Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Yoozer
Nieuwprijzen (wel NL, niet BE)
Monitor One MK II Passief : gaat weg voor 90 euro 't stuk. (Music House, Utrecht)
Monitor One MK II Actief : gaat weg voor 187 euro 't stuk. (idem)
Als 't de eerste zijn is 't een oplichter, als 't de tweede zijn is 't te doen.. maar weet je wel zeker dat je zo'n dingen 2ehands wil kopen?
Origineel geplaatst door nixcc
ik denk dat ik nog even wacht met kopen en later een paar FOSTEX PM-1 ga kopen
Origineel geplaatst door The Q
Komt ook door mijn gedachtengang dat er in mijn home studio ook echt geen Quested hoeven te staan, als er echt iets hƩƩl profi moet worden gebakken dan doe ik dat vast niet thuis.

Origineel geplaatst door Phony
Misschien niet helemaal juist in deze thread, maar ik vind het een beetje onzin om een aparte thread over te openen.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de passieve en actieve versie. Mijn budget is niet al te groot, maar het is allebei een optie. Ik vraag me alleen af in hoeverre een externe versterker het geluid kleurt? Nu heb ik een brakke JVC versterker van 20 jaar geleden ofzo.... Dus over een tijd wil ik waarschijnlijk toch een nieuwe. Maar het lijkt me handiger om een externe versterker te hebben ivm andere speakers aansluiten etc etc....
Ik weet dat ik beter voor de actieve kan gaan, ook omdat het budget het wel toelaat.... maar is het verschil daadwerkelijk zo groot? Anders gezegd; heb ik er 200 euro extra voor over? Voor die 200 euro heb ik ook een bijbehorende versterker van Alesis.
Origineel geplaatst door Flesje
Ik neem aan dat je het over Alesis hebt? Het verschil is echt heel groot, ik heb ze laatst nog met elkaar vergeleken, niet normaal hoeveel beter de active's klinken tov. de passive's. Maarja, dat was mijn mening op die dag, ga zelf eens vergelijken in de winkel. De monitors zelf zeggen je 1000x meer dan heel dit forum bij elkaar.
Ik heb de actieve Alesis bij Feedback beluisterd en waren wel OK (wel veel laag, maargoed). De passieve konden/hadden ze niet aangesloten..... Echter heb ik de passieve bij een vriend thuis meerdere malen gehoord en was daar ook wel tevreden over. Maar een echt vergelijkend onderzoek is dat dus niet...
Zit er trouwens nou echt veel laag in, of ligt dit puur aan m`n eigen oren? (ben geen goed geluidssysteem gewend, dus dat kan ook meespelen).
Origineel geplaatst door barn
dit heb ik ook... vind er erg veel laag inzitten...
maar dit is dus deels op te lossen door sokken in de luchtgaten te doen?

Zit er trouwens nou echt veel laag in, of ligt dit puur aan m`n eigen oren? (ben geen goed geluidssysteem gewend, dus dat kan ook meespelen).