Oeioeioei, moelijk. Heb jij soms die kapotte Siel van marktplaats gekocht :-).
Ik heb zelf een stukje van de service manual, die heeft iemand ooit voor me gescand omdat ik zelf een kapot poly gedeelte had. Die wil ik je wel toesturen, maar heb geen idee of je er wat aan hebt. Maar ik ken mijn eigen Cruise onderhand aardig goed, dus misschien kan ik je verder helpen, misschien dat we samen de oplossing kunnen vinden.
Verder heb je misschien baat bij de site van Sander:
www.siel.tk. Hier staat volgens mij een schema van de Siel Mono, in feite dezelfde als het monogedeelte van de Cruise, maar dan toch wel iets geavanceerder (met name qua LFO dacht ik..). Bovendien zijn de componenten totaal anders.
Maargoed, zoals ik al zei, mijn Siel had ook kuren, en ik heb hem volledig uit elkaar gehad tot ik erachter kwam dat er een OP-amp in het poly-release gedeelte kapot was. Nog steeds heb ik af en toe last van een uitvallend attack-circuit, maar dat komt vermoedelijk gewoon door oude condensatoren (die dingen degraderen in de loop van de tijd....doe je niks aan helaas, filters kunnen trouwens totaal anders klinken als je ze vervangt...dus mee oppassen, tenzij je dat graag wilt). In ieder geval ken ik mijn Cruise vanaf het clavier naar het polygedeelte en de controlpanels helemaal. Alleen de monoprintplaat was bij mij verder goed, dus daar heb ik verder niet naar gekeken, maar er is vast wel een oplossing te vinden. Tenzij de osc kapot is.....dan ben je aardig de eh...***.
Groeten,
Rutger
ps. Mijn mail is
r.j.vlek@zonnet.nl, voor als je hulp nodig hebt.