nieuweling zoekt aanpassingen

Schumusica

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Niels (22) en ik ben nog vrij nieuw in de digitale muziek. Mijn smaak is breed, van Ambient tot Techno. Voor het maken van muziek gebruik ik uitsluitend software: cubase, propellerheads software en Native Instruments tot nogtoe.

Wat ik hier in eerste instantie vooral zoek is advies op het gebied van software en het gebruik ervan. Door een lichamelijke handicap is het op een normale manier gebruiken van een midi-controller nogal lastig: Mijn vingers kan ik niet altijd geheel los van elkaar bewegen, waardoor het maken van complexe ritmes en melodieën moeilijker is. Als jullie tips hebben - bijvoorbeeld specifieke software of bestaande functies, dan graag!

Tot schrijfs,

Niels

Welkom Niels!! :doei:

Hmm, van software heb ik nie zoveel kaas gegeten (hou ik ook niet zo van.._____ van kaas)

Maar met een zgn. Step-sequencer kan je best wel ingewikkelde melodieën en/of ritmepatronen maken, lijkt me.
Da's gewoon intoetsen op welke plek je 't geluidje wilt hebben, dan hoef je 't niet met bijv. een keyboardje de melodie zo in te spelen.

Succes!

!@ -

Attachments

• duck2.jpg
    duck2.jpg
    14,8 KB · Bekeken: 67
Back