Drums met trance... Wel of niet?

Lekkere Track! toppie:mexico: ~Vind een paar sounds niet zo denderend,maar de drive is zeer goed en lekker! Het verveelt me trouwens geen minuut.

Origineel geplaatst door Alan
He justin, thanx.

Welke sounds precies vind je minder?

Groeten

Ik luister hem nogmaals,maar ik vind hem persoonlijk weer zeer lekker. Die panfluitachtige sound vind ik niet zo super,mischien moet ik hem nog eens wat vaker horen. Maar overal mijn complimenten hoor! :okdan: Als extra zou je mischien de beat nog wat rauwer kunnen maken op bepaalde momenten en dan hopa op vinyl met mischien wat subtiel bijwerk.;)

idd, een lekkere track, normaal ren ik gillend weg van trance, maar dit vind ik wel erg verfrissend (..hoop niet op tenen te trappen van mensen..) ga door en idd wat eerder is gezegd : persen !!!

Bedankt voor jullie reacties.

Wat vinden jullie van de mix op zich? En dan bedoel ik bijvoorbeeld laag ten opzichte van hoog.
Zit er genoeg bass in, irriteren de hihats? Teveel strings en pads misschien?

Groeten Alan

Vind dit nou geen trance te noemen (Niet dat ik daar verstand van heb hoor). Door de drums klinkt dit eerder als soort petshopboys, zoals hierboven al werd gezegd. Aardige track. 6,5/10

ik heb het hier op mijn werk ff geluisterd over de interne speakers van de tft monitor en het klinkt al aardig, ben benieuwd hoe het thuis klinkt!

de panfluit doet mij echter denken aan die zigeunerindianen ofzo die je wel eens in de stad ziet staan, beetje hoog last mohicans gehalte, persoonlijk zou ik die sound vervangen door superstring of heel anders een jazzy lead sound met lichte distortion.

ik vind de drums voor zover ze op deze speakertjes overkomen zeer verfrissend t.o.v. de standaard x0x drums.

Dat geluid wat als n panfluit klinkt is eigenlijk een distorted gitaar, maar omdat ie zo hoog gaat klinkt t niet zoals ie bedoeld is.
Als ik m op de laptop luister klinkt ie inderdaad niet zoals t zou moeten. Ga ik wel wijzigen in n beter/mooier geluid.
De drums zouden vrij zwaar en bassy moeten klinken, maar ik geloof niet dat ze zo overkomen.
Misschien toch nog n beetje bijstellen in de mix.

De drums zouden vrij zwaar en bassy moeten klinken, maar ik geloof niet dat ze zo overkomen. Misschien toch nog n beetje bijstellen in de mix.

Origineel geplaatst door synthmann
ik vind de drums voor zover ze op deze speakertjes overkomen zeer verfrissend
t.o.v. de standaard x0x drums.

Synthman heeft imho gelijk.. en ik ben niet iemand die vies is van het x0x-geluid ;)
Nu heeft je nummer toch wat meer een eigen klank...

:)

Het doet me een beetje denken aan demo muziek die ik vroeger op de amiga hoorde. (maar dan 16 bit natuurlijk)

Ik zie hier al leuke animaties bij, textscroll's, greetz etc.. leuk trakkie!

Origineel geplaatst door demian
Het doet me een beetje denken aan demo muziek die ik vroeger op de amiga hoorde. (maar dan 16 bit natuurlijk)

Ik zie hier al leuke animaties bij, textscroll's, greetz etc.. leuk trakkie!

Grappig, ik moest aan game music voor de amiga denken toen ik dit hoorde. :)

Amiga demomuziek ;)

Als ik me dan nu bedenk dat ik jaren geleden met de amiga ben begonnen met muziek maken (mono-sampler en protracker met 4 stemmen) en me toen altijd afvroeg hoe die gozers die demomuziek toch maakten...
Ik herinner me de odyssey demo (5 diskettes) nog heel goed... Toppie joppie

Mijn bedoeling was eigenlijk meer richting de filmmuziek te gaan met deze track.
De drums komen trouwens rechtstreeks uit de Triton LE (3 drumkits over elkaar dan wel).

Ik bedoel de sfeer doet me er aan denken, de kwaliteit van het geluid is natuurlijk veel beter dan dat !
En als je filmmuziek probeert te maken, dan zit je toch in de buurt, want ik zag 'beelden' voor mij :)

Amiga demomuziek ;)

Als ik me dan nu bedenk dat ik jaren geleden met de amiga ben begonnen met muziek maken (mono-sampler en protracker met 4 stemmen) en me toen altijd afvroeg hoe die gozers die demomuziek toch maakten...
Ik herinner me de odyssey demo (5 diskettes) nog heel goed... Toppie joppie

Mijn bedoeling was eigenlijk meer richting de filmmuziek te gaan met deze track.
De drums komen trouwens rechtstreeks uit de Triton LE (3 drumkits over elkaar dan wel).

Dit is vetjes! Erg mooie sounds zeg.. die vocal past er goed bij.. ik vind het een soort emotioneel geheel en dat is echt knap! Tis niet de trance die ik normaal luister maar dit vind ik erg mooi.

:halleluja

Origineel geplaatst door gilson
idd, een lekkere track, normaal ren ik gillend weg van trance, maar dit vind ik wel erg verfrissend (..hoop niet op tenen te trappen van mensen..) ga door en idd wat eerder is gezegd : persen !!!

Origineel geplaatst door Syntagma
Dit is vetjes! Erg mooie sounds zeg.. die vocal past er goed bij.. ik vind het een soort emotioneel geheel en dat is echt knap! Tis niet de trance die ik normaal luister maar dit vind ik erg mooi.

Ik vind het wel leuk om te horen dat ook niet trance liefhebbers deze track (of t gedeeltelijk als trance bestempeld mag worden terzijde) mooi/luisterbaar vinden.
Ik heb al veel standaard trance (lees: pompende kick, 140bpm, sawleads en upbeat baslijn) nummers gemaakt de afgelopen jaren (wel met mijn eigen tintje erdoor natuurlijk), maar ik probeer af en toe toch ook wat meer n andere kant op te gaan of andere invloeden te gebruiken. Als t maar goed klinkt.

Back