yamaha a5000 en bestanden opslaan op cd

Don Borito

Fantasie lid
Een goeie dag maar weer allemaal,.. en vooral de geinteresseerden,... ;)

Ik ben nog steeds bezig mijn a5000 te modificeren zodat ik heb wat optimaler kan gebruiken.

Nu na veel ellende heb ik eindelijk een scsi cd rom kunnen vinden die werkelijk werkt op mijn a5000

nu heb ik al mijn floppies op een cdrom gezet,.. met de bedoeling die te kunnen uitlezen via mijn scsi cdrom.

helaas,.. ziet ie de folders wel,... maar de files niet..

moet ik mijn floppies op een andere manier opslaan op cdrom? of hoe werkt dat precies..?

IEMAND??:confused:

thanks...

Ik neem aan dat je de floppies gekopieerd hebt op een PC, dan werkt het niet omdat het filesystem van windows en yamaha niet hetzelfde zijn en dat is volgens mij niet op te lossen. Er zijn wel mensen mee bezig geweest, maar yamaha is niet heel cooperatief. Het enige dat werkt met PC en yamaha is disky, maar dat is werkt denk ik niet met cd-rom.
Disky kun je hier vinden

Disky werkt juist wel met CD-ROM. Ik gebruik mijn Yamaha A3000 als volgt. Aan mijn Yamaha A3000 hangt een SCSI zip drive. Daarop schrijf ik de Samples weg. In mijn PC zit ook een SCSI zipdrive (Disky werkt alleen met SCSI). Zo kan ik met behulp van Disky de zip schijfjes op de harddisk van mijn pc (dat mag wel gewoon een ATA/IDE zijn) kopieeren. Disky maakt er dan ook meteen een Yamaha Image van die je dan weer op een CD-ROM kunt branden met behulp van Nero of een ander brandprogramma. Die CD-ROM kan ik dan weer inlezen met behulp van de externe SCSI CD-ROM drive die ik ook aan mijn Yamaha A3000 heb hangen.

Al met al een heel verhaal, maar volgens mij is dit de enige methode om je samples te back-uppen.

Groeten,

Mark.

Origineel geplaatst door lil'markie
Disky werkt juist wel met CD-ROM. Ik gebruik mijn Yamaha A3000 als volgt....................

Wow... hiernaar was ik dus op zoek.. een oplossing om mn samples te back-uppen op een PC en om ze te kunnen editten op mn PC. Ik dacht dat het bij de 3000 alleen per floppydisk kon...

Dus nu kan je dus samples die gesampled zijn op de yamaha naar je PC copieren, daar editten en daarna weer terug importeren op de yammie via de zipdisk?

Origineel geplaatst door Twiki
Ik neem aan dat je de floppies gekopieerd hebt op een PC, dan werkt het niet omdat het filesystem van windows en yamaha niet hetzelfde zijn en dat is volgens mij niet op te lossen. Er zijn wel mensen mee bezig geweest, maar yamaha is niet heel cooperatief. Het enige dat werkt met PC en yamaha is disky, maar dat is werkt denk ik niet met cd-rom.
Disky kun je hier vinden

Dank je Twiki,

maar het vreemde is, dat de cd wel gelezen wordt door de a5000, alle folders enz enz,.. (en als er in de folders wav files staan dan leest ie hem ook gewoon,.. ik krijg alleen mijn specifieke soundsbanks cq files niet gelezen..(degene die ik inderdaad eerst op floppy had staan, en op de pc heb gezet, en daarna dus op een CD heb gebrand...

hebben we het dus nog steeds over het zelfde? of moet ik gewoon iets in de structuur van mijn cd aanpassen..( misshcien een of ander ini filetje, waardoor yamaha ziet dat het om soundsbanks gaat..

Origineel geplaatst door Furious5
Wow... hiernaar was ik dus op zoek.. een oplossing om mn samples te back-uppen op een PC en om ze te kunnen editten op mn PC. Ik dacht dat het bij de 3000 alleen per floppydisk kon...

Dus nu kan je dus samples die gesampled zijn op de yamaha naar je PC copieren, daar editten en daarna weer terug importeren op de yammie via de zipdisk?

Nee, editen op pc zal niet mogelijk zijn. Alleen back-uppen zoals beschreven in het verhaal wat ik hierboven gepost heb.

Damn... jammer!

Hmm.... maar je kan wel via scsi je samples over zenden van je PC naar je A3000 toch? Met Awave of Recycle toch?

Ik moet me echt nog wat meer in mn 3000 gan verdiepen..

Origineel geplaatst door Furious5

Hmm.... maar je kan wel via scsi je samples over zenden van je PC naar je A3000 toch? Met Awave of Recycle toch?
Ik weet niet of dat met Aware of Recycle kan. Dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Ik weet wel dat de maker van bzone (www.bzone.be) ermee bezig is om sample data via midi te laten versturen tussen de pc en de Ax000 samplers.
Ikzelf maak nog altijd gebruik van een floppy om samples tussen mijn pc en A3000 uit te wisselen. Nadeel is dan dat je samples niet groter kunnen zijn dan 1.4 MB.

allemaal leuk en aardig,.. maar ehh...

allemaal leuk en aardig,.. maar ehh...

Ik weet niet of dat met Aware of Recycle kan. Dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Ik weet wel dat de maker van bzone (www.bzone.be) ermee bezig is om sample data via midi te laten versturen tussen de pc en de Ax000 samplers.
Ikzelf maak nog altijd gebruik van een floppy om samples tussen mijn pc en A3000 uit te wisselen. Nadeel is dan dat je samples niet groter kunnen zijn dan 1.4 MB.

ik heb samples gedownload die kant en klaar zijn bewerkt om op floppy te zetten... die heb ik gedownload van http://ampfea.org .

De bedoeling was geweest ze allemaal op floppy te zetten,.. maar ik heb gelukkig een cd rom kunnen vinden die wel via scsi werkt,.. en ik dacht om gewoon simple al deze files inclusief folders op cd te zetten. en dat heb ik dus ook gedaan.

nu wordt de cd wel uitgelezen in mijn a5000, maar zodra het gaat om een file die als soundbank is gemaakt,.. dan leest ie alleen de folder, en niet de inhoud..
moet ik misschien alles in de root van de cd zetten,..? zonder folders dus? of moet ik een bepaald filetje toevoegen aan elke folder, zodat mijn a5000 ze wel 'begrijpt'

please help..

Nee, dat werkt helaas niet... Daarvoor is juist dat Disky programma gemaakt. Nadeel van dat Disky programma is weer dat het alleen met SCSI apparaten kan werken.

Wat je dus eigenlijk had moeten kopen is een externe SCSI zipdrive voor aan je sampler en een interne SCSI zipdrive voor in je pc. Je zou ook gebruik kunnen maken van 1 zipdrive, maar dan moet je die delen tussen je pc en je sampler.

Met behulp van Disky kun je dan een back-up maken van een zip schijf. Dat wordt dan zo´n .A3k file. Deze .A3k file kun je m.b.v. Disky ook ook weer vanaf je pc naar een andere zipdisk kopieeren. Ook kun je m.b.v. Disky zo speciale A3k/A4k/A5k sample cd´s samenstellen.

Ik loop hier ook nog steeds mee te experimenteren aangezien ik pas sinds kort een SCSI zipdrive in mijn pc heb zitten. Maar vanavond is het me gelukt om zo een zipdisk naar de pc en vervolgens naar een andere zipdisk te kopieeren.

Directe sample transfer tussen pc en Yamaha samplers zou mogelijk moeten zijn via het SMDI protocol in Soundforge. Hier heb ik echter nog geen enkele ervaring mee. Zal me daar in de toekomst ook eens in verdiepen. Op www.Ampfea.org kun je daar wat meer info over vinden.

Nee, dat werkt helaas niet... Daarvoor is juist dat Disky programma gemaakt. Nadeel van dat Disky programma is weer dat het alleen met SCSI apparaten kan werken.

Wat je dus eigenlijk had moeten kopen is een externe SCSI zipdrive voor aan je sampler en een interne SCSI zipdrive voor in je pc. Je zou ook gebruik kunnen maken van 1 zipdrive, maar dan moet je die delen tussen je pc en je sampler.

Met behulp van Disky kun je dan een back-up maken van een zip schijf. Dat wordt dan zo´n .A3k file. Deze .A3k file kun je m.b.v. Disky ook ook weer vanaf je pc naar een andere zipdisk kopieeren. Ook kun je m.b.v. Disky zo speciale A3k/A4k/A5k sample cd´s samenstellen.

Ik loop hier ook nog steeds mee te experimenteren aangezien ik pas sinds kort een SCSI zipdrive in mijn pc heb zitten. Maar vanavond is het me gelukt om zo een zipdisk naar de pc en vervolgens naar een andere zipdisk te kopieeren.

Directe sample transfer tussen pc en Yamaha samplers zou mogelijk moeten zijn via het SMDI protocol in Soundforge. Hier heb ik echter nog geen enkele ervaring mee. Zal me daar in de toekomst ook eens in verdiepen. Op www.Ampfea.org kun je daar wat meer info over vinden.

dus als ik het goed begrijp,.. heb ik nu een SCSI cd brander gekocht,.. maar kan ik er dus feitelijk helemaal nietsmee???:(

Nee, niet wat betreft je A5000 inderdaad. Helaas...

Hoewel, je SCSI cd-rom brander kan wel handig zijn om Ax000 cd-roms of AKAI cd-roms in te lezen.

Laatst gewijzigd:
hmmmm

hmmmm

Nee, niet wat betreft je A5000 inderdaad. Helaas...

Hoewel, je SCSI cd-rom brander kan wel handig zijn om Ax000 cd-roms of AKAI cd-roms in te lezen.

tja.. ik had die cd rom gekocht om compleet gemodificeerde en ge-editte samples te kunnen laden.. (dus gewoon kant en klaar) (voorbeel,.. ik wil een mooie piano hebben, en die moet ik kunnen laden met alle effecten eraanvast en de juiste sample over toetsenbord verdeling) ik neem aan de ik geen kant en klare cd's kan kopen, waar dat op staat he? (althans die ik regelrecht in mijn a5000 kan lezen)..

ben zelf niet zo'n edittor... heb liever snel laden en hup spelen ermee..
(misschien had ik toch beter voor een ex7 moeten kiezen? (maarja die zijn een stuk duurder dan de 200 eurie die ik voor dit stukkie techniek heb betaald..)

als iemand een tip heeft waar ik complete gemodificeerde samples kan kopen (liefst in amsterdam) dan hou ik me gaarne aanbevolen..
ben voornamelijk opzoek naar piano, strings, en andere acoustic instruments op zoek...

Back