boss se 50 effector (geheugen ?)

dj Carbo

Nieuwkomer
Beste

Ik ben tevreden met de aankoop van de SE 50, een goei effectebak ! Maar helaas lukt het schrijven van een bep. effect niet !

Dus zoals uitgelegd id handleiding, in een lege bank (tussen 1 en 100) en dan opnieuw op 'write' ! Eventjes zit het effect erin maar als het toestel enkele uren uitstaat is het effect telkens verloren,

Ik heb iets vernomen van 'geheugenbatterijen' ? Maar ik zou niet weten hoe of waar ??

Kan iemand mij bij dit helpen ?

Alvast bedankt !

Groetjes,

Marc

Nadat je het kastje hebt opengeschroeft ;)

De geheugenbatterij zit onder de printplaat, en bij de meeste modellen ook nog eens onder een soort dik "aluminiumfolie" (dit dient om radiostraling tegen te gaan denk ik...?).
Deze dus eerst verwijderen.

Vervolgens zit de batterij onder een (chrome-kleurig) klemmetje. Die kan je zo loswippen.

Ik heb er zelf een dunnere batterij in geplaatst dan de originele, deze had ik nl. nog liggen (uit een postbank chipknip-lezer :) ) Met behulp van een 2-eurocent muntje maakt ie nou toch goed contact :D

Succes !

bedankt voor de aanvulling soundtrooper :)

ik was waarschijnlijk wat in de war met de sony hrmp5... daar zie je de batterij meteen zitten, maar die is dan weer supermoeilijk te vervangen (itt de boss)

Hehe.....eigenlijk heb je je antwoord gepost terwijl ik het mijne nog aan het typen was....maar ik vond het wel grappig zo, het lijkt idd. net of ik op jouw antwoord reageerde 8)
off topic : hrmp5 is wel een gaaf bakje...maar ooit wil ik nog wel eens een dps-v77 :)

...die catalogus herinner ik me nog ,....en die aanbieding ook,.....ik was ook :(

Back