Vraagje compressortje

Erazotropa

Incubating Cell
Ik wil ff een eenvoudig compressortje aanschaffen van behringer, om snel en eenvoudig te compressen..

Nu zie ik van behringer de volgende 2,

de MDX4600 en de MDX4400... Ik dacht voor dat weinige geld gelijk een 4 voudige kan ik evt meerdere dingen tegelijkertijd comp/lim ?

MDX4400 - 4-Channel Compressor/Limiter • Peak Limiter
MDX4600 - Interactive Reference-Class 4-Channel Expander/Gate/Compressor/ Peak Limiter with Dynamic Enhancer and Low Contour Filter

Nu is mijn vraag.. al die extra opties op die 4600 t.o..v. 4400 ga ik die gebruiken?
Veranderd het gebruiksgemak als ik die 4600 neem?

Het moet gewoon simpel blijven.. Ik moet het ook nog allemaal leren.. het liefst geen toeters en bellen..

Wil later evt wel een knappe compressor aanschaffen..

Eraz.

een gate bij de compressie is altijd makkelijk....

Ik heb ze beide. Die 4400 heb ik min of meer per ongeluk besteld omdat ik dacht dat daar ook een gate op zat (helaas...had ff te snel gekeken). Hij ruist, maar ik denk dat dat ook te maken heeft met mijn onkunde op compressiegebied.

De 4600 gebruik ik als noisegate voor m'n hardsid en doet z'n werk goed. Behalve de gate doe ik met die extra features helemaal niks dus daar kan ik je niet veel over vertellen..

Ik zou in ieder geval voor die laatste gaan (ik ga er binnenkort nog eentje aanschaffen).

Ok.. tnx voor de tip...

Gate ja... dat lees ik wel vaker...

Wordt het toch de 4600 waarschijnlijk... :)

Back