tikken.....

rkoning63

www.robkoning.nl
Ik heb een vervelend probleem.....

Ik probeer mijn MIDI tracks op te nemen als een audio bestand in Cubase SX 2.0
maar als ik het WAV bestand afrdraai heb ik last van storingstikken.

Weet iemand hoe dat komt ? Gek wordt ik ervan....

Ik werk op de volgende manier.

Cubase SX 2.0
Motif 6 uitgang op line in van Mackie 1402 VLZ.
Via Alt R/4 en L/3 naar ingang van geluidskaart (Audiowerk 2)

Bedankt voor de eventuele antwoorden !

Rob Koning
:kroon:

Ik heb wel eens last gehad van een scanner die ook aan mijn PC hing, waarbij de transfo storingen gaf, ook met tikjes als gevolg. Heb ik na lang zoeken ontdekt door 1 voor 1 alle apparaten te ontkoppelen tot het probleem weg was.
Ook is het mogelijk dat er gewoon te veel zaken in het geheugen van je computer zitten van bij het opstarten. Wat heeft een mens tegenwoordig al niet in z'n taskbar? Probeer ook daar eens (relatief) onbelangrijke zaken te sluiten 1 voor 1.

thanks......

thanks......

ja dat was inderdaad van plan, ik ga vanavond maar eens verder zoeken en testen....
bedankt voor de tips !
groet
rob koning

Totaal hopeloos......;-((

Totaal hopeloos......;-((

Nou ik heb van alles uitgeprobeerd, de hele studio uit elkaar getrokken, 3 x verplaatst, boxen en subwoofer verwijderd uit de studio, kabels omgelegd, pc geconfigureerd, om uiteindelijk zonder resultaat om 2 uur in mijn nest te belanden....
Ben radeloos....
Wil het liefst die hele studio weer uit het raam flikkeren, ik wil gewoon muziek maken en me niet bezig houden met 'tikken' en storingen !!!
Bah.
:confused:

neeeeeeeeeeee

neeeeeeeeeeee

nee, alsjeblieft niet, het is geen hoerekast, ha ha....... kan dat ook storen ?

Het kan ook liggen aan de bitrate waarmee je de WAV wegschrijft. Ik had daar last van met 32 bit floating point, dat geeft nare tikken met Winamp e.d.
(klinkt als digitaal geclip)

Met 32 bit (gewoon) heb je daar geen last van.

Je kan ff zo'n tiktrack in Soundforge gooien en dan opnieuw saven als 32 of 16 bit.

het is de geluidskaart

het is de geluidskaart

Het is dus de geluidskaart ingang die het probleem veroorzaakt, ben ik nu achter....
Ik dacht dat als ik gewoon rechtstreeks opnam in mijn geluidskaart, ik er geen last van had, maar dat blijkt niet het geval !
Ik heb nu als laatste geprobeerd om de boel te 'aarden' d.m.v. draadje aan verwarmingsbuis en geluidskaart, maar ook mengpaneel en pc, maar ook dat hielp dus niet.
Ik heb niet zo'n verstand van het instellen van bitrate ed. kun je dat ergens instellen in je geluidskaart ?
Ik zie bij Audiowerk 2 weinig info staan helaas.
Of toch maar misschien een echte goede kaart kopen ?
Iemand goede suggesties voor een 'super-kaart' ???
Thanks again
Rob Koning

Ben je niet stiekem TE hard aan het opnemen???
Tikken kunnen ook worden veroorzaakt door clipping.

Probeer eens iets op te nemen terwijl je je mixer zacht uitstuurt (meters ruim onder de 0)

Misschien koan je een klein WAVje met tikken mailen of posten, daar valt vaak wel aan te horen hoe ze ontstaan.

succes en nog niet met je spullen gaan gooien ;)

niet te hard....

niet te hard....

Nee dat weet ik zeker, eerder te zacht ! Het is geen clipping probleem, ik zal thuis eens een stukje opnemen en naar je mailen okay ?
Ben erg benieuwd....
Ben wel blij dat ik weet dat het de geluidskaart is en niet mijn nieuw gekochte Mackie !
Nou ja blij.....ehhhh, ben blij met de duielijkheid na dagen van ploeteren.
Niet dat hiermee het probleem is opgelost maar toch...
Je hoort nog van me.
Groet

Back