiman merge 2x2 aangeschaft. alleen vanmiddag probeer ik alles goed aan te sluiten en stuit tegen de volgende problemen:

- als ik in cubase zit en ik sluit mijn midikeyboard aan op de merger en de merger op de creamware en wanneer ik dan een toets aansla geeft cubase geen inkomend signaal. wanneer mijn midikeyboard direct op de creamware zit aangesloten geeft cubase wel een inkomend signaal
- als de virus ook is aangesloten op de merger geeft cubase bij het aanslaan van een toets (midikeyboard) wel eeninkomend signaal
- wanneer ik een toets aansla op midikeyboard (wanneer virus er ook inzit) en cubase staat op kanaal van jomox dan veranderd deze ineens van drumkit. net of het midikeyboard ineens een controller is geworden....

al met al lukt het vooralsnog niet om te mergen zoals ik wil mergen....

wie kan mij hulp bieden. adviezen in de richting van: koop een usb midi patchbay ofzo heb ik niets aan. ik heb immers de midiman merge 2x2 aangeschaft

alvast bedankt

misschien zou je al je instrument op slave moeten zetten, zodat je midi keyboard puur ook alleen als midi keyboard gebruikt wordt,.. en het signaal van bijv. je Virus pas klinkt wanneer het terug komt uit je cubase...

midikeyboard kan alleen als midikeyboard worden gebruikt en virus is een rack dus er moet eerst midi binnenkomen alvorens deze iets doet. de problemen kunnen mijninziens hier niet aan liggen

waarschijnlijk was ie defect en is terug naar de winkel. ik heb deze toen maar omgeruild voor een esi romI/o ( 1 in 2 out) usb geval. ik had na het herinrichten van mijn computer een usb poort over. alles werkt nu lekker.

:slotje:

Back