mididata van Virus A opnemen in sequencer

KeesVerkerk

Ouwe rot
Weet iemand of het mogelijk is om de mididata avn de appergiator van de virus op te nemen in de sequener??? En zo ja,,, hoe???

Ik wil graag ook andere synths aansturen met die appergiator

ja dat kan iig moet je arpeggsend op on zetten in de ctrl-sectie volgens mij, dan de arp opnemen en op een ander kanaal zetten geloof ik

maar weet t niet precies meer, heb nu ff geen virus meer en is al een tijd terug dat ik dat gedaan heb

Ik snuffel altijd wat rond voordat ik post, en ik kon echt niks vinden hierover.

Dus als iemand mij hier over kan informeren zou dat erg fijn zijn

op de virus c werkt het zo:

in midi system menu: ArpeggSend op ON zetten
in je sequencer midi in op juiste bank/channel zetten

OPPASSEN: zorg ervoor dat niet het IN signaal naar OUT wordt gestuurd (je raadt het; dan krijg je een hoop rotzooi)

ik gebruik altijd een andere bank om IN en OUT te scheiden. let erop dat de virus in multimode 16 verschillende ARP's tegelijkertijd op 16 verschillende midi kanalen kan versturen. (aardig voor live spelen).

sukses.

euhh?

euhh?

Origineel geplaatst door dries
op de virus c werkt het zo:

in midi system menu: ArpeggSend op ON zetten
in je sequencer midi in op juiste bank/channel zetten

OPPASSEN: zorg ervoor dat niet het IN signaal naar OUT wordt gestuurd (je raadt het; dan krijg je een hoop rotzooi)

ik gebruik altijd een andere bank om IN en OUT te scheiden. let erop dat de virus in multimode 16 verschillende ARP's tegelijkertijd op 16 verschillende midi kanalen kan versturen. (aardig voor live spelen).

sukses.

Hou gaat dat eigenlijk in zn werk live met een virus je kunt zonder pc geen loopjes maaken van een 4 kwarts maat kick
toch?
er zit geen step secencer in.
Je kan hoogstens 1 geluid per keer pakken en vervolgens een beetje live met de filter reso enz klooien.
en waarschijnlijk dan de arp
(ik heb het dan wel over multi/single mode he)
Wie kan mij suggesties geven voor het live gaan met een indigo2:walker:

Re: euhh?

Re: euhh?

Origineel geplaatst door Synthetic. K
Hou gaat dat eigenlijk in zn werk live met een virus je kunt zonder pc geen loopjes maaken van een 4 kwarts maat kick
toch?
er zit geen step secencer in.
Je kan hoogstens 1 geluid per keer pakken en vervolgens een beetje live met de filter reso enz klooien.
en waarschijnlijk dan de arp
(ik heb het dan wel over multi/single mode he)
Wie kan mij suggesties geven voor het live gaan met een indigo2:walker:

Je kunt per part een key-span ofwel bereik opgeven.
Als je dan in de lagere regionen van je toetsenbord een kick en bass zet en in de hogere een lead al dan of niet een arp, heb je min of meer loops over je toetsen verspreid zitten...

hmmmmmm

hmmmmmm

JRS,

Dank je voor je snelle feedback.
23 okt is het de bedoeling dat ik met die piep doos op het podium sta
met die arp kun je dus heel goed live gaan met een virus.

Wil je me nou alleen nog ff zeggen hoe je per part keyspan's in stelt en waar ik dat in zoeken moet in system of wat?

Thanks

He bah,

Ik heb de out aangesloten op de IN van mn FB01 en elke keer blijven die noten hangen,,, zelfs als ik de appergiator uit zet blijft het nog doorgaan

Weet iemand wat dit kan zijn???

Re: hmmmmmm

Re: hmmmmmm

Origineel geplaatst door Synthetic. K
JRS,

Dank je voor je snelle feedback.
23 okt is het de bedoeling dat ik met die piep doos op het podium sta
met die arp kun je dus heel goed live gaan met een virus.

Wil je me nou alleen nog ff zeggen hoe je per part keyspan's in stelt en waar ik dat in zoeken moet in system of wat?

Thanks

per part Highnote en Lownote instellen - heel simpel.

He bah,

Ik heb de out aangesloten op de IN van mn FB01 en elke keer blijven die noten hangen,,, zelfs als ik de appergiator uit zet blijft het nog doorgaan

Weet iemand wat dit kan zijn???

en waar gaat de OUT van de FB01 naar toe? toch niet weer terug naar de virus?

misschien stuurt de seq. het signaal weer naar de virus...

op afstand zoiets op te lossen is moelijk.

speel in ieder geval de laatste OS versie in.

misschien kunnen ze je op het virusforum verder helpen.

www.sunesha.nu/virusforum/

sukses.

Back