Alesis Monitor One

Origineel geplaatst door barn
dit heb ik ook... vind er erg veel laag inzitten...

maar dit is dus deels op te lossen door sokken in de luchtgaten te doen?

Van zoiets was ik me idd al bewust.... maar om nou monitors te kopen, om deze vervolgens dicht te stoppen met sokken... tsjaa. Dan vraag ik me af of ik niet beter wat anders kan kopen. Maar OK, het is iig op te lossen. :)

monitor 1 mk 2 active. basreflexpoorten dichtgestopt met industrieel doek, geen sokken :)
niet om teveel laag, maar om de hinderlijke frequenties die de trillende lucht veroorzaakt. helemaal tevreden overigens!

behringer truths klinken te schel en te metaalachtig, met krk geen ervaring.

ProActive 2.0

ProActive 2.0

Hai Niccx!!:halleluja

Ik gebruik zelf de Alesis ProActive 2.0
Aangeschafd voor zo'n 248 eurie's set prijs
Ze zijn Bi-Amp per box en zijn ,prijs/product verhouding zeer goed van kwaliteit ..

Mijn input is kijk naar je budget ,en waar je ze voor wilt gaan gebruiken, en in wat voor ruimte(denk aan b.v de oppervlakte/opstelling).

Er zijn Altijd betere !! maar die kosten ook meer!!

En eeuuhh 2de Hands....mmmm....toch erg voorzichtig mee zijn..!!!!( je koopt immers altijd de afgedankte zooi van een ander op!!).

Mzzlll MindBleep

:biertje: :koffie:

Hmm, de Alesissen komen wel goed uit de bus hier.. Toch maar es beluisteren!
Maar goed, 2e hands ben ik ook niet zo'n voorstander van. Een aantal dingen zou ik nooit 2e hands (of als showmodel) kopen: speakers/monitors zijn daar een voorbeeld van.

Hier nog een fanboy...! ;)

:okdan:

Ik vind persoonlijk de Truth (eigen bezit) beter, eerlijker geluid dan die Alesis monitors.
Bij een maat van me een track gemaakt, luister ik later terug in de auto/thuis, helemaal geen laag. Terwijl daar op die Alesis monitors mega veel laag zat.

Origineel geplaatst door Prowler
Ik vind persoonlijk de Truth (eigen bezit) beter, eerlijker geluid dan die Alesis monitors.
Bij een maat van me een track gemaakt, luister ik later terug in de auto/thuis, helemaal geen laag. Terwijl daar op die Alesis monitors mega veel laag zat.

manual goed lezen...

daar staat in bij welke opstelling je in wat voor mate de bass ports dicht moet stoppen.

ik heb de M1 mk2's ook en heb de bijde poorten dicht gestopt met rolletjes isolatieschuim wat hier ook op de muur zit tegen de reflecties (van dat campingbedjespul) omdat de monitors dicht bij een muur staan en een hoek. Het ziet er met dat schuim (zelfde kleur als monitors) een stuk beter uit dan met een doek of een paar sokken :confused:

ik ben zeer tevreden over mijn M1's

:okdan:

I copy that, monitorspeakers plaatsen en afstellen heeft iets meer voeten in de aarde dan je in eerste instantie zou denken.

Mijn speakers staan horizontaal en hebben 2 schuimrollen in elke linker baspoort, puur vanwege de opstelling tov de ruimte waarin ik werk.

Problemen die mede-tukker Prowler heeft zijn mij onbekend.

Origineel geplaatst door The Q
I copy that, monitorspeakers plaatsen en afstellen heeft iets meer voeten in de aarde dan je in eerste instantie zou denken.

Mijn speakers staan horizontaal en hebben 2 schuimrollen in elke linker baspoort, puur vanwege de opstelling tov de ruimte waarin ik werk.

Problemen die mede-tukker Prowler heeft zijn mij onbekend.

:peukie:

Ik zou zeggen dat de Truths een veel betere stereo-imaging hebben dan de MK1's. Het geluid van de MK1's is nogal dof in het laag en vrij weinig sprankelend. Het blijft verder nogal een kwestie van smaak en hangt af van het genre muziek dat je maakt.

Back