Drum Synth

dcdent

Serious beatfucker
Kan iemand mij een goede drumsynth opnoemen (liefst freeware). Waar ik dus zelf mn kicks mee kan afstellen, en snares enzo maken, beetje in de stijl van 'n Korg Electribe ER en gelijkaardigen, maar dan software versie.

Het begint mij serieus op mn zenuwen te werken om samples te gebruiken. Ze klinken echt niet vol, niet veel bass, kraken op het einde enzo :(

Oja ik maak hardtek, dus zoek wel een programma om echt harde kicks mee te maken, dus niet de standaard bd's enzo.
Beetje in de stijl van zo'n Jomox rack of de sh101 kicks

thx

http://www.mda-vst.com/

die drumsynth die daar staat is dus echt vet.

ik heb die dus twee dagen geleden ontdekt en zit helemaal hyper achter mijn pc als ik nu muziek zit te maken.

de drumsounds daaruit die vlammen echt de speakers uit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 909 sounds uit mijn vintage Rom van de XL7 (die hebben geen kracht)

je kunt de sounds als WAV exporteren. Daardoor heb ik nu ook Cyclone ontdekt, een sampler pad achtige plugin die bij Sonar wordt geleverd en hier leg ik die individuele drums op pads en wijs ik toe aan een midi track. en nu klinken mijn drums ineens vet!! damn cool ook dat cyclone dingetje, alhoewel ik denk dat ik FXpansion DR008 nog wel een keer ga kopen omdat die nog wat sneller werkt om te mappen naar pads.

Origineel geplaatst door synthmann
http://www.mda-vst.com/

die drumsynth die daar staat is dus echt vet.

ik heb die dus twee dagen geleden ontdekt en zit helemaal hyper achter mijn pc als ik nu muziek zit te maken.

de drumsounds daaruit die vlammen echt de speakers uit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 909 sounds uit mijn vintage Rom van de XL7 (die hebben geen kracht)

je kunt de sounds als WAV exporteren. Daardoor heb ik nu ook Cyclone ontdekt, een sampler pad achtige plugin die bij Sonar wordt geleverd en hier leg ik die individuele drums op pads en wijs ik toe aan een midi track. en nu klinken mijn drums ineens vet!! damn cool ook dat cyclone dingetje, alhoewel ik denk dat ik FXpansion DR008 nog wel een keer ga kopen omdat die nog wat sneller werkt om te mappen naar pads.

Welke?

waldorf attack is heel goed ,zoniet de beste die er is

e de cm 505 (door linplug )is ook goed te smaken en is gratis de dowloaden op hun site www;linplug.com

waldorf attack is zeker goed..alleen wordt er nog wel eens gezegt dat de bassdrums (vooral als je hardcore kicks maakt) niet vol klinken.. maar das weer de discussie over dat software niet zo vol klinkt als hardware bla bla etc .. ik zou zeggen dat als je echt opzoek bent naar een drumsynth die lekkere harde kicks kan maken je echt de attack eens moet proberen

Check www.diffreq.nl en de release van me als voorbeeld... die kicks zijn gemaakt met attack

Ps: zou wel niet maar als iemand enig idee heeft naar een software duplicatie van de 909 dan hoor ik het heel graag..

Back