2dehandsje korg/yamaha?

Tranquelius

Nieuwkomer
hallo,
ik heb wel wat rondgebladerd en gekeken.
maar ik wil dus een goed klinkende synth hebben.
omgeveer rond de 700 euro (2dehands)
ik vind het piano geluid belangrijk en strings enzo.
ben al wezen proberen op een korg triton Le en vond het echt een kewl ding. De bedoeling is om er rustige rock mee te maken, beetje chill-muziek.
maar ja mijn vraag is dus.
is het verstandig om een 2dehandsje te kopen? en zo ja. waar moet ik op letten?
misschien nog andere tips?!
dank jullie wel.
arnout

Kzag laatst bij mijn lokale synthshop een afgeprijsde Rolandsynth staan voor 600 euro. De geluiden klonken goed (naar jouw beschrijving). Kweet verder nix van de specs en ook niet het type.... dus je schiet nix op met mijn tip eigenlijk :(

Eigenlijk zou ik je de Korg Karma aan willen raden maar die is te duur voor je budget. Maar hier zitten zonder twijvel hele mooie leadguitars in voor rock muziek... zo mooi dat ik het bijna jammer vind dat ik niet met dat genre bezig ben ;) De Triton LE heeft dezelfde soundsynthese dus misschien toch goed....denk alleen niet dat je die al 2ehands tegen zal komen... Misschien toch even doorsparen. Kan soms beter zijn dan iets 2e hands waar je geen fuck mee kan!

Maar kijk ook even bij je lokale dealer wat ze hebben dus! Je kan trouwens sowieso beter altijd even zelf het geluid horen van een synth ipv. van meningen van mensen hier uit gaan WANT ....komt ie weer mijn slogan.... net zoveel meningen als mensen!

Jawel... en nu snaveltjes toe...en oogjes dicht...welterusten! :z :z :z

Yamaha S30 kan ook of anders een Roland XP30. Of een Korg i model kan ook nog. Denk dan vooral aan tweedehands middenklassers die Rom samples gebruiken.

Als je al toetsen hebt misschien een jv880/1080/2080 of een zampler met een grote soundlibrary ?

Ben je ook lekker cheap klaar.

Back