[Nolet] melancholische mini-liedjes

Nolet

verkeerd in goede staat
Ik werd laatst getriggerd door de thread van Fuse over soundscapes en onconventionele muziek. Nu maak ik mij daar ook wel eens schuldig aan. Dat is voor mij -als voorvechter in de bittere strijd voor het perfect gecomponeerde liedje- redelijk raar. Maar wel bevredigend. Zelfs zo bevredigend dat ik deze twee 1:30 minuten durende mini-drama'tjes zelf eigenlijk een paar van de beste dingen vind die ik ooit gemaakt heb....oordeel zelf:

The Chords

Akoestieken gitaar, elektrieken gitaar, Audiomulch, mellotrons, JV1080 viool en een ION lead. Lekker orchestraal allemaal!

Tonic Washdown

Bijna alle geluiden die je hoort zijn gemultitrackte Fender Rhodes akkoorden. Reversed, Timestretched, pitchshifted etc. etc. soms lijken het net violen. Verder nog JV1080 en de RetroDelay plugin van forumlid PIE!

Dit is echt goed man! :okdan:

Bij The Chords zat ik eigenlijk al op een vocal te wachten. Volgens mij zou je er dan nog succes mee kunnen hebben. Jammer dat ze zo kort duren...

Complimenten!

Knap gedaan.
Vooral 'chords' geniet mijn voorkeur. Dat mag gerust nog veel langer worden. Heel mooi daarin vind ik de akkoordenreeks in het begin en vooral die licht modulerende klanken vanaf 00:50.
:okdan:

Origineel geplaatst door Rino
Dit is echt goed man! :okdan:

Bij The Chords zat ik eigenlijk al op een vocal te wachten. Volgens mij zou je er dan nog succes mee kunnen hebben. Jammer dat ze zo kort duren...

Complimenten!

Er komt ook denk ik een popliedjes versie van The Chords met vocal. Alleen ik weet nog niet precies wat en hoe...maar je gevoel klopt wel. Er hoort een vocal bij.

vette poep dit ! :okdan:

vooral The Chords bevalt me enorm, die rauwe gitaarsound samen met die strijkers: HEEEEERLIJK !

mijn voorkeur gaat uit naar de 2e track.
de 1e is zeker goed maar de 2e doet me meer :)

errug gaaf gedaan! :halleluja

Origineel geplaatst door Danny
"Goeie wijn behoeft geen krans" ... goeie Chords ook niet :okdan:

Het tweede doet me persoonlijk niets, maar dat is een kwestie van smaak ;)

:doei:

De eerste is echt meer een mini-liedje....akkoorden zijn uit mijn naakte hoofd Amaj7 - Cmaj7 + pingel op 3e fret van de B snaar - zelf verzonnen akkoord - Emaj.

Voor die slepende gedistorte akkoorden heb ik het akkoorden schema achterstevoren gespeeld met veel wammybar! Later de boel weer gereversed in Cubase. Zo krijg je dat hele slepende legato+portamento gedrag.

De tweede is echt een soundscape. Er zitten echt veel gekke foefjes in met gegranuleerde samples, pitchshifted stemmetjes, panning etc. Ik ben helemaal los gegaan met alle bewerkingen die je kan doen in Koebeest SL

He Nolet volgens mij heb jij vaak naar Radiohead geluisterd als ik The Chords zo hoor. The Chords toevallig vrij naar The Bends? Maar klinkt erg mooi! Thom Yorke zeikerige zangetje overheen hoe kut alles wel niet is en we hebben de nederlandse radiohead. Klein aanmerkingetje als gitaristen onder elkaar, introotje van akoestische gitaar kan iets strakker, naar mijn smaak. Verders mijn complimenten.

Nautic3l

Persoonlijk hou ik ook erg van kortere nummers, niet alleen om te maken, maar ook maar naar te luisteren. Dus dit vind ik wel top. :okdan: Maar zover gaan om dit tot de betere dingen te rekenen die je maakt, zou ik toch niet doen. ;)

(waar haal je die mellotron strings uit als ik mag vragen?)

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Persoonlijk hou ik ook erg van kortere nummers, niet alleen om te maken, maar ook maar naar te luisteren. Dus dit vind ik wel top. :okdan: Maar zover gaan om dit tot de betere dingen te rekenen die je maakt, zou ik toch niet doen. ;)

(waar haal je die mellotron strings uit als ik mag vragen?)

De mellotronstrings komen uit de M-tron plugin van Gmedia. Klinkt als en klok die plugin (erm....als een mellotron eigenlijk...)

<boink>

Nog eentje uit de oude riekende doos...heel erg Air stylee dus helemaal in het straatje van Synthesizer11 lijkt mij.

Gemaakt (als ik mij goed herinner) met een Korg MS2000, een 909, de mellotron plugin en...en...uhm...oja, een soundfont sampler-ding wat bij mijn EMU geluidskaart zat. De Rhodes in het 2e couplet klinkt verdomd aardig...tenminste dat dacht ik toen ik het terughoorde.

Dit stukje muzak heet 'Peacefull'...en goede boodschap lijkt mij deze dagen, weet je wel.

Peacefull

Heb Tonic washdown gedownload- ga m binnenkort beluisteren.;)

edit- heb beluisterd en vind het goed. overtuigend. meerdere keren beluisterd en t blijft.

:okdan:

Laatst gewijzigd:
Back