tegoedbonpolitiek

koediman

--<{(OoO)}>--
ik lees net dit verhaal en volgens mij hebben we over tegoedbonnen al eerder een thread gehad op het forum... kan'm alleen niet terugvinden.
van wat ik me ervan kan herinneren was de conclusie dat je wettelijk gezien gewoon recht op volledige teruggave van het aankoopbedrag hebt als je binnen 8 dagen wilt retourneren.

het zou erg fijn zijn als iemand anders die link nog weet op te duikelen, dan hoeft er niet nogmaals hetzelfde besproken te worden. :)

Ik geloof dat dit inderdaad moet mits anders aangegeven op aankoopbon én bij de kassa.

Maar ja, een winkelier weet ook dat je er bijna niets* tegen kunt doen. Of je moet een juridische procedure willen starten.

Ook via een rechtsbijstandverzekerning kom je niet ver, mits het natuurlijk een erg hoog bedrag is. Verzekeraars stellen een minimum 'schadebedrag' alvorens ze in aktie komen.

* op een legale en nette manier :duivels:

Origineel geplaatst door D-mike-E
Ook via een rechtsbijstandverzekerning kom je niet ver, mits het natuurlijk een erg hoog bedrag is. Verzekeraars stellen een minimum 'schadebedrag' alvorens ze in aktie komen.

ik zal dit niet ontkennen, omdat ik het niet zeker weet, maar als er al sprake is van een minimumbedrag, zal dit minimum niet al te hoog zijn, aangezien mijn rechtsbijstandverzekering me wel eens geholpen heeft bij een schadebedrag van 550 gulden.

Ik weet niet wat heet minimumbedrag is, maar ik weet wel dat er geen hulp kwam toen Chello de borg verzaakte terug te storten na het opzeggen van het abonnement.

Gaat niet over een enorm bedrag, maar ik kon er wel mooi naar fluiten. Dus uiteindelijk een bezoekje gebracht (the Storms-way) aan het kantoor aan de Maas. Na een hartig woordje had ik het uiteindelijk binnen een week terug. Maar ik woon zowat om de hoek en een bezoekje brengen doe je niet zo snel als je verder weg woont.

Maar goed....
Als het echt zo is dat deze persoon bijv. dat apparaat een week geleden daar heeft gekocht en hij krijgt zijn poen niet terug dan zeg ik Boycotten die handel ! (en dit geldt voor al die zakkenvullers die zo te werk gaan) Hiermee zeg ik niet dat Tach en Tally zakkenvullers zijn omdat ik hier niet over kan oordelen ik lees ook maar een verhaaltje maar reageer in het algemeen dit om misverstanden te voorkomen. *D

Origineel geplaatst door D-mike-E
Ik geloof dat dit inderdaad moet mits anders aangegeven op aankoopbon én bij de kassa.

Maar ja, een winkelier weet ook dat je er bijna niets* tegen kunt doen. Of je moet een juridische procedure willen starten.

* op een legale en nette manier :duivels:
Maar een beetje slimme winkelier wil liever ook niet z'n relatie met de klant verstoren...

De gemiddelde sufk*t (m/v) achter de kassa kan het allemaal geen zak schelen als ze maar op tijd pauze krijgen.

Origineel geplaatst door fuse
De gemiddelde sufk*t (m/v) achter de kassa kan het allemaal geen zak schelen als ze maar op tijd pauze krijgen.
als 't een gemiddelde sufkut achter een kassa was geweest had die niet zo moeilijk gedaan over de tegoedbonpolitiek

heb zelf een paar maanden gezeik gehad met een tach & tally partner, toen ik echt pissed een mailtje stuurde dat ik 't "anders wel op een andere manier op zou lossen" was 't binnen een dag opgelost

Ik ben dus 'die persoon' van de tegoedbon. Ik las net dat stuk van ez

'Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.'

Omdat het apparaat naar behoren werkte heb ik dus volgens mij geen poot om op te staan, of wel??

Origineel geplaatst door boulogne

'Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.'

Omdat het apparaat naar behoren werkte heb ik dus volgens mij geen poot om op te staan, of wel??

Dit geld overigens niet voor kopen op afstand. Als je bijvoorbeeld via internet koopt heb je het recht om binnen zeven dagen de koop ongedaan te maken. Dit staat letterlijk vermeld in het Nieuw Burgelijk Wetboek.

Ik dat met die tegoedbon ook een keer mee gemaakt weet niet of dat bij tach & tally of bij Rock palace was.Maar na een paar uur zeuren kreeg ik mooi m,n geld terug :D gewoon niet weg gaan voor dat je je poen hebt.

Origineel geplaatst door boulogne

Maar...maar...ik snap dit verhaal niet helemaal. Je koopt iets, maar vind het eigenlijk niet leuk...of het is niet wat je dacht dat het was, dus dan moet die winkelier maar gewoon jou je geld terug geven? Dat is pas raar...jij had je gewoon even moeten verdiepen in het product en het minimaal even moeten testen voordat je met 1200 euro gaat smijten. Zo'n winkel is geen videotheek ofzo...Ik vind het volkomen begrijpelijk dat een winkelier niet zomaar geld kan teruggeven aan een ieder die zegt dat ie toch niet zo blij is met hetgene hij gekocht heeft.

Back