Pure Detroit!

Oh als je niet uit Detroit komt kan je geen Detroit techno maken ofzo?

Wat vind jij dan de Detroit-vibe hebben?

Aril Bhikra's Deeparture in Time is toch wel helemaal Detroit nie?

Hij komt uit Zweden trouwens.

Origineel geplaatst door MadR
deed aril ook die groove de la chord truuk ?
in zoverre dat hij nighttown er een mix met 2 andere nummers van maakte
namelijk french kiss en die bekende mills hit ... ( ben effe de naam kwijt)
die mills sound leek ie nagemaakt te hebben

vond het wel vet wat ie daarmee deed !

dat is dus één van de redenen dat ik zijn liveset weinig boeiend vind... te statisch, teveel van hetzelfde, weinig verrassing...

Dat The Bells truckje deed ie namelijk 3 jaar geleden ook al op SMS... en dit keer dus ook bij groove la chord idd...

Als ie het precies hetzelfde deed als in Nighttown, bevestigt dat alleen al mijn idee van zijn liveset.

Groove la chord.... rustig beat van groove la chord met mills/the bells dingetje erdoor heen... groove overlaten gaan in french kiss groove met bells dingetje... tempo change helemaal terugbrengen naar extreem langzaam, en dan weer tempo omhoogschroeven met stiekem groove la chord weer erin...

"Zeg me... dat het niet zo is... zeg me, dat het niet zo is..."

Origineel geplaatst door bobaphat
Aril Brikha komt niet eens uit Detroit, maar uit Noorwegen geloof ik.

Ik vind zijn muziek totaaal niet die Detroit vibe hebben. ER zit naar mijn mening weinig soul in. ELke track klinkt maar een beetje hetzelfde.

Ik zou mij hier natuurlijk heel erg kwaad over kunnen maken...maar ach... 't is iemand van 't synthforum :bekdicht:
Geen soul, geen Detroit vibe. Tuurlijk niet.
Ik begrijp namelijk ook niet hoe die Brikha een platendeal bij Transmat heeft kunnen krijgen. :erm:

Atkins was trouwens bereslecht. Te hard en te snel (The Chase op +8....jezus!).
Suburban Knight was genieten.

R.

Origineel geplaatst door smackos

Lijkt me ook sterk. Kijk maar is naar Laurent, die komt nota bene uit Frankrijk. Nou Ja!! :D

R

Jezus heee kom op gasten,,, tuurlijk zeg ik niet dat je geen detroit kan maken als je er niet vandaan komt. Maar hallo,,,,, als je een avond, DETROIT NIGHT, noemt, en er prat op gaat dat er artiesten uit detroit komen,,,,,,

Ik vind Aril Brikha gewoon KUT, het deed me toen tertijd echt pijn om te zien dat Transmat die kant op ging. Ik vind het maar een vlakke virtueel analoge suffe zaagtand geuft die sound van Aril Brikha. Naar mijn mening heeft bij lange na niet de diepte en soul van de eerdere Transmat stal

Waar haal je het vandaan,,, pfffffffffffffff

Origineel geplaatst door bobaphat
Jezus heee kom op gasten,,, tuurlijk zeg ik niet dat je geen detroit kan maken als je er niet vandaan komt. Maar hallo,,,,, als je een avond, DETROIT NIGHT, noemt, en er prat op gaat dat er artiesten uit detroit komen,,,,,,

Ik had al het idee dat je dat bedoelde Boba!

R

Tja, als je het zo bekijkt, zo kwam het over Bobophat. Maar die gast zit op Transmat en de meeste mensen denken toch dat die uit Detroit komt.

Van mij hadden ze Ross 154, Connection Machine en Joris Voorn er mogen neerzetten en het net zo goed Detroit night mogen laten heten. (En dan zou het niet alleen een stuk goedkoper zijn geweest voor de organisatie maar ook nog eens een stuk dieper ;) )

Ik vind Aril Brikha gewoon KUT, het deed me toen tertijd echt pijn om te zien dat Transmat die kant op ging. Ik vind het maar een vlakke virtueel analoge suffe zaagtand geuft die sound van Aril Brikha. Naar mijn mening heeft bij lange na niet de diepte en soul van de eerdere Transmat stal

Maar als je het vergelijkt met wat de oude garde nu doet...Aril klinkt helemaal Yamaha RM1x, maar imo wel diep en goed. Natuurlijk is het geen Model 500 infoworld of superdiepe Reese Just want another chance...maar toen ik daar binnen kwam en die gast hoorde spelen dacht ik echt "Yes! dit wordt gaaf!", maar helaas ging de vibe na hem met de Suburban knight en Juan een stuk naar beneden...allemaal nerveus Mental Theo opgepitcht waardoor de diepte helemaal weg was...het leek potverdorrie wel happy hardcore ofzo :D

Tja, als je het zo bekijkt, zo kwam het over Bobophat. Maar die gast zit op Transmat en de meeste mensen denken toch dat die uit Detroit komt.

Sinds Tiesto op de olympische spelen heeft gedraaid, denken hele volkstammen dat 'ie uit Griekenland komt.
Ik vind dat juist een hele goede ontwikkelling! :okdan:

Maar dit geheel terzijde...

Artiesten uit Detroit of niet. Laten we het er maar op houden dat het om de Detroit Vibe ging.
En dat kwam die avond aardig uit de verf.

R.

Origineel geplaatst door funxiun
Sinds Tiesto op de olympische spelen heeft gedraaid, denken hele volkstammen dat 'ie uit Griekenland komt.
Ik vind dat juist een hele goede ontwikkelling! :okdan:

:D

Ik vondt het geluid zeker niet slecht. Maar ja dat krijg je met zulke fijne oordoppen. Die maken van iets braks toch nog iets moois. En Smackos, te weinig bas, das echt gelul. Er was vaak juist te veel.

geluid is compleet afhankelijk van waar je staat

sta je in het midden van de boxen ( dus soort van driehoek) is het eerlijkst
in de hoeken en aan de randen kan je complete uitdoving of opstapelingen krijgen
En ook als je op je knieen gaat zitten is het weer anders ..

dat zijn mijn ervaringen

Tsja, het was leuk, maar het was zeker niet wat het had kunnen wezen...Erg jammer.

Muzikaal vond ik Brikha goed, Suburban Knight redelijk, en Atkins vond ik bij vlagen goed, maar er zaten ook mindere stukken in zeg...Al met al gezellige avond gehad, maar het was het toch niet helemaal...Erg jammer.

Van mij hadden ze Ross 154, Connection Machine en Joris Voorn er mogen neerzetten en het net zo goed Detroit night mogen laten heten. (En dan zou het niet alleen een stuk goedkoper zijn geweest voor de organisatie maar ook nog eens een stuk dieper ;) )

Datgeen iedereen "de detroit vibe" noemt is niet alleen toebedeeld aan artiesten uit Detroit.

Black Dog, Orlando Voorn ,Ross Eevolute, Delsin , Maurizio, Kirk Digorgio,etc die gasten kunnen het ook.

Aril Brikha hoort voor mij niet in dat rijtje thuis omdat ie KUTMUZIEK maakt.

Ik baalde eind jaren 90 onwijs dat Transmat die weg in was geslagen.

Back