Blue Sky monitoren...iemand ervaring??

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik heb vanmiddag voor het eerst kennis gemaakt met een setje Blue Sky Prodesk monitoren icm met een Sub 8 subwoofer en ik moet zeggen dat ik errrrug onder de indruk was...!! Er is op dit forum al wel een beetje over deze monitoren gesproken maar dat is alweer een hele tijd geleden. Zijn er inmiddels meer mensen die ervaring met deze speakers hebben? Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze monitoren, de Mackie 624 of de Dynaudio BM6(A of P). Ik moet mijn studio namelijk naar een behoorlijk kleine kamer verplaatsen (3x3m) en moet aangezien ik dance/trance produceer genoeg laag hebben maar het ook weer niet overdrijven (bijv. door een set Dynaudio BM15's in mijn studio te zetten...) 8)

ik heb ze een tijdje geleden beluisterd en was ook erg onder de indruk van de transparantie en het 'zijdezachte' karakter.
hoe ze in de praktijk, dus in de studio werken kan ik je helaas niet vertellen.
ik hoop ze binnenkort een tijdje te gaan testen.

in welke prijs klasse zitten ze ?

Re: Blue Sky monitoren...iemand ervaring??

Origineel geplaatst door musica
Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze monitoren, de Mackie 624 of de Dynaudio BM6(A of P). Ik moet mijn studio namelijk naar een behoorlijk kleine kamer verplaatsen (3x3m) en moet aangezien ik dance/trance produceer genoeg laag hebben maar het ook weer niet overdrijven (bijv. door een set Dynaudio BM15's in mijn studio te zetten...) 8)

Ik heb een kamer van 3x3 en wil van mijn KRK RP8's af omdat ik er teveel bass van krijg. Heb mijn ruimte acoustisch behandeld met bastraps etc maar uiteindelijk zijn toch die monitoren te groot. Jij hebt het voordeel dat je weet dat je kleiner gaat dus ik zou als ik jou was, nieuwe monitoren eerst proberen in die ruimte. En moet je niet eerder denken aan Dynaudio BM5's, misschien zelfs BM5 compacts. Ik zit namelijk tussen deze en blue sky te twijfelen.

succes iig!

Eh... de grote schop-oude-theads-omhoogdag was eergisteren ;). Ik denk dat 'ie na 2 jaar wel weet welke hij zou moeten halen.

Toch? :)

ik heb zelf mackie 624's

Ik werk in een andere studio onder andere met die Blue Sky's en ik vind ze helemaal niks. Juist veel te veel laag (ook in goede akoestiek ruimte) Daarnaast staan genelec's volgens mij en die zijn een stuk prettiger om mee te mixen.

Trouwens hoe kleiner de ruimte hoe meer kans op staande golven en nare reflecties. Ik denk dat je wel genoeg laat hoort daar en dat je daardoor te weinig laag in je mix zal krijgen...

Blue sky monitoren zijn te gek voor video en post studio's

voor Dance productie kan ik ze niet aanraden, de vehoudingen tussen laag mid en hoog zijn erg vreemd, en zeker niet eerlijk.

Mijn advies zou zijn een setje Genelec 8030 Dyn audio of krk V serie.

Ik zou zeggen ga eens goed luisteren en neem niet alleen Dance muziek mee maak ook wat andere soorten muziek, dan hoor je precies waar de blue sky speakers door de mand vallen

Suc6

ik vind ze juist fantastisch
en t laag is gewoon een precies zaakje dat je wel goed op je ruimte moet afstellen; anders gaat t niet goed

Het blijft toch smaak merk ik wel. Hoewel het toch eigenlijk een technisch verhaal zou moeten zijn. Specs op de rij en klaar. Maar dan komt meneer acoustiek weer om de hoek kijken. Ik denk dat voor mijn ruimte de blue sky's wel een oplossing kunnen zijn juist vanwege de aparte baskast. Zo kan ik misschien het volume instellen op de ruimte en een gunstige plek zoeken voor de basbron. Met 2 monitoren kan dat natuurlijk niet en een eq voor m'n speakers wil ik ook niet. (tenzij het dsp was uiteraard, ben daar trouwens ook erg benieuwd naar, anyway...). Ik ga ze deze week ophalen en kan ze dan 2 weken proberen. Ben benieuwd, ik zal nog een reactie plaatsen. Bedankt voor die van jullie!

Jodel!

Origineel geplaatst door Yoozer
Eh... de grote schop-oude-theads-omhoogdag was eergisteren ;). Ik denk dat 'ie na 2 jaar wel weet welke hij zou moeten halen.

Toch? :)

Sneaky he!? Om zo de discussie weer op gang te helpen. Ik denk idd dat hij wel geslaagd is, ik nog niet echter....

Origineel geplaatst door Thoraval
Ik werk in een andere studio onder andere met die Blue Sky's en ik vind ze helemaal niks. Juist veel te veel laag (ook in goede akoestiek ruimte) Daarnaast staan genelec's volgens mij en die zijn een stuk prettiger om mee te mixen.

Te veel laag? Er zit op de Subwoofer een aparte volume-knop voor de hoeveelheid laag. Gewoon naar smaak afstellen de hoeveelheid laag en dan gewoon in de loop van de tijd gewend raken aan dit Monitor-Systeem. Niet normaal hoe de Blue Sky's klinken en ze zijn ZEER geschikt voor Dance-produkties, wel even je buren informeren.

Ikzelf gebruik de Media-desk nu al meer dan een jaar, het zijn de goedkoopste tussen de 600 en 700 euro.

Deze boxen zijn trouwens apart gebouwd, totaal luchtdicht of zoiets waardoor ze 'vrijwel' geen vervorming/verkleuring hebben. Maar zoek dit even uit op hun site.

En Genelec's zijn zo lekker om op te mixen door de inkleuring... dat wil je niet bij een monitor!

Origineel geplaatst door i4/acidjunkies
Blue sky monitoren zijn te gek voor video en post studio's

voor Dance productie kan ik ze niet aanraden, de vehoudingen tussen laag mid en hoog zijn erg vreemd, en zeker niet eerlijk.

Mijn advies zou zijn een setje Genelec 8030 Dyn audio of krk V serie.

Ik zou zeggen ga eens goed luisteren en neem niet alleen Dance muziek mee maak ook wat andere soorten muziek, dan hoor je precies waar de blue sky speakers door de mand vallen

Suc6

'k Moet zeggen dat ik 't hier wel mee eens ben. Toen ik een tijdje terug (bij i4 :D) deze blue sky's had vergeleken met o.a. Genelec 8030 en KrK RP8's vond ik de sky's toch wat tegen vallen; had wat meer laag, etc. verwacht, zeker omdat ie toch een losse sub erbij heeft.
Vond 't eigenlijk 'net niet'.. Wel mooie vormgeving opzich, maar ja..

De Genelec's waren echt een verassing voor me; die klonken echt lekker, vond ik!
't Is dat ik nog maar pas monitors gehaald had (KrK RP6's) toen, dus da's een beetje overdreven om gelijk andere te gaan halen, vond ik.
Maar ik weet m'n opvolgers al!

Origineel geplaatst door BvdB
Te veel laag? Er zit op de Subwoofer een aparte volume-knop voor de hoeveelheid laag. Gewoon naar smaak afstellen de hoeveelheid laag en dan gewoon in de loop van de tijd gewend raken aan dit Monitor-Systeem. Niet normaal hoe de Blue Sky's klinken en ze zijn ZEER geschikt voor Dance-produkties, wel even je buren informeren.

Ikzelf gebruik de Media-desk nu al meer dan een jaar, het zijn de goedkoopste tussen de 600 en 700 euro.

Deze boxen zijn trouwens apart gebouwd, totaal luchtdicht of zoiets waardoor ze 'vrijwel' geen vervorming/verkleuring hebben. Maar zoek dit even uit op hun site.

En Genelec's zijn zo lekker om op te mixen door de inkleuring... dat wil je niet bij een monitor!

helemaal mee eens
teveel laag. dan heb je ze gewoon niet goed afgesteld
en ja dat duurt ff met een db meter enzo ;)

Origineel geplaatst door Zoidsity
'k Moet zeggen dat ik 't hier wel mee eens ben. Toen ik een tijdje terug (bij i4 :D) deze blue sky's had vergeleken met o.a. Genelec 8030 en KrK RP8's vond ik de sky's toch wat tegen vallen; had wat meer laag, etc. verwacht, zeker omdat ie toch een losse sub erbij heeft.
Vond 't eigenlijk 'net niet'.. Wel mooie vormgeving opzich, maar ja..

De Genelec's waren echt een verassing voor me; die klonken echt lekker, vond ik!
't Is dat ik nog maar pas monitors gehaald had (KrK RP6's) toen, dus da's een beetje overdreven om gelijk andere te gaan halen, vond ik.
Maar ik weet m'n opvolgers al!

Ik ben totaal niet te spreken over de KRK RP serie. Ik heb zelf de rp8's en een vriend van mij heeft de 5jes. Allebei hebben ze toch wel erg veel laag en ik vind ze iets te crisp klinken. Ik word er snel moe van tenzij ik mijn mix te dof afstel wat dan ook vaak het geval is. Genelecs heb ik nooit gehad maar vind ze een beetje vergelijkbaar. het mid is wel beter afgesteld maar ze zijn wel heel helder. heel helder. Bij bepaalde tracks kan dat heerlijk klinken. maar ik denk dat je niet achterover moet slaan van het geluid van een nearfield. Hoe mooier het klink hoe minder realistisch misschien wel. En realisme moet het streven zijn.

Als je op zoek bent en gaat luisteren bij bijv Feedback gaat dat vaak verkeerd vind ik. Een plaatje erop en switchen maar. Op die manier luister je niet maar vergelijk je. En als je zo vergelijkt dan kom je met een monitor thuis die in de vergelijking a naar g na c heel dof klonk maar op de terugweg na e (behringer?) helemaal tegek. Gewoon de tijd nemen voor elke monitor en even verschillende stijlen luisteren.
Wat ik persoonlijk ook altijd doe is een track van mezelf meenemen waarvan ik weet wat er nog aan moet gebeuren doordat ik het op verschillende discotheken, auto's en woonkamers geluisterd heb. Als ik dan naar die monitoren luister probeer ik te luisteren naar wat ik aan de muziek zou doen op dat moment. Als de monitor mij zegt dat de track simpelweg meer laag nodig heeft en dat klopt met wat ik eerder ontdekt had is dat een pluspunt voor die monitor. Oh en voor monitoren uitzoeken doe ik hetzelfde als voor parfum eest een proefmonster mee naar huis. Feedback doet dat volgens mij niet maar Musik Produktiv in ibbenburen duitsland wel (mocht je net als ik dicht bij Duitsland wonen)

Heb inmiddels ervarin met de Bue Sky's. Te gek! Ik hoor de pedalen van Yann Tiersen's piano! Niet teveel bas, want dat stel je gemakkelijk in. Bovendien kun je bass zacht zetten als je zacht moet werken, zachter dan je normaal zou kunnen. Er zit zoveel detail in de bas dat je toch een goeie referentie blijft houden. Ik heb trouwens de prodesk 2.1, de kleine versie. Aanrader voor kleine ruimtes (de mijne 3x3)

Back