Synth of Laptop en Midikeyboardje?

BTW is zo'n Rotterdamse conservatoriumopleiding heel duur?
Kun je me het eventueel PM'en? (private message sturen)

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
BTW is zo'n Rotterdamse conservatoriumopleiding heel duur?
Kun je me het eventueel PM'en? (private message sturen)

ik heb je een message gestuurd :)

Voor VSTi's geld wel zoveel mogelijk mhz is beter, maar je hoeft het ook niet te overdrijven: met een processor > 1,5 ghz kom je prima uit de voeten om hele tracks in elkaar te draaien, zelfs als je The Grand of een andere enorm cpu-belastende VSTi gaat gebruiken.

Ik zou in jouw situatie een redelijke 2e hands laptop kopen, klein 4 of 5-octaafsklaviertje erbij voor de draagbaarheid, en voor thuis een 88 of 76-toetsen gewogen klavier met midi kopen. Zo kun je thuis lekker op een groot klavier spelen, en on-the-road ook bijna dezelfde dingen doen.

Als je van plan bent om alles met VSTi te doen (omdat je bv het apparaat niet live nodig hebt) dan is het zonde van je geld om een Motif aan te schaffen, koop dan liever een fatsoenlijke (2e-hands) digitale piano voor een paar honderd euro. Scheelt je een boel geld.

Origineel geplaatst door chielos
wat heb je voor deze opleiding moeten doen qua toelating?

3 eigen nummers op cd meenemen, intervallen/solvege oefeningen, ritme van blad klappen, bladlezen, theorievragen beantwoorden, over mollen kruizen mineur majeur enz. een gesprekje waarom ik dat wilde gaan doen, en wat ik wilde bereiken,

Back