roland jx-1 voor 50 euro

dank voor de tip! zocht nog een goedkoop masterkeyboardje! Heb hem net aan staan en hij klinkt eigenlijk best grappig.:)

Origineel geplaatst door reddread
Veel plezier dr mee.
Ben zelf volkomen blut anders had ik er misschien zelf achteraan gegaan. Hoewel kost vanuit leeuwarden ook wel een hoop benzine. Is hij trouwens volledig digitaal of zoals de rest van de jx serie half analoog??

groet,

dread

als enige gebruiker van een JX1 die ook echt tot de bodem gaat hie rop dit forum zal ik even een jx1 verhaal ophangen...

De JX1 is een rompler synth met geloo fik 2 MB aan rom samples. Het is een vaag bakkie die niet in de eigenlijke JX serie thuis hoort. Het is meer een combinatie van sounds uit de U220, D50, JV880, SC55, Junos, JX serie en wat eigen dingen.
Veel mensen denken dat het een preset bak is maar geloof me je kan er enorm veel uit halen en veel sounds in mijn composities komen uit de JX1 al verwachten mensen vaak een hele andere bak... Heel verassend ding met voor alle sen iedereen wel sounds.
Heel gemakkelijk te bedienen plus mogelijkheid te layeren wat hele gave dingen kan opleveren. Speelt ook best goed (Toetsen van de JD800). Een bak die ik nooit meer weg doe.
Zie ook ergens de thread over het maken van een rack syanth van deze bak. (had die van 50 euro op het oog om een bi timbrale versie te maken op die manier...)

JX1 zeker wel coole bak... Kan je enorm veel uit halen als je het ding maar kent.

nee aangezien die er niet zijn. de enige site over de JX1 die downloads bevatte en informatief was met patches, audio samples en andere info beheerde ik en die is van het net afgehaald,

daar was overigens ook een kopie van de engelse handleiding te vinden (gewoon zelf de nederlandse vertaald...) maar goed die site is off...

als je info wilt oid kan ik je wel helpen...

Veel plezier dr mee.
Ben zelf volkomen blut anders had ik er misschien zelf achteraan gegaan. Hoewel kost vanuit leeuwarden ook wel een hoop benzine. Is hij trouwens volledig digitaal of zoals de rest van de jx serie half analoog??

groet,

dread

roegme ook wels af ..een of ander buurt huis waark was hing een afgefikte aan de muur;-]
denk rompler
:r

Phochos z'n keyboards zijn nog interessanter denk ik zo

Back