Kwaliteitsverlies bij sampelen??

musica

Trance is my middle name
Hoi,

Ik gebruik veel samples van sample cd's maar ik sample ook van gewone muziek cd's (bijv kicks en basjes)...Ik sample rechtstreeks vanuit Cubase SX (extract from cd). Op de een of andere manier merk ik gewoon dat de files die ik in Cubase dan afspeel niet zo geweldig klinken als op de cd waar de samples vandaan komen...Ligt dit aan de weergave van Cubase of ligt het misschien aan de manier van sampelen (is het beter om bijvoorbeeld in Cool edit te sampelen?)

Thanx

Als je cd extract doet dan sample je niet maar dan haal je digitaal de info over, zonder kwaliteistverlies maw...

Als je dan een verschil merkt tussen cubase en CD, wel, da's simple, dat kan niet tenzij je je CD niet afspeelt op dezelfde geluidskaart als je je 'sample' afspeelt, of dat er effecten of equalizing opzitten, whatever, aan de bron is niks veranderd...

Origineel geplaatst door trash
Dit kan aan de audio engine van cubase liggen.
Logic heeft het ook.

Yup dat klopt dan ook weer, cubase 'rendert' zijn geluiden naar de outputs toe (en velen vinden deze rendering zeer goed trouwens). Feit blijft dat er aan de 'sample' zelf niets veranderd is...

Back