[track]Impressed, Stretch out, Rich and young

Symen

Symen
Hallo Mensen,

Na van andere muzikanten positieve verhalen gehoord te hebben over Synthforum, besloot ik om zelf ook maar eens lid te worden.

Op onderstaande website staan drie nummers om te beluisteren & te downloaden:

http://www.symen.tk

Graag onderbouwde kritiek. (als in: gebruik een multiband compressor om het voller te laten klinken e.a.)

Commentaar:

Zelf ben ik wel redelijk tevreden over hoe 'Stretch out' in elkaar zit. Niet zozeer om de gevoelsaspecten van de muziek maar meer om de technische kant. Structuur, opbouw, klankkleur.

Vaak klinken nummers die ik maak te 'dun' en dat vind ik bij dit nummer al een stuk beter. Bij 'Rich and young' is dat 'te dun' bijvoorbeeld erg goed te horen.

Je kunt duidelijk horen dat je hier best veel werk in gestoken hebt denk ik! En dat komt ten goede aan de structuren.
Wel denk ik dat je qua mixage nog wat kan doen. Sommige geluiden zijn te hard, andere te zacht. Bv, de drums en percussie zitten te dun in de mix. En het klinkt allemaal nog wat te dun IMO.

Wel leuke nummers moet ik zeggen.

gr
Arv

Origineel geplaatst door Arv
Je kunt duidelijk horen dat je hier best veel werk in gestoken hebt denk ik! En dat komt ten goede aan de structuren.
Wel denk ik dat je qua mixage nog wat kan doen. Sommige geluiden zijn te hard, andere te zacht. Bv, de drums en percussie zitten te dun in de mix. En het klinkt allemaal nog wat te dun IMO.

Wel leuke nummers moet ik zeggen.

gr
Arv

Dank je!

Het afmixen kan idd nog veel beter.

Ik weet nog niet helemaal hoe ik het geluid voller kan krijgen, afmixen alleen is niet genoeg denk ik?
Ik ga mij vanavond eens verdiepen in de multiband equializer, misschien helpt dat. Dan kan ik meteen jouw breakbeats beluisteren!

Geen geluidskaart in de computer op mijn werk.. :stupid

Ik heb wat dezelfde indrukken als Arv. Er is veel werk ingestoken, dat hoor je meteen. Compositie is ok en je hebt je eigen geluid (klinkt wat "duister").

Ik heb ook de indruk dat je heel goed weet wat er nog moet veranderen. Als enige opmerking heb ik nog dat je soms geluiden wat meer zou kunnen pannen zodat ze niet in elkaars weg raken en je wat meer evenwicht hebt ...

Wat ik geleerd heb (ik ben geen geluidstechnicus, verre van) is de geluiden zo te eq'en dat ze elkaar in de mix niet in de weg zitten (spectraal bedoel ik dan). Dat zit bij jou tracks volgens mij wel goed. Compressie zou ik voorzichtig mee zijn als ik jou was.

An error occurred while attempting to play the selected song. The error reported was: Deep linking to songs on AudioStreet is only allowed for premium artists.

rechtsklikken en opslaan als helpt

Commentaar:

ik hoor oosterse invloeden hier en daar, maar alleen omdat ik daar oplet, omdat je me t ooit eens verteld hebt. De panning mag idd wat meer aandacht aan geschonken worden. De drums vind ik qua arrangement altijd goed bij jou, alleen jammer dat ik niet heb kunnen meewerken aan deze nummers, snel langskomen dus.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sjeijk
An error occurred while attempting to play the selected song. The error reported was: Deep linking to songs on AudioStreet is only allowed for premium artists.

Minder fijn...

Eerder vandaag werkte het allemaal prima, en dacht ik dat audiostreet een goede tijdelijke plek was om mp3's te hosten.

Veel free hosting accounts staan het plaatsen van mp3's niet toe, en de oplossingen die hier standaard door moderators in de sticky post in forum [tracks] wordt aangedragen werken niet.

Heeft iemand suggesties?

(idd Sjeijk, rechts klikken en opslaan als werk gewoon. Toch zou een plek waar ook meer dan drie mp3's geplaatst mogen worden ideaal zijn.)

Edit:

Inderdaad, ik kom binnenkort muziek maken!

Laatst gewijzigd:
Back