jerzz - "jerzzalistix joints" - _rf040

jerzz

jerzzno
Our 40th installment was made by jerzz (aka jerzy boscowitz, salvador scandal, member of sublogic corperation and the livesets.com staff) whose tracks are already acclaimed and played by none other than claude young. jerzz does not limit himself to one genre either, his tracks may range from reggae to old school hip hop to dubby techno. fortunately for rohformat jerzz treats us with a great techno excursion, best described as "science fiction techno" (or "jerzzno" as he prefers to call it himself). here are 6 reasons to rapidly move your ass and shake your head.

the tracks:
01. planeteer
02. hazespace
03. saboteur
04. telephone rapist
05. zamalajtakz
06. stylewar

http://www.rohformat.de

tnx goes out to rvaggelen and ronny pries...

jerzy

Some of the best stuff I've heard in a while!

Planeteer: I love this stuff. Very nice pads! I hear a weird rythm change at 5:35. On purpose?

Hazespace: An ok and kind of uplifting sound to me but i like that kind of music a little bit more 4x4. (I know it is but you know what i mean)

Will listen + comment on the others soon

Of spreek je Nederlands?

@consumer: ja ik spreek gewoon nederlands, heb alleen ff een copy paste gedaan om een aantal boards te kunnen bevoorraden met bovenstaande aankondiging....
Ben benieuwd naar je mening, alles is uitgedacht, dus onverwachte ritmechanges ook ;)

Mijn vervolg:

Saboteur: alweer een leuke sfeer, klinkt zoals het hoort, alleen past bij dit soort nummer misschien net iets stevigere percussie (Kowalski zal je ongetwijfeld wel iets zeggen?). Dat gevoel heb ik trouwens een beetje bij elk nr.

Zamalajtakz: Niet slecht, wel nogal basic en de reverb op de bd stoort me een beetje, vooral omdat er weinig is dat de aandacht afleidt. Toch al bij al een goeie track.

Stylewar: misschien de meest originele; ben geen zo'n fan van de breakbeat (er zal wel een betere naam voor zijn) vanaf 3:13 en de (ab?)synth-strings zijn op zich mooi maar niet echt functioneel vind ik; de melodie vormt geen rode draad en wordt te weinig ondersteund.

Telephone rapist: klinkt proper maar het doet me niet zoveel. De percussie is voor mij net niet meeslepend genoeg: de cymbaal (of is het een hihat) op de kick hoor ik niet zo graag en ik mis een nadrukkelijke clap. Wel leuke sfeerscheppende geluiden.

Keep up the good work!

Back