Hoe kan ik VSti routen naar een FX channel Cubase SX2 ??

Hoi,

ik wil graag effecten toevoegen aan mijn VSTi's , bijvoorbeeld Kontakt. In mijn oude cubase versie was dit erg makkelijk maar in SX2 kom ik er niet uit. Heb de manual doorgelezen over FX channels maar kom er niet uit. Kan iemand mij helpen ??

Volgens mij krijg je als je op F3 drukt een heel overzicht van elk kanaal, hier voeg ik zelf altijd een effect over een vsti...in cubase SX 1, ik neem aan dat dat in 2 hetzelfde is gebleven. als je op dat raare 'e' tje klikt krijg je een menutje waarin je ook de eq kunt veranderen etc

of bedoel je dit niet?

Ik had hetzelfde probleem... ;)

Kies bij Devices > Mixer 3....daar staan ALLE audio en midi kanalen....(F3 geeft de kleine mixer)
je VSTi heeft een Midikanaal in de mixer,maar als je naar rechts scrollt komen daar ook je audio uitgangen van je VSTi tevoorschijn...
boven het kanaal zie je een grote balk,waar je kunt kiezen om EQ,Inserts en sends weer te geven...hier kun je tot 8 inserts ( fx ) per mixertrack instellen...
die balk kan trouwens ook verstopt staan,links op de mixer staan kleine + en - waarmee je de verschillende delen van de mixer kunt 'Hiden' of 'Unhiden'....

Je kunt zelf de layout van je mixer maken,of liever gezegd,je kunt 3 verschillende mixers gebruiken...bijv. 1 voor je inputs...1 voor je audio en 1 voor je outputs...

Experimenteer en leer...:geslaagd:

Back