moog modular vst praktisch?

MOON

Stamgast
Ik heb zo het idee dat meerdere mensen deze synth (Arturia's Moog Modular) hebben aangeschaft. En ik hoor bijna nooit dat deze werkelijk ook gebruikt wordt in een nummer.

Nu vroeg ik mij af: Wie kan een voorbeeld laten horen van een recent gemaakt nummer waarin hij deze vst gebruikt?
Ik ben dan benieuwd of er meer dan retro-stijl muziek mee gemaakt kan worden...

Ben er toevallig of niet gister even mee bezig geweest, maar het project niet opgeslagen, sorry :W

Vond het niet echt klinken, nu ben ik ook niet zo'n fan van het programma, is wel leuk maar hmm tja hoe zal ik het zeggen het is niet mijn ding. Maar zal me er deze week nog eens op toeleggen.

ik heb em ook aangeschaft maar nog niet zo lang geleden, heb mijn muziek pc pas een half jaartje dus uberhaupt nog weinig mee gedaan. Ik vind de Modular V een beetje lijden aan gebrek aan (voor mij) bruikbare presets en programmeren ben ik nog niet aan toe gekomen. Deze maand nog komt Moog Modular V versie 2.0 uit met heel wat verbeteringen, o.a. scrollen door de synth ipv 3 pagina's. ook zitten er nieuwe zeldzame modules in en nieuwe presets.

het punt is dat ik een paar keer heb geprobeerd een bas sound uit de modular in een nummer te integreren maar dat ie gewoon té vet klinkt. en nog geen tijd gehad om te tweaken.

wat wel erg gaaf is is een van de arpeggiator/sequencer presets te laten lopen en met een drumcompu en een synth eroverheen te freaken. dan wil je de hele tijd het volume verder opendraaien!

Te vet tja, das wel een punt maar nee voor mij is dat het ook weer net niet, k weet het gewoon niet met dit programma, het is wel leuk, maar zodra ik een juiste bass, lead of wat dan ook heb en hij klinkt lekker ga ik hem in mijn sampler gooien, dat staat voor mij vast. Ga hem niet vanuit de plugin gebruiken! De kans dat je de sound verneukt vind ik gewoon te groot, met verneuken van je sound kan je ook je song of melodielijn verneuken.

Vooralsnog vind ik de arturia moog modular het net niet t.o.v. de FM-7!

Hij is loeizwaar, bij een demootje begon m'n computer aan alle kanten te kraken, heb ik bij vrijwel geen een VSTi. De Arturia layout ben ik ook niet weg van, onoverzichtelijk, te veel gimmicks, werkt niet lekker.

vindt qua cpu use in sx nog meevallen hoor! Maar idd de layout, hm, overigens ben ik ook niet te spreken over de chorus!

kan over cpu load in sonar niet klagen, ligt misschien ook aan de redelijk zware dedicated pc. de layout wordt dus verbeterd met de 2.0 update (gelukkig gratis voor geregistreerde bezitters :) ) ik hoop dat ik wat meer tijd en zin krijg om achter de pc te kruipen en er eens zelf mee te gaan patchen. Ik heb meer dan een jaar lang een doepfer A100 gehad en hoewel ik dat qua synthesizer echt geweldig vond, veel leuker dan een andromeda of wat dan ook wat ik gehad heb, is het zo rete irritant dat je alles moet opschrijven. leuke patch gemaakt maar dan moet je dat nummer al helemaal afmaken en je kunt niet ff snel een ander idee gaan uitwerken. daarom is patch memory zo cool. maar de interface van modular V zal nooit die van doepfer zijn......

das idd knap klote dat je alles moet opschrijven ken de doepfer A100 :frons: niet sorry!

Is dat met een synth te vergelijken? want kabels kabels en nog eens kabels! pff

release jaar 95/96 ofzo? bijna een classic

doepfer A100 is een nieuwe hardware analoge modulaire synthesizer (gewoon in productie) waarbij je iedere verbinding tussen synth componenten met patchkabels moet maken en dit is niet in geheugen op te slaan. ook de stand van de potmeters is niet in geheugen op te slaan. maar vet is het wel, zeker met de MAQ16/3 analoge hardware sequencer erbij. eigenlijk moet je een A100 niet kopen zonder MAQ16/3

www.doepfer.de

zo'n 1550 euro voor een basissysteem met midi. daar kun je wel een tijdje zoet mee zijn. music house in utrecht is dealer van doepfer.

ok thanx ga toch eens even kijken, zoeken luisteren en misschien kopen ;-) maar voor dat geld kan ik aardig wast softsynths kopen.

dit is de beste plugin ooit gemaakt ....het is zo een synth waarmee je ure lekker patches kan programmeren (voor mij zijn het dan eigenlijk kleine tracks op zich )
maar neeen ik zal deze synth niet zo rap gebruiken voor een enkel basslijntje (daarvoor is die veel te processorhungry )
en die stepsequencer is gewoon heerlijk (routen naar de env en die dan naar de filter ....)

zoals ik al zei mijn embryos worden gebroed in de moogmodular

ik vind hem een van de best virtuele analoge softsynth's die ik al tegengekomen ben, ik moet wel mijn weg er nog in vinden om zelf sounds te maken, maar efkens prusten met de presets hebben mij al vree goeie bassen uitgehaald

zet er dan nog een rbas op en je hebt een ideale oldskool ragga basslijn sound

de leads enz zijn ook wel lekker, maar je moet wel de moeite nemen om er mee te leren werken, want het is niet simpel, te veel opties en mogelijkheden...

Laatst nog met de V2 demo versie lopen spelen.
En op een AMD64 (3400+) haalt hij zo'n gemiddeld 50% CPU standalone. Da's best veel maar in cubase kun je daarmee truken. Als je een geluid maakt en daar een lijntje mee inspeelt dan kun je dat eerst freezen. Daarna bouncen naar een nieuw kanaal en daar dan (omdat het een demo is) de ruis stukken uithalen en vervangen voor andere maten waar geen ruis op zit.
Want als je hem te lang gebruikt dan gaan de OSC ontstemmen netzoals met de MiniMoog V.

Maar ik denk dat het merendeel van de mensen het afschrikt omdat er geen massa's presets bijzitten (hopelijk dat de user libraries zo uitgebreid worden dat die er wel komen) en hem zelf programmeren nou ook niet bepaald makkelijk is. Dus zal het meer iets voor de doorzetters of fanatiekelingen zijn. En zelf denk ik niet dat ik niet verder zal komen dan de demo. De MiniMoog V is wat dat betreft veel sneller inzetbaar voor diverse dingen. En allebei kopen zou ik teveel van het goede vinden.

mmm...op m'n p4 2.8 trekt ie maar weinig van m'n CPU....

heb 'm gisteren aangeschaft.....en ik ben onder de indruk...
als ik 'm via m'n analoge mixer laat lopen (met externe fx) dan klinkt ie erg niet-softsynth...:D

wel ff ingewikkeld....maar de sounds beginnen te komen....

9 osc.....en dan ook nog 16-stemmen unison.....whahahahaha....

er staan trouwens al heel wat extra presets op de site van Arturia....en ook op de Yahoo-groep....
maar dan moet je wel een geregistreerd gebruiker zijn....

32 stemmen unison op 9 osc ging bij mijn pc te ver.....hij trekt het wel,maar met horten en stoten...:D

bij die unison zie je je cpu omhoog gaan bij elke stem die je er bij gooit trouwens...

klopt de unison knop is echt dodelijk voor je processor! te veel in 1 klap en het is boem zeker met een effect erover! damn, gebruik hem bijna niet, en als ik hem gebruik en het is daadwerkelijk vet genoeg dan sampel ik de loop of wat dan ook in mijn sampler en bewerk hem daar verder of ik gooi hem in de halion!

Ik gebruik de moog modular V regelmatig, en vind het fijn om ermee te proggen.
Van CPU overload hebk niet zoooo veel last tenzij ik 4 * Modular tegelijk gebruik
'k heb een Pentium IV 3,2 Ghz 1024 mb ram
'k Vind de sound echt wel lekker, de bijgeleverde patches zijn wat minder, maar voor de patches moet je de plugin neit kopen, zelf aan de slag gaan!

Back