Pure Detroit!

vanZr

Stamgast
PAARD VAN TROJE
Pure Detroit...

Eind mei 2004 vormde Detroit het hart van de wereld voor de meest doorgewinterde elektronische muziekliefhebber. Onder de naam +31/313 werd tijdens Movement Detroit’s Electronic Music Festival, de basis gelegd voor verregaande internationale ambities waarbij The Generator de eer had om één van de vier podia te hosten. Dit podium bood aan twintig Nederlandse artiesten uit verschillende stromingen de mogelijkheid om hun 'sound' te laten horen in het Mekka van de elektronische muziek.

Nu is het moment aangebroken dat Detroit zijn invloed gaat uitoefenen in Nederland tijdens het CultuurNACHTprogramma in het Paard van Troje. Onder leiding van Sharif Zawideh (Submerge, programmeur Movement DEMF) en Tinku Bhattacharyya (programmeur Movement DEMF) zal in het Paard van Troje op 25 september: “PURE DETROIT” losbarsten, met een 100% Detroitse line up en een visuele overdondering van beelden uit Motorcity.

Visuals:
- Photonic
- NLXL
- The Generator

Tijden: 23:00 tot 5:00
Prijs: met passe-partout: € 15,-
Zonder passe-partout € 17,50

Muziek Juan Atkins (Metroplex)
Muziek The Suburban Knight (UR)
Muziek Aril Brikha (Transmat)
Muziek Scott Zacharias (USA)
Muziek Sharif Zawideh (USA)

Jezus! Wat een vette shit dit...Het kan dus wel, alleen niemand doet 't...

Cool

Al ben ik bang dat het oudere werk weer niet gedraaid gaat worden? Ik bedoel van al die hedendaagse Detroit word ik niet warm of koud. Maar het oude werk: YUM!

gr
Arv

Origineel geplaatst door Arv
Cool

Al ben ik bang dat het oudere werk weer niet gedraaid gaat worden? Ik bedoel van al die hedendaagse Detroit word ik niet warm of koud. Maar het oude werk: YUM!

gr
Arv

Mja, zal wel van oud naar nieuw gaan o.i.d., zijn toch een beetje 3 Detroit generaties. Mij kan het allemaal wel erg bekoren in ieder geval. Heb ze ook allemaal nog nooit live mogen aanschouwen, dit zie je ook niet vaak in Nederland.

Het is ook gewoon veels te cool eigenlijk...:D

Pure Detroit - Paard Van Troje

Pure Detroit - Paard Van Troje

PURE DETROIT

Eind mei 2004 vormde Detroit het hart van de wereld voor de meest doorgewinterde elektronische muziekliefhebber. Onder de naam +31/313 werd tijdens Movement Detroit’s Electronic Music Festival, de basis gelegd voor verregaande internationale ambities waarbij The Generator de eer had om één van de vier podia te hosten. Dit podium bood aan twintig Nederlandse artiesten uit verschillende stromingen de mogelijkheid om hun 'sound' te laten horen in het Mekka van de elektronische muziek.

Nu is het moment aangebroken dat Detroit zijn invloed gaat uitoefenen in Nederland tijdens het CultuurNACHTprogramma in het Paard van Troje. Onder leiding van Sharif Zawideh (Submerge, programmeur Movement DEMF) en Tinku Bhattacharyya (programmeur Movement DEMF) zal in het Paard van Troje op 25 september: “PURE DETROIT” losbarsten, met een 100% Detroitse line up en een visuele overdondering van beelden uit Motorcity.

Line up:
- Juan Atkins – The Initiator (METROPLEX)
- Suburban Knight aka James Pennington (UR)
- Aril Brikha (TRANSMAT)
- Ectomorph
- Sharif Zawideh (SUBMERGE)
- Scott Zacharias (Soft Curls)

Visuals:
- Photonic
- NLXL
- The Generator

Datum: Zaterdag 25 september 2004
Tijden: 23:00 tot 5:00
Prijs: met passe-partout: € 15,-
Zonder passe-partout € 17,50

http://www.cultuurnacht.nl/

kut, komen ze 2 dagen vantevoren mee aan, shit was ik anders echt wel naar toe gegaan...jammer

Het was schandalig rustig... daar kan ik met mijn pet niet bij...

Aril Brikha zijn set was een stuk volwassener qua diversiteit en sound dan de eerste 2x dat ik hem zag. Hoewel het echt supergoede muziek is, moet ie toch ietsjes zijn breaks veranderen. Hij slaat 90% van zijn breaks muf en laat ze soort van eindigen in een anticlimax. Af en toe over de zeik laten gaan voor het publiek/de sfeer zou het al aangenamer maken.

Suburban Knight daarna begon erg sterk, maar zakte daarna in als een pudding. Zat weinig lijn in zijn set, weinig tot geen Detroit swung, wel af en toe een cool plaatje tussendoor, maar overall geen boeiende set.

Daarna Juan Atkins, het leek net of deze man iets uitstraalde van: "Ja, ik snap het wel..." Mixtechnisch had ik het slechtste verwacht maar dit viel op zich nog mee. Wel de Detroit swung erin, heerlijke platen, disco, Detroit tot zelfs behoorlijk stevig. Af en toe echt kippevel bij bepaalde nummers, zo mooi. Veel verrassing dus qua platenkeus, en alles goed getimed.

De sfeer was door het gebrek aan mensen een beetje tam, ik kan er nog steeds niet over uit. Maar muziek technisch was het wel dik in orde van Brikha en Atkins.

Oh ja, de visuals waren bij vlagen erg cool, maar vaak ook erg tam en zelfs saai. En of ik zag dubbel van de alcohol, maar zag ik nou een paar keer deTTroit voorbij komen? met dubbel T? De opstelling van de visuals die op veel plaatsen terugkwamen vond ik wel erg ok!

Ik kwam binnen tijdens Aril Brikha. Was nog best rustig, maar dat heb je om 00:30u in het Paard. Hij maakte wel lekkere muziek, maar ik heb 't idee dat 't al 10 jaar hetzelde klinkt. Korte stotende synths, die dan naarmate een nummer vordert een steeds langere release krijgt, om zo een climax op te bouwen.

Daarna kwam Suburban Knight. Dat was echt top. Het mixen was niet echt supergoed, maar de tracks die hij draaide waren erg lekker. Werd er tegenwoordig maar meer van dit soort muziek gemaakt.

Daarna Juan Atkins, die erg veel oude tracks draaide. Niet alle tracks waren mijn smaak, maar toch erg naar mijn zin gehad. Jammer dat op een gegeven moment mijn schoenen wel erg aan de vloer vastplakten vanwege alle drank op de grond. Trouwens leuk om te horen hoe Juan van een "Disco" track na enkele platen al was aanbeland bij een redelijk harde technoplaat. Niet rustig opbouwen in een uur, maar gewoon een soort schip op een wilde zee, waarin je alle kanten wordt opgeslingerd.

Goed ook dat het podium wat groter was gemaakt en daardoor de overige ruimte wat minder. Hierdoor was het toch redelijk gezellig in het Paard, ondanks dat er niet heel erg veel mensen waren. Dat verwachtte ik overigens al van tevoren. Blijkbaar is het betere doorstampwerk meer in trek.

B.t.w. ondanks dat strings of life een geweldige plaat is, vind ik de track geluidstechnisch erg slecht. Te weinig bas, en teveel hoog, waardoor het soms bijna pijn doet aan mijn oren. Ook deze avond weer. In dat opzicht verbaas ik me er dus over dat het zo'n klassieker is geworden.

deed aril ook die groove de la chord truuk ?
in zoverre dat hij nighttown er een mix met 2 andere nummers van maakte
namelijk french kiss en die bekende mills hit ... ( ben effe de naam kwijt)
die mills sound leek ie nagemaakt te hebben

vond het wel vet wat ie daarmee deed !

Juan Atkins was echt slecht. Dat ging helemaal nergens over. Veel echt goede platen werden helemaal verneukt doordat ze helemaal opgepitched waren..soms 2x zo snel! .dat noemen ze dan 'European style" of DJing. (In Detroit schijnen ze alles gewoon veel langzamer te draaien). Nah het zal wel de speed of smack zijn waar die Juan aan zit.

De sfeer was ook uitermate kut, fucked up. veel van die domme sportio kutjocks. Er brak om 12 uur al een vechtpartij uit vooraan. En dan het geluid van de P.A. ...veel te tam. weinig bas, veel mid en hoog...geen diepte.

Aril Brikha was de beste van de avond, superdiepe Detroit techno zo als het hoort.

De leukste muziek werd in de kleine zaal gedraaid maar de sfeer was ver te zoeken, op een paar russische illegale bolleplukkers na.

Wat een kuttent dat Paard zeg.

Zoals je ziet was ik nogal sjagerijnig over die avond. :D

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Te weinig bas, en teveel hoog, waardoor het soms bijna pijn doet aan mijn oren. Ook deze avond weer. In dat opzicht verbaas ik me er dus over dat het zo'n klassieker is geworden.

Voor At Les geld ook dat er weinig dynamiek in zit en weinig laag, ook deze plaat is een van de beste aller tijden.

Deze muziek moet je niet zien als de zelfde soort tracks die op een mix cd staan. Deze muziek is ART, en moet je ook anders beoordelen.

Origineel geplaatst door smackos

Aril Brikha was de beste van de avond, superdiepe Detroit techno zo als het hoort.

Aril Brikha komt niet eens uit Detroit, maar uit Noorwegen geloof ik.

Ik vind zijn muziek totaaal niet die Detroit vibe hebben. ER zit naar mijn mening weinig soul in. ELke track klinkt maar een beetje hetzelfde.

B.t.w. ondanks dat strings of life een geweldige plaat is, vind ik de track geluidstechnisch erg slecht. Te weinig bas, en teveel hoog, waardoor het soms bijna pijn doet aan mijn oren. Ook deze avond weer. In dat opzicht verbaas ik me er dus over dat het zo'n klassieker is geworden.

Ze hebben er nu een of andere clubmix van VERSCHRIKKELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
echt kut kut en nogeens kut.
Of het is een bootleg of er is door may zelf een opdracht uitgegaan.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen,alhoewel:)
Die dingen op transmat van tegenwoordig zijn ook niet meer wat het ooit eens geweest is.

Er is een Danny Krivit remix voor mensen die erover denken als jij, bas toegevoegd en wat properder gemixed etcetera. De lead klinkt echter als een kut-Casio-speelgoed synthje dus ik vind deze dan weer berestront. Van de classics moeten ze afblijven imo...

Back