[Track] Up to the Rim (lounge/jazz/funk)

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Eindelijk weer eens tijd om een nummer af te maken en te posten. Een mix van jazz en funk in een lounge-jasje gestoken.
De mix is nog niet helemaal geperfectioneerd, het is lastig om het volume nog hoger te krijgen zonder de dynamiek te verknallen. O.a de bass vind ik zelf nog niet helemaal lekker klinken, maar daar wordt nog aan gewerkt.

Up to the Rim

Luister en vertel me wat je ervan vindt! ;)

(binnenkort hopelijk ook op een sneller server)

Zalig! Mooie flow in het nummer, zeer natuurlijk.

Enige "kritiek" die ik kan geven: het zou nog beter klinken mochten je rhodes, piano, cymbalen, ... met "the real thing" opgenomen worden. En die synthsolo moet gewoon op een minimoog!

Tja wat kan ik zeggen, knap stukje muziek... vind ik echt mooi gedaan... Het luistert lekker weg. Die synthsolo is erg cool. Het arrangement steekt goed inelkaar. Erg muzikaal...

Je hebt ondertussen wss al wel door dat ik dit werk wel kan waarderen 8o

Er zitten lekkere akkoorden tussen. Alleen bij die solos met die rhodes, zou ik af entoe een kwintje of tertsje erop liggen. Het klinkt nu iets teveel midi ipv een live feel.

Lekker,,,,,, mijn complimenten

Zeker een goed nummer :halleluja . Lekkere heldere en melodieuze klanken. Alleen is het nummer naar mijn mening te gemaakt...zo verdwijnt de 'soul' een beetje uit het nummer.

Niiiiiice! :okdan:

Klinkt echt lekker ... alleen vind ik de rhodes in de solo er teveel 'uitsteken', maar dat is zo te verhelpen.

Goed geluisterd naar Kruder & Dorfmeister..! :)

Kick&snare zou ik nog wat extern processen om wat vintage sound te creeeren en mag wat minder solo in het begin, zou ik verplaatsen naar later. Verder een goed uitgewerkt trackie!

Mijn complimenten!:peukie:

chillen met drripsaw! Mooi hoor. :okdan: Misschien nog iets meer synthsolo erin (maar aan de andere kant; misschien ook niet :) ).

Thnx for the compliments so far!

Synth11: de Rhodes zouden idd op een echte moeten worden gespeeld, maar die haal ik niet 1-2-3 zo even ergens vandaan helaas. Nou moet ik overigens zeggen dat deze Rhodes uit m'n RD-700 een van de betere is die ik ken bij digitale piano's en softsynths. Hij klinkt van zichzelf al behoorlijk vet, ik ben nog niet veel betere tegengekomen.

KeesVerkerk: de Rhodes solo kan idd nog net even iets interessanter, valt nog wel wat aan te editten denk ik ;)

Diega: kick&snare extra processen wordt lastig, aangezien deze onderdeel uitmaken van een sampleloop, maar misschien kan ik nog wat doen met efx over de hele loop.

... en een bescheiden schopje omhoog

Grappig, ik luister laatste tijd veel Al Jarreau, Shakatak, past goed in deze sferen! :)

echt heel erg goed.

die andere nummers op je homepage trouwens ook.
die live band van jou zal vast fantastisch klinken :)

Origineel geplaatst door quifster
echt heel erg goed.

die andere nummers op je homepage trouwens ook.
die live band van jou zal vast fantastisch klinken :)

Nou, we zijn weer begonnen afgelopen week na het zomerreces, en dat was weer errug gaaf, ik heb het zowaar voor elkaar gekregen om ongemerkt de groove van het laatste deel van dit nummer er in te krijgen, was echt super. We creƫerden echt een beetje een lounge sfeer :)

Origineel geplaatst door LoFiye
in 1 woord : geweldig!

Waar kan ik die andere nummers vinden?
http://drripsaw.mine.nu/ geeft een 403 forbidden terug helaas :(
zie link in mijn profiel

Leuk deuntje... alleen die drums vind ik niet zo best. Die kunnen iets interessanter geprogrammeerd en beter in de mix. Verder overheerst het Rhodes geluid ook heel erg naar mijn smaak, maar dat is misschien eigen aan dit genre. En al laatste zou ik een echte basgitaar ook wat boeiender vinden... maar dat komt misschien omdat ik van oorsprong bassist ben.

Voor de rest: vooral zo doorgaan :D

:{ :{ :{ :{ HEERLIJK alles wat erop aangemerkt wordt zijn kleinigheden, een track is toch nooit perfect, want als je dingen gaat veranderen, vinden andere mensen dat misschien weer niet mooi. KORTOm ik vind hem echt super! heerlijke muziek, mag zo (na perfectionering) uitgebracht!:halleluja

Lekker nummer! :)

Ik vind alleen de drumloop die inkomt op 1:09 niet passen bij het nummer. Dit komt door de klank van de drumloop en de partij die gedrumd wordt. Het mag wat losser, en misschien zelfs wel met een brush drumkit. De basdrum mag bijvoorbeeld meer meelopen met de baspartij, dan klinkt het geheel nog meer samenhangend.

Erg komisch trouwens die zingende sinus zaag (dat bedoel ik niet flauw, maar ik zou niet weten hoe het geluid anders te beschrijven) die omhoog kabbeld op 2:50.

Back